Ediţia 2011 a sondajului de opinie BEST CARS, organizat de revista “auto motor şi sport”, cea mai influentă revistă auto în România, şi-a desemnat câştigătorii. Pe baza Catalogului „Best Cars 2011” şi a taloanelor de vot inserate în ediţiile de octombrie şi noiembrie 2010 ale revistei „auto motor şi sport”, cititorii au ales cele mai bune maşini ale anului 2011.
Organizat fără întrerupere din 1998, sondajul „Best Cars” a reprezentat o nouă premieră anul acesta, oferind premii totale în valoare de peste 24 000 euro, inclusiv un mare premiu constând într-un automobil Toyota Yaris, oferit de Toyota România. Premiile au fost oferite prin tragere la sorţi, rezultatele extragerii fiind publicate în revista „auto motor şi sport” numărul 3/2011.
În preferinţele celor 4721 de votanţi ai ediţiei Best Cars 2011, mărcile germane BMW/ Mini şi Audi au continuat să domine în competiţia pe modele, în cadrul claselor eligibile pentru Votul A, cu patru, respectiv trei victorii, în timp ce Volkswagen s-a impus în cadrul claselor eligibile pentru Vot B cu numai puţin de patru victorii nete.
Ferrari, reprezintă o surpriză, cu două victorii de clasă, în timp ce Mercedes nu mai reuşeşte decât o singură clasare pe prima poziţie în preferinţele publicului cititor.
Dintre laureati nu lipsesc nici modelele mărcilor Volvo, Dacia sau Suzuki.
De asemenea, pe baza a 13 criterii de evaluare, cititorii „auto motor şi sport” şi-au exprimat punctul de vedere vizavi de imaginea mărcilor prezente pe piaţa din România.
Rezultatele complete ale sondajului „Best Cars 2011”, dar şi analiza votului şi al percepţiei publicului asupra mărcilor sunt prezentate în ediţia de martie (nr.3/2011) a revistei „auto motor şi sport”
BEST CARS este un barometru real al pieţei auto româneşti, fiind şi cel mai amplu şi longeviv sondaj de opinie din presa auto românească. La sondajul BEST CARS 2011 au participat 314 de modele, împărţite pe 10 clase sau categorii. Toate modelel au fost eligibile pentru Vot A, în timp ce penrtu Vot B au fost eliminate, modele care nu se comercializează oficial în România, dar şi modele considerate aspiraţionale, grupate în Clasele „Lux”, „Sport” şi „Cabrio”. Acest tip de Vot a fost introdus in 2005 şi are ca scop delimitarea modelelor „de vis” de cele populare, fiind de fapt un vot al „adevărului”.
“Deosebirea fundamentală a BEST CARS faţă de oricare altă competiţie de gen este că votul aparţine publicului cititor, şi nu jurnaliştilor sau editorilor de presă. BEST CARS este, din acest punct de vedere, dar şi datorită notorietăţii internaţionale, cel mai echidistant şi lipsit de subiectivism sondaj auto. “«auto motor şi sport» le oferă, practic, cititorilor, în fiecare an, posibilitatea de a-şi face cunoscute opiniile vizavi de prezenţa şi evoluţia pe piaţă a unui model sau a altuia, a unei mărci sau a alteia”, comentează Adrian Drăgan, redactor-şef al “auto motor şi sport”.