legalizarea Zilei Bărbatului
Bergenbier şi Leo Burnett luptă în acest an pentru legalizarea Zilei Bărbatului printr-o amplă campanie de comunicare ce include promovare pe TV, în presă, pe mediul online, prin panotaj stradal şi prin PR. Anul trecut “Ziua Bărbatului” a adus multă fericire bărbaţilor – care au susţinut masiv ideea (s-au strâns aproape jumătate de milion de voturi), clientului – care a simţit clar ascensiunea vânzărilor ca efect al acestei campanii, dar şi agenţiei – care a primit distincţia “Campania anului” la Ad’Or 2007. De aceea, anul acesta se cerea din toate direcţiile o continuare grozavă a acestui proiect. Astfel, campania din acest an duce mai departe lupta pentru Ziua Bărbatului, propunând legalizarea acesteia şi declararea ei ca sărbătoare legală, alături de Ziua Femeii (8 martie), printr-un proiect legislativ cu iniţiativa cetăţenească.
“Chiar în toamna anului trecut a existat o discuţie, reflectată masiv şi în presă, referitoare la numărul mic de zile libere din România comparativ cu restul ţărilor din Europa. Dacă adăugăm faptul că avem şi un număr redus de zile de concediu (aproape la jumătate comparativ cu francezii, de exemplu), că suntem campioni la numărul de ore petrecute la serviciu şi că ne situăm printre cei mai stresaţi europeni, putem spune că ideea proclamării prin lege a Zilei Bărbatului pe 5 mai, ca zi liberă, a venit dintr-un «insight statistic». În timp ce pe plan legislativ initiaţiva aparţine Organizaţiei Bărbaţilor din România, pe planul comunicării lupta este dusă de Bergenbier, printr-o campanie aliniată discursului masculin cu care acest brand s-a impus pe piaţă”, explică Victor Stroe, Senior Strategic Planner Leo Burnett.
“După ce anul trecut Bergenbier a demonstrat că ştie să înţeleagă dorinţele bărbaţilor prin campania pentru sărbatorirea Zilei Bărbatului în România, anul acesta mergem mai departe şi luptăm pentru legalizarea acestei sărbători şi declararea ei ca zi liberă. Cele peste 70.000 de semnături adunate de la cetăţeni deja, la care se adună peste 130.000 de accesări pe site-ul campaniei, www.ziuabarbatului.ro, demonstrează că suntem pe drumul corect şi bărbaţii îşi doresc ca de 5 mai să aibă o sărbătoare adevarată”, a declarat Liviu Irimia, director de marketing Inbev, compania în portofoliul căreia se află brandul Bergenbier.
Campania de comunicare constă într-un mix de media care include promovare pe TV, în presă (5 printuri dedicate), pe mediul online (site-ul campaniei – www.ziuabarbatului.ro, bannere online), prin panotaj stradal, proiecte speciale de media şi beneficiază de o puternică susţinere prin mijloace specifice de PR. De asemenea, în HORECA se desfăşoară o campanie susţinută prin materiale la locul de vânzare şi spoturi TV dedicate.
“Execuţiile creative au avut nevoie de un aer militant, vorbind de drepturi la fel de legitime pentru bărbaţi ca şi cel de a fi liberi de ziua lor, însă fără să ieşim din personalitatea brandului Bergenbier, un brand masculin şi pe alocuri ireverenţios. Aşa că… manifestaţie să fie, dacă o cere interesul poporului, dar pentru că oricărui bărbat îi plac femeile frumoase, nici bărbatul Bergenbier nu putea face excepţie de la această regulă. De aici – un spot TV grandios, cu o desfăşurare impresionantă de forţe şi cu mari emoţii provocate de multele necunoscute din ecuaţie. Filmările au fost şi fun, dar şi antrenante: sute de fete, un stadion la dispoziţia noastră, filmare de pe acoperişul Spitalului Floreasca care îşi desfăşura activitatea la standarde normale (live entertainment included, vă daţi seama), o mică grevă a fetelor care îngheţau pe stadion şi niste actori foarte de gaşcă. Iar în încheiere, ţinem să precizăm că fetele din spot chiar sunt (pe) bune!”, povesteşte echipa de creaţie.
Între timp, site-ul campaniei – www.ziuabarbatului.ro, înregistrează un număr record de vizite. Numai în primele două săptămâni de campanie, au existat peste 130.000 de accesări ale celor care vor să se informeze asupra campaniei şi să afle cum pot susţine legalizarea Zilei Bărbatului. Parte integrantă a campaniei, site-ul reîncepe dialogul de anul trecut cu cei care au votat atunci pentru ca 5 mai să devină Ziua Bărbatului. De această dată, vizitatorilor li se propune să militeze şi să semneze adeziuni pentru proiectul de lege ce propune ca Ziua Bărbatului să devină zi liberă. Cum strângerea de semnături de la susţinători este singurul mod în care se poate demonstra susţinerea populară a unui proiect de lege, întreg efortul campaniei este direcţionat către găsirea susţinătorilor care pot să devină membri activi ai comunităţilor lor şi care să treacă la acţiune, adică la strângerea de semnături de susţinere. Pe site poate fi găsită harta locaţiilor unde pot fi întâlnite echipele care strâng semnături, dar există şi opţiunea descărcării unui formular destinat tuturor celor care doresc să participe la strângerea de semnături.
Site-ul a fost realizat tot printr-o execuţie video, ca şi anul trecut, ca o continuare a acţiunii din spotul TV. De aceea doi dintre actorii şi 6 dintre fetele din spot au participat şi la filmarea pentru site. Ei conduc vizitatorii prin diferitele secţiuni, explicând direct care este propunerea şi mecanica de participare pentru atingerea scopul din acest an. Site-ul va avea 4 etape diferite, urmărind evoluţia campaniei şi va menţine un contact direct cu cei care sunt aproape de cauza bărbaţilor.
“Faţă de valorile brandului şi caracteristicile targetului, este mai mult decât necesar să avem o prezenţă consistentă şi relevantă pe internet. Anul trecut am reuşit să coagulam o minicomunitate în jurul site-ului respectiv, iar anul acesta vom continua să creştem şi să interacţionăm cu cei care îşi doresc un dialog cu noi. Site-ul este o realizare singulară în peisajul creativităţii interactive de la noi, prin soluţiile creative şi tehnice folosite, prin explorarea unor metode de realizare axate pe livrarea unei experienţe şi interacţiuni complexe cu consumatorii. Este important că Bergenbier a demonstrat că înţelege acest mediu şi că a avut curajul să investească în realizarea unor lucruri ieşite din clişee”, declară Mugur Pătraşcu, Managing Partner iLeo.
Componenta de PR a campaniei este realizată, ca şi anul trecut, de agenţia The Practice – part of Publicis Constultants | Worldwide şi s-a axat puternic pe implicarea directă a mass media şi a liderilor de opinie în susţinerea inţiativei legislative: o dată ca purtători de mesaj către publicul final, a doua oară în calitate de simpli cetăţeni, care au fost invitaţi să îşi ofere semnătura de adeziune pentru proiectul legislativ.
Echipa implicată în proiect: Mihai Ghyka (general manager), Liviu Irimia (director de marketing), Marilen Kenington (Corporate Affairs Manager), Denisa Ardeleanu (Media Innovation Manager), Adrian Ciulei (Brand Manager), Ştefan Teodorescu (Senior Brand Manager Bergenbier), Oana Robu (Junior Brand Manager Bergenbier), Catrinel Nicolaescu (Junior Brand Manager Bergenbier) – din partea Inbev România; Ştefan Iordache (COO), Emilian Arsenoaiei (Creative Director), Irina Becher (Copywriter), Theodor Sandu (Art Director), Corina Băcanu (Copywriter), Alexandru Icodin (Art Director), Florian Mihai (Art Director), Alina Floroian (Brand Communication Director), Irina Revnic (Brand Communication Manager), Victor Stroe (Senior Strategic Planner), Adrian Chiuhan (Junior Strategic Planner), Răzvan Mătăşel (Head of Planning), Laura Georgescu Baron (A/V Production Director), Bogdan Petrovici (A/V Production Manager) – din partea Leo Burnett.
{mosloadposition user10}