Bergenbier: record la numarul de campanii premiate in cadrul unui festival Effie: Marele Premiu Effie, 2 Gold Effie alaturi de Leo Burnett si un Silver Effie cu McCann Erickson
Anul acesta Bergenbier a demonstrat ca o echipa puternica, pasionata si o buna strategie de marca sunt factori de succes in obtinerea eficientei. Facand echipa cu Leo Burnett, Bergenbier a castigat Marele Premiu Effie pentru campania “Prietenii stiu de ce”, aur in categoria Bauturi Alcoolice pentru aceeasi campanie si aur pentru campania “Gratarele” in categoria “promotii FMCG”. Alaturi de McCann, Bergenbier si-a adjudecat si Argintul in categoria “Bauturi Alcoolice”, cu campania “Acum ori niciodata”.
“Prietenii Stiu de Ce a fost cea mai eficienta campaniei a anului 2005. Marele trofeu este o recunoastere a succesului Bergenbier. Interbrew si Leo Burnett au gasit executiile perfect adaptate strategiei de brand pe care au stabilit-o, au creat acel “declic” in mintea consumatorului, care a dus la vanzari pe termen lung. Prin atributele asociate marcii, am reusit sa cream in mintea consumatorului o lume a brandului. Cazul Bergenbier prezentat la Effie arata nu doar cresteri de vanzari ci si cresteri substantiale ale atributelor ce definesc brandul in mintea consumatorului.” spune Mihai Ghyka Director General Interbrew Romania.
Comunicarea Bergenbier s-a bazat dintotdeauna pe 2 piloni principali: Prietenia, sloganul “Prietenii stiu de ce” fiind cel mai cunoscut slogan din categoria bere si Fotbalul, marca fiind sponsor principal al echipei nationale de fotbal a Romaniei din anul 1998. Ambele directii comunicate de brand au fost premiate la Gala Effie 2006.
In urma campaniei “Prietenii stiu de ce” Bergenbier a redevenit cea mai vanduta bere din Romania in anul 2005. De asemenea, datele interne plaseaza Bergenbier in fruntea clasamentului in ceea ce priveste cifrele de notorietate. Acest lucru a fost confirmat de studiul independent al revistei Biz din Iunie 2005, care a plasat Bergenbier drept marca cu cea mai mare notorietate din categoria bauturi alcoolice.
Factorii de succes
Dincolo de campanii, extrem de importanta pentru succesul obtinut a fost excelenta in executie. Echipele de marketing si vanzari, ca si intreaga organizatie Interbrew, au facut eforturi pentru o implementare de succes, in toate fazele proiectului.
Pentru viitor, Bergenbier isi propune sa se distanteze in liderul de necontestat al pietei. “Acest obiectiv poate fi atins continuand sa tinem pedala la maximum: charisma si consistenta in comunicare, agresivitate la punctul de vanzare, mentinerea atentiei consumatorului prin tot ceea ce facem” spune Mihai Ghyka, Director General Interbrew Romania
{mosloadposition user10}