Aproape 80% din bărbații români care obișnuiesc să consume bere au declarat că o aleg și atunci când sărbătoresc victoria echipei favorite după încheierea unei competiții sportive, berea fiind principala băutură consumată cu această ocazie – un studiu Gfk România1
Recunoscută pentru calitatea sa de a contribui la momentele dedicate relaxării și bunei dispoziții, berea este principala băutură a bărbaților români și atunci când sărbătoresc victoria echipei favorite. Concluzia aparține unui studiu efectuat de compania de cercetare de piață GfK România la solicitarea Asociației Berarii României.
Potrivit studiului, 80% din bărbații români care obișnuiesc să consume bere sărbătoresc în compania ei și victoria echipei favorite, la finalul unei competiții sportive.
“Competițiile sportive au darul de a aduce prietenii împreună, iar berea completează perfect aceste momente, adăugându-le bună dispoziție. Fabricată din ingrediente naturale, modernă și contemporană, berea se potrivește perfect stilului de viață actual al românilor, ocupând un loc important în inimile lor.”, a declarat Onno Rombouts, Președinte Asociația Berarii României.
Mai mult, aproape 55% din barbații români au afirmat că obișnuiesc să consume bere și după ce au petrecut o seară făcând sport cu prietenii, berea ocupând și în acest caz primul loc în rândul băuturilor preferate. În plus, demonstrând o dată în plus că este nelipsită din momentele de relaxare, aproape 60% din bărbații români afirmă că aleg să consume bere și atunci când sunt în concediu, inclusiv când sunt în concediu la mare.
“Consumată cu moderație, berea este o prezență constantă în viețile românilor. Indiferent de modul în care își petrec timpul liber – alături de familie sau prieteni -, românii aleg să consume bere.”, a declarat Constantin Bratu, Director general Asociația Berarii României.
Întrebați care sunt motivele pentru care optează pentru iubita băutură, 60% din consumatorii de bere români bărbați au afirmat că o aleg pentru că însoțește cel mai bine întâlnirile cu prietenii, afirmând în aproximativ același procent că aleg să consume bere și pentru că o consideră o modalitate de hidratare a organismului.
Sectorul berii este un stimul important pentru economia României
Cu zero evaziune fiscală pe lanțul de producție, 76.700 de locuri de muncă create pentru români și un nivel înalt al valorii adăugate, industria berii are o contribuție importantă la economia României. În plus, peste 97% din berea consumată de români este produsă la ei în țară, iar nivelul cumulat al investițiilor membrilor Asociației Berarii României s-a ridicat până în prezent la peste 1,25 miliarde Euro.
Sectorul berii contribuie cu aproape 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piața băuturilor alcoolice, iar jumătate din prețul unei beri îl reprezintă taxele virate la bugetul României.
Din păcate, potrivit unei analize a companiei de consultanță AT Kearney, creșterea accizei la bere în 2013 se estimează că a condus la o diminuare cu 155 milioane lei a încasărilor bugetare provenite din acciză și TVA pentru bere, comparativ cu varianta în care acciza ar fi rămas la nivelul anului precedent.
Despre Asociaţia Berarii României
Cu o istorie de peste un deceniu, Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară.
În cei zece ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.
Membrii săi actuali sunt cei mai importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN Romania, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD și URSUS BREWERIES, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei cinci producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.
Cele cinci companii membre ale Asociației asigură peste 4.000 de locuri de muncă în cadrul celor unsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării. Unitățile de producție ale membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.
Începând cu anul 2008, Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 4.000 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a peste 2 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.
1 Studiul a fost efectuat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 934 persoane, bărbaţi şi femei, cu vârsta peste 18 ani, iar perioada în care s-a derulat studiul a fost iunie – iulie 2013. Rezultatele studiului sunt reprezentative la nivel naţional pentru populaţia României cu vârsta peste 18 ani.