Compania Bere Azuga, unul dintre cei mai importanţi producători independenţi de bere din ţară, relansează la nivel naţional, una dintre cele mai îndrăgite mărci româneşti de bere şi anunţă intrarea pe segmentul apei plate şi minerale, prin lansarea apei Azuga.
Bere Azuga anunţă o investiţie de 20 milioane euro în creşterea capacităţii de producţie pentru bere şi apă plată. Prima etapă a acestor extinderi vizează creşterea capacităţii de producţie până la 500.000 hectolitri în perioada 2008 – 2009, urmând ca în a doua etapă extinderea să fie de până la 1.000.000 hectolitri. La sfârşitul lui 2007, capacitatea de producţie a fost de 200.000 hectolitri bere. Investiţiile noi vizează echipamentele de fierbere, fermentaţie şi îmbuteliere, după ce anul trecut s-au concentrat pe modernizarea echipamentelor de aer, frig, filtrare şi îmbuteliere la PET. Totatul investiţiilor în extinderea capacităţilor de producţie în perioada 2007 – 2009 se cifrează în jurul sumei de 25 milioane euro.
“Avem în vedere pentru 2008 relansarea acestei beri ca marcă naţională, cu acoperire şi distribuţie pe întreg teritoriul României. Bere Azuga este prezentă de la începutul acestui an în zone precum Bucureşti, Constanţa, Oltenia, Nordul Moldovei, zonele de Vest şi de Sud, unde nu a mai fost prezentă de la începutul anilor ‘90. Compania are ca obiectiv în acest an extinderea distribuţiei la nivel naţional până în 2009, când va fi mărită considerabil şi producţia”, declară Valerii Moraru, acţionar majoritar al companiei.
Bere Azuga este îmbuteliată atât la sticlă de 0.5 L, PET de 1L şi 2 L, având un ambalaj nou de la începutul lunii iulie pentru Azuga Premium-sticlă verde personalizată, cât şi la butoi (keg). Bere Azuga este un produs natural, fără conservanţi şi enzime. Azuga respectă 100% legea purităţii berii, apărută acum cinci secole în Germania, lege care permite utilizarea a numai 4 componente naturale pentru producţia berii: apă, malţ, hamei şi drojdie.
Acţionarii companiei au luat recent decizia de producţie a apei plate Azuga, apă pură izvorâtă din Munţii Baiului, destinată pentru început consumului în familie, fiind îmbuteliata la PET-uri de 2 şi 5 litri.
“Piaţa apei în România are un potenţial uriaş. Consumul de apă îmbuteliată pe cap de locuitor este de aproximativ 45-50 de litri, în timp ce în Uniunea Europeană se consumă în medie 120 litri pe an. Izvoarele pe care noi le deţinem au un debit foarte mare, calitatea apei este foarte bună, de aceea am inclus în planul de investiţii liniile de îmbuteliere pentru apă plată. Apa va fi prezentă pe piaţă din luna iulie a acestui an şi estimăm că va contribui din 2009 cu un procent de 20% la realizarea cifrei de afaceri”, adaugă Valerii Moraru.
Compania Bere Azuga estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 54 milioane ron. Anul trecut cifra de afaceri a fost de 27,5 milioane ron. Acţionarul majoritar al Bere Azuga este Valerii Moraru, care controlează 62,36% din acţiuni.
{mosloadposition user10}