Copiii se nasc azi cu instincte digitale, fiind aproape tot timpul prezenți în comunitățile online și pe rețelele sociale
Datorită accesului foarte timpuriu şi extensiv la tehnologie, copiii de azi gândesc și procesează informația mult diferit față de generaţiile anterioare. În consecinţă, adaptarea profesorilor, considerați de sociologi “imigranți digitali”, la limbajul și stilul de învățare al “nativilor digitali” este o necesitate în zilele noastre.
Lansat în ianuarie 2016, în cadrul programului Horizon 2020, proiectul de cercetare și inovare BEACONING (Breaking Educational Barriers with Contextualized, Pervasive and Gameful Learning), răspunde acestei realități, susținând procesul educațional al elevilor cu tehnlogii de ultimă generație, menite să îi pregătească pentru un viitor din ce în ce mai digitalizat.
BEACONING transformă procesul de învățare într-o activitate plăcută, interesantă și utilă prin utilizarea celor mai inovative sisteme tehnologice – “context-aware” (sisteme care se adaptează la contextul în care sunt utilizate) și gamification (transpunerea unui context obișnuit de învățare într-o situație asemănătoare unui joc). Acestea fac posibilă învățarea bazată pe problemă (Problem-Based Learning).
Consorțiul proiectului este format din următoarele organizaţii: Coventry University (UK), Heriot-Watt University (UK), BIBA – Bremer Institut Fuer Produktion Und Logistik Gmbh (Germania), Inesc Tec (Portugalia), Universidad Complutense De Madrid (Spania), Ort France (Franța), Succubus Interactive Sarl (Franța), Advanced Technology Systems (România), Imaginary (Italia), Geomotion Games Sl (Spania), Ifinity Spolka Z Organiczona Odpowiedzialnoscia (Polonia), Playsoft (Franța), Sebit Egitim Ve Bilgi Teknolojileri Anonim Sirketi (Turcia), Hands Free Computing Limited (UK) Și SIVECO România.
Fiecare dintre cei 15 parteneri din consorţiu dețin expertiză și tehnologii proprii, atât în domeniul educaţiei, cât şi în domeniul gaming-ului.
În platforma educațională dezvoltată în cadrul proiectului sunt integrate jocuri educaționale, instrumente de creare de lecții, dispozitive de tip “beacons” etc., puse la dispoziția grupului țintă.
Rezultatele din proiect vor fi testate în cadrul a 5 proiecte pilot de mari dimensiuni, implementate în cinci țări (Franța, Israel, Grecia, Turcia, și România) şi care vor antrena 5.000 de profesori, părinți și elevi.
SIVECO va coordona proiectul pilot din România care va începe în această toamnă și în care se vor implica 30 de utilizatori din cei 750 înscriși (13 licee, 1 ONG, 488 studenți, 190 părinți și 72 de profesori). Se vor analiza cerințele cheie de implementare a proiectului pilot, inclusiv a conținutului, a nevoilor specifice ale cursanților, a planurilor de lecție etc. Pilotul SIVECO se concentrează în special pe gestionarea învățării care permite testarea și verificarea rezultatelor identificate anterior.
De asemenea, SIVECO va dezvolta 3 mini-jocuri – Drag it, Match it și Millionaire Quiz – utilizatorii urmând să creeze conținutul jocurilor prin utilizarea dispozitivelor mobile / desktop și prin intermediul senzorilor care integrează informații contextuale în lumea reală. În acest fel, ei vor adapta și crea noi provocări și experiențe locale.
“Selectarea SIVECO România pentru acest proiect se datorează experienței acumulate de companie în dezvoltarea de proiecte educaționale complexe, a capacității sale de a implementa tehnologii de vârf (realitate augmentată, conținut interactiv multi-senzorial) și conținut multicultural (în limba engleză, limbile franceză, greacă, rusă etc), precum și referințelor foarte bune obținute în marile proiecte internaționale din Cipru, Malta, Maroc, Emiratele Arabe Unite, Azerbaidjan”, declară Monica Florea, directorul departamentului de proiecte de cercetare şi dezvoltare din SIVECO România.
Mai mult informații despre proiect citiți pe www.beaconing.eu.