Pentru a sprijini tinerii la angajare
· Aproape 50% dintre tinerii absolvenți consideră că în România tinerii pot obține cu greu un loc de muncă
· Rata șomajului este de trei ori mai mare în rândul tinerilor față de media din România
· Aproape 85% dintre tineri își caută un loc de muncă folosind internetul
BCR, în parteneriat cu Școala de Valori, inaugurează prima platformă online care îmbină e-learningul și ofertele de pe piața muncii pentru studenții din România: https://laboratoruldecariere.ro/.
Noua platformă de e-learning lansată de Banca Comercială Română (BCR) în parteneriat cu organizatia non-guvernamentala Școala de Valori, care include și oferte de pe piața muncii pentru tineri, are rolul de a contribui la rezolvarea unei probleme actuale: odată ce și-au încheiat studiile, mulți tineri se confruntă cu dificultăți atunci când încearcă să își găsească un loc de muncă. Obstacolele de care se lovesc sunt cauzate din ce în ce mai frecvent de decalajul dintre necesitățile de pe piața muncii și ceea ce pot oferi studenții în termeni de abilități, cunoștințe și competențe.
Laboratoruldecariere.ro este special conceput pentru a încuraja, facilita și consolida legăturile dintre studenţi, profesori şi persoane din mediul business din România, astfel încât abilităţile dezvoltate de tineri să fie armonizate cu cerinţele existente pe piaţa muncii. Noua platformă va conține mai multe module de e-learning de bază care trebuie parcurse pe rând de câtre studenți. Aceștia vor da un test la finalul fiecărui modul și, în funcție de trecerea lui, li se va permite accesul la următorul modul. Totodată, pe măsură ce parcurg fiecare modul, studenții pot vizualiza și aplica la mai multe internshipuri, care vor fi afișate în funcție de etapa de e-learning în care se află.
Tematica modulelor variază de la time management la modalități de a-ți construi un CV și de a căuta un loc de muncă sau internship. Ulterior, studenții vor avea acces la o multitudine de module de e-learning gratuite care vor varia de la limbi străine la cursuri de inițiere în marketing, spre exemplu.
Platforma lansată de BCR în parteneriat cu Școala de Valori se bucură de susținerea autorităților de profil din România, printre care Ministerul Tineretului și Sporturilor, și de cea a organizațiilor studențești, precum Consiliul Tineretului.
„În România există o problemă serioasă de integrare a tinerilor pe piața muncii, în timp ce economia are nevoie de premise de creștere sănătoasă în viitor. Acum avem la îndemână mijloacele necesare în mediul digital pentru a răspunde provocărilor economice, de formare și educare a tinerilor. Băncile prin natura activității lor au capacitatea să înțeleagă și să conecteze segmente foarte diferite de clienți, nevoile și potențialul lor economic, și de aceea pentru noi, BCR, crearea de valoare economică prin investiții în educație pentru angajabilitate, este o extensie firească a activității noastre.
Ne bucurăm, în același timp, să constatăm că instituțiile publice înțeleg rolul companiilor private și al parteneriatelor pentru rezolvarea unor probleme de interes național și încurajează cât mai multe companii private să se implice în comunitate. Doar parteneriatele între mediul public, cel privat și societatea civilă garantează existența unor programe menite să sprijine tinerii, să îi ajute să înceapă o carieră în circumstanțe optime și să îi ghideze în parcursul lor profesional. Laboratoruldecariere.ro deschide o serie de oportunități în acest sens, venind deopotrivă în ajutorul celor ieșiți de pe băncile facultății și aflați în căutarea unui job și al angajatorilor dispuși să mizeze pe ideile inovatoare, dedicarea și entuziasmul tinerilor”, a declarat Dana Demetrian, Vicepreședinte Retail&Private Banking BCR.
„Laboratoruldecariere.ro este platforma prin intermediul căreia orice student își poate imagina cum poate intra pe piața muncii și unde poate învăța cum să-și dezvolte abilitățile necesare găsirii locului în economie, creându-și cu inteligență planul pentru succesul personal și profesional.
Platforma creează oportunitatea studenților de a schimba perspective, de a pune sub semnul întrebării contextul actual și de a face o diagnoză cât mai clară a realității curente, luând în calcul și tendințele viitoare. Astfel, cu ajutorul platformei, studenții stabilesc noi destinații pentru carieră, mai ancorate în realitățile viitoare, devenind mult mai pregătiți în a face față volatilității, incertitudinii, complexității și ambiguității pieței muncii cu care aceștia încep să intre în contact”, Silvia-Dana Bogdan, Head of Corporate Engagement Școala de Valori.
La ora actuală, potrivit unui studiu BCR, 48,17% dintre respondenți consideră că în România tinerii pot obține cu greu un loc de muncă, iar, conform Institutului Național de Statistică, rata șomajului este mult mai ridicată în rândul proaspeților absolvenți (21,6% față de media la nivel național – între 6,5% și 7,4%). Cât despre mileniali, primul pas pe care aproximativ 60% dintre aceștia îl fac în căutarea unui job este crearea unui profil online.
În ceea ce privește e-learning-ul, peste 70% dintre tineri declară că îi ajută mult în viața personală și profesională de zi cu zi. 77,7% consideră că e-learning-ul le permite să descopere subiecte și abordări noi, iar 74.5% recurg la el căci doresc să exploreze mai multe tematici decât cele cuprinse în curriculumul școlar sau universitar.