Banca Comercială Română (BCR) modifică, începând de vineri, 26 decembrie 2008, politica de comisioane pentru operaţiunile desfăşurate prin intermediul contului curent, de către persoanele fizice şi persoanele fizice autorizate.
„Unul din principalele obiective ale BCR este garantarea competitivităţii prin adaptarea în permanenţă a preţurilor ofertei de produse şi servicii bancare, în funcţie de nevoile clienţilor şi de condiţiile pieţei. Prin această măsură urmărim si continuarea programului de educare a clienţilor în ceea ce priveşte utilizarea canalelor alternative. Prin majorarea comisioanelor pentru operaţiunile cu numerar şi, concomitent, diminuarea comisioanelor pentru operaţiunile fără numerar, încurajăm orientarea către 24 Banking sau către alte variante alternative, mai avantajoase pentru clienţi” a declarat Sorin Mititelu, director executiv al Direcţie Dezvoltare Afaceri şi Produse Retail în cadrul BCR.
Prin această masură, pentru un număr de 12 operaţiuni şi servicii comisioanele aferente sunt reduse la zero, printre care: întocmirea contractelor de garanţie imobiliară de către personalul băncii; eliberarea scrisorii de bonitate/referinţă; transmiteri prin fax privind diverse mesaje ce privesc activitatea bancară, solicitate de client; consultarea arhivei CRB (pentru alte scopuri decât obţinerea de credite.
Totodată, comisioanele privind depunerile de numerar în conturile altor clienţi (persoane fizice, persoane fizice autorizate sau persoane juridice), la ghişeele băncii, retragerile de numerar, la ghişeele băncii, plăţile intrabancare în valută şi vânzarea de cecuri comerciale se modifică în scopul redirecţionării clienţilor către alternative mai avantajoase, ce vizează efectuarea de operaţiuni fără numerar.
„În afară de avantajele băneşti de care beneficiază clienţii BCR care efectuează operaţiuni fără numerar, ca şi consecinţă a diminuării numărului de operaţiuni la ghişeele, calitatea servirii se va îmbunătăţi semnificativ” a adăugat Sorin Mititelu.
În scopul simplificării tarifului, BCR introduce un nivel de comisionare fix de 10 RON sau 10 EUR, în funcţie de moneda caracteristică serviciului/operaţiunii furnizate. Lista acestora este disponibilă în toate unităţile teritoriale ale băncii, precum şi prin intermediul Contact Center. Printe ele se află: speze remitere cec în numele clientului; investigaţii cec-uri; cecuri returnate neonorate; anulare cecuri la cererea ordonatorului; taxa emitere cecuri în regim de urgenţă; corespondenţa letrică, etc.
O altă contribuţie la ridicarea standardelor de calitate o are procedura de închidere automată a conturilor curente inactive, aparţinând persoanelor fizice. BCR va continua şi în 2009 să închidă conturilor inactive.
Un cont curent devine inactiv atunci când sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
* contul nu a avut nici o mişcare pe o perioada de timp de 6 luni consecutive (exceptând plata dobânzilor, comisioanelor de administrare, ori alte cheltuieli de aceeaşi natură);
* soldul contului este mai mic de 40 RON, inclusiv (sau lei echivalent);
* contul nu este ataşat altor produse, active, în legătură cu care acestea funcţionează (depozite/ credite etc).
„Prin descărcarea din portofoliu a conturilor ce nu vor fi reactivate, se eficientizează timpii de procesare a operaţiunilor în sistemul băncii. În acest mod BCR face încă un pas înainte în ridicarea standardelor de calitate a servirii clienţilor săi” a continuat Mititelu.
Începând cu luna aprilie 2009 clienţii titulari ai conturilor inactive vor fi notificaţi şi invitaţi să şi le reactiveze, efectuând cel puţin o tranzacţie prin orice canal la care aceştia au acces.
{mosloadposition user10}