de voluntariat in randurile celor peste 8.000 de angajati ai bancii
În Anul European al Voluntariatului, BCR invită ONG-urile din toată ţară să îşi promoveze oportunităţile de voluntariat în rândurile celor peste 8,000 de angajaţi ai băncii. Banca a creat o platformă internă numită Voluntar BCR, unde organizaţiile vor putea posta informaţii despre proiectele lor şi despre cum se pot implica voluntarii BCR.
Voluntar BCR este o platformă internă, adresată doar angajaţilor BCR. Scopul său este să intermedieze legătura dintre nevoile organizaţiilor şi timpul şi expertiza voluntarilor. Atât voluntarii cât şi organizaţiile vor avea profiluri în cadrul platformei şi vor putea posta noutăţi, fotografii şi impresii din activităţile de voluntariat.
„BCR crede în puterea voluntarilor de a schimba în bine comunităţile în care trăiesc şi muncesc şi dorim să facem din 2011 Anul Voluntariatului şi în BCR. În urma unui sondaj intern, a reieşit că principala cauză care îi împiedică pe angajaţii BCR să facă voluntariat este lipsa informaţiilor referitoare la oportunităţile concrete de implicare la nivel local. Prin urmare, lansăm ONG-urilor invitaţia de a încuraja împreună voluntariatul, promovând printre angajaţii BCR oportunităţile de voluntariat şi proiectele derulate, prin intermediul platformei Voluntar BCR”, a spus Ana Ilinca Macri, Şef Departament Comunitate şi Comunicare Internă, BCR.
De ce e important ca organizaţiile să fie prezente pe platforma Voluntar BCR
· vor avea acces la cei peste 8.000 de angajaţi BCR din toata ţara. În Bucureşti se află peste 3.500 de angajaţi, in timp ce, la nivelul fiecărui judeţ, BCR are în medie aproximativ 120 de angajaţi. Platforma Voluntar BCR va fi un canal permanent de comunicare cu angajaţii BCR (şi prin ei, si cu alţi membri ai comunităţii), prin care organizaţiile vor putea transmite informaţii despre activităţile şi proiectele lor;
· voluntarii BCR pot fi o resursă importantă de timp. Fiecare angajat BCR îşi poate lua o zi liberă în plus pe an pentru a face voluntariat, pe lângă activităţile pe care le pot face în timpul lor liber. Dacă fiecare din cei peste 8.000 de angajaţi ar folosi această zi, ar însemna în total aproximativ 22 de ani investiţi în beneficiul organizaţiilor şi al beneficiarilor lor;
· voluntarii BCR pot fi o resursă importantă de expertiză pentru organizaţii, ei având competenţe în numeroase domenii: consiliere financiară, vânzări, resurse umane, consiliere juridică, proiect management, IT sau comunicare.
· angajaţii BCR au o reţea de relaţii bine dezvoltată şi pot recomanda organizaţiile si altor voluntari sau posibili sponsori;
· pot beneficia de finanţare, în cadrul campaniilor de matching. Anual, BCR iniţiază campanii naţionale, în care angajaţii sunt invitaţi să îşi aleagă o cauză locală, să strângă bani pentru acea cauză, urmând ca banca să completeze suma strânsă de angajaţi prin intermediul unei sponsorizări. În 2011, angajaţii BCR vor fi invitaţi să îşi aleagă o organizaţie pentru care să doneze şi să organizeze o acţiune de voluntariat, BCR urmând să completeze suma donată de angajaţi.
Cum pot organizaţiile să îşi creeze un profil în cadrul platformei Voluntar BCR
· Primul pas este completarea unui formular (ataşat) cu informaţii despre organizaţie şi despre oportunităţile de voluntariat oferite şi trimiterea acestuia pe adresa comunitate@bcr.ro, până pe 15 iulie 2011;
· Formularele vor fi evaluate în funcţie de o serie de criterii, precum existenţa unor oportunităţi de voluntariat concrete, experienţa în lucrul cu voluntarii, în ce măsură există o persoana dedicată care asigură managementul voluntarilor, modalităţile de recunoaştere a meritelor voluntarilor, etc.
· Organizaţiile selectate vor ţine apoi legătura cu echipa Comunitate din BCR pentru a posta constant noutăţi despre activitatea organizaţiei, în special despre activităţile de voluntariat încheiate (rezultate, impresii, fotografii) şi despre oportunităţile de implicare viitoare.
Voluntariatul în BCR
Doar în 2010, peste 1.200 de angajaţi BCR au făcut voluntariat în proiecte de educaţie financiară pentru copii şi tineri (Finanţele Mele, Banca Copiilor Responsabili), educaţie antreprenorială (Start! Business) şi proiecte sociale, adresate persoanelor defavorizate (Banca de Alimente, Livada BCR, campanii caritabile de Paşte şi de 1 Iunie).
În martie 2011, BCR a lansat intern sondajul Tu ce crezi despre voluntariat?, pentru a afla ce părere au angajaţii despre activitatea de voluntariat în BCR şi cum poate banca să răspundă aşteptărilor şi intereselor lor legate de acest domeniu .
420 de angajaţi au răspuns în cadrul sondajului. Rezultatele arată că 98% dintre respondenţi au o părere bună şi foarte bună despre voluntariat. La întrebarea “Cu ce asociezi termenul de voluntariat?”, angajaţii BCR au răspuns cel mai des „ajutor” (45%), „necesitate” (20) sau „satisfacţie personală” (17%).
Cauza principală care ii împiedică pe angajaţii BCR să fie voluntari este “lipsa informaţiei despre oportunităţile de voluntariat locale”; peste 80% dintre respondenţi spun ca nu ştiu unde pot să facă voluntariat în oraşul lor dar că îşi doresc să fie informaţi constant despre oportunităţile de implicare locale. Întrebaţi care sunt principalele motive care ii determină să fie voluntari, cei mai mulţi au răspuns “Simplul fapt că ajut oamenii”, urmat de “Îmi valorific experienţa si cunoştinţele în beneficiul comunităţii” şi de “Dobândesc cunoştinţe şi competenţe noi”. La întrebarea “În ce domeniu ai dori să te implici ca voluntar”, angajaţii BCR au putut să aleagă una sau mai multe variante. Social, Educaţie şi Mediu sunt cele mai populare domenii printre respondenţi.
Cei mai mulţi angajaţi declară ca preferă sa facă, ca voluntari:
· activităţi educaţionale (ex:lecţii de educaţie financiară, de limba engleză, meditaţii la matematică, etc.);
· activităţi de petrecere a timpului liber cu beneficiarii (ex: petrecerea timpului cu copii, vârstnici, persoane cu dizabilităţi, învăţarea copiilor să picteze/realizeze obiecte decorative, etc.);
activităţi care să susţină activitatea organizaţiei (ex: implicarea în activităţile de strângere de fonduri, în târgurile de produse, în activitatea de organizare a documentelor, oferirea de consultanţă managementului organizaţiei pentru o mai bună gestionare a resurselor, activităţi de promovare a organizaţiei etc.).