Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BCR investeste 2 mil EUR in dezvoltarea unei retele de Self Service – Cash In

Banca Comercială Romană (BCR) extinde conceptul de Self Service prin instalarea unei reţele de 400 de ghişee automate, valoarea investiţiei ridicandu-se la circa 2 mil EUR.

„BCR a derulat cel mai ambitios plan de dezvoltare a unei reţele de Self Service – Cash In dintre toate băncile româneşti. Am reuşit instalarea şi punerea în funcţiune a celor 400 de ghişee automate într-o perioadă de timp extrem de scurtă. Printre principalele avantaje ale utilizării ghişeelor automate se numără rapiditatea în efectuarea tranzacţiilor, durata unei operaţiuni reducându-se de la circa 4 minute la mai puţin de 40 de secunde”, a declarat Bogdan Marin, Director executiv Directia Managementul Canalelor Retail, BCR.

Ghişeele automate sunt echipamente cu autoservire destinate persoanelor fizice clienţi BCR.

Tranzacţiile se efectuează exclusiv în lei, numai cu bancnote:
· plaţi facturi cu numerar prin scanarea codurilor de bare sau completarea manuală a şabloanelor
· depuneri numerar în cont inclusiv rambursare rate credite/card credit pentru care identificarea clientului se face pe baza unui card non-bancar cu cod de bare predefinit.

De la punerea în funcţiune a reţelei de 400 de aparate se observă că 20% din operaţiuni sunt efectuate prin intermediul ghişeelor bancare iar din punct de vedere al tranzacţiilor efectuate 50% reprezintă plăţi facturi iar 50% alimentări cont în vederea plaţilor de rate credit/cont curent.

„Pe întreaga reţea de aparate care acceptă numerar estimăm un număr de aproximativ 500.000 tranzacţii până la sfarşitul anului. Suntem convinşi că în scurt timp cel puţin 50% din tranzacţii se vor efectua prin intermediul echipamentelor“, a adaugat Bogdan Marin.

Pentru plata facturilor cu numerar – scanare cod de bare, utilizatorul trebuie:
1. să scaneaze codul de bare tipărit pe factură
2. să verifice informaţiile colectate şi validează operaţiunea
3. să introducă bancnotele în echipament
4. echipamentul efectuează automat plata
5. echipamentul eliberează chitanţa.

Pentru plata facturilor cu numerar – şablon, utilizatorul trebuie:
1. să selecteze un grup de şabloane şi să aleagă un furnizor
2. să introducă datele din şablon
3. să valideze informaţiile introduse
4. să introducă bancnotele în echipament
5. echipamentul efectuează automat plata şi eliberează chitanţa aferentă.

Pentru depunere numerar în cont curent, utilizatorul trebuie:
1. să scaneze cardul non-bancar
2. echipamentul afişează conturile în lei
3. să selecteze contul dorit
4. să introducă bancnotele în lei
5. echipamentul eliberează chitanţa.

BCR dispune în prezent de un număr de aproape 640 de aparate – Cash In, şi anume 400 de APT (ghiseu automat), 70 de Masini multifuncţionale şi 167 de Automate de schimb valutar. Totodată, banca are instalate şi aproape 2.500 de aparate – Cash Out.

Bucuresti, 21.11.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.