· În 2012 cele mai multe achiziții de locuință cu finanțare BCR au fost în București – 33.2%
· Cele mai multe achiziții s-au finalizat în lunile august și septembrie 2011
· În cazul a peste 1.300 de credite BCR pentru achiziția de imobile la care locuința a fost identificată de partenerii BCR din zona de real estate.
Banca Comerciala Romana (BCR) a realizat, recent, o analiză despre activitatea specifică domeniului imobiliar în 2011 precum și importantă online-ului în imobiliare, împreună cu partenerii www.imobiliare.ro și www.magazinuldecase.ro. La studiu au participat peste 300 din cele mai importane companii din piața imobiliară (agenții și dezvoltatori).
Sondajului de piață efectuat în semestrul I 2011, Intențiile cumpărătorului de locuința (ICL), potențialul client a declarat că își dorește în medie să achiziționeze un apartament de 2 camere cu suprafața utilă de 55 mp și a achiziționat conform analizei, un apartament cu suprafața medie de 48 mp. Diferența poate fi argumentată prin adaptarea intențiilor clientului la oferta de locuințe existentă în piață și eventualele limitări în bugetul de achiziție.
Sondarea pieței s-a realizat prin intermediul unui road-show național desfășurat în toate regiunile țării. La aceste evenimente au participat cei mai importanți 300 de jucători de pe piață imobiliară din România, agenții imobiliare și dezvoltatori.
„Majoritate familiilor care au dorit să-și achiziționeze o locuință în 2011 au găsit rezolvarea în soluțiile de finanțare de la BCR, iar agențiile și dezvoltatorii imobiliari, parteneri BCR, i-au ajutat să-și găsească varianta cea mai bună. În procesul de achiziționare a locuinței apar în mod natural diferențe între ce își dorește clientul să achiziționeze și ce achiziționează efectiv. Vom continua să colaborăm cu partenerii noștri din zona de real estate și să ne ajutăm în continuare clienții să-și îndeplinească visul de a-și cumpăra locuința dorita”, a declarat Teodor Mincu, Șeful Biroului Intermediari BCR, care gestionează relațiile cu agențiile și dezvoltatorii imobiliari.
„Intalnirile avute ne-au arătat că în prezent aproape toate agențiile imobiliare utilizează mediul online pentru promovarea ofertei imobiliare, iar pentru unele acesta a devenit singurul și cel mai eficient canal de promovare. O altă concluzie este că observăm o estompare a diferențelor dintre București și piețele locale în ceea ce privește utilizarea internetului ca mediu de afaceri. Această tendința este normală având în vedere creșterea ratei de penetrare a internetului la nivel regional în ultimii ani. Agenții imobiliari sunt conștienți că cea mai mare parte a potențialilor cumpărători de locuințe sunt utilizatori de internet, de aceea acordă o atenție tot mai mare publicării anunțurilor în mediul digital”, a declarat Adina Vasilescu, Publisher, www.magazinuldecase.ro
Pentru imobiliare.ro, acest tur de forță a fost cu atât mai relevant cu cât am organizat un turneu asemănător cu 3 ani în urmă: în 2009, la începutul crizei imobiliare, am vizitat 13 orașe, și am întâlnit sute de agenți imobiliari, la fel ca acum. După trei ani de criză, este îmbucurător că putem vorbi în mare măsură de un nou agent imobiliar mai instruit, mai responsabil și axat pe rezultate. Noul tip de agent imobiliar folosește instrumente de lucru de ultimă generație, își normează munca și își măsoară rezultatele. În acest context, online-ul devine principalul său aliat, iar investițiile alocate în această direcție, nu doar pe partea de promovare, ci chiar în ceea ce privește dezvoltarea business-ului, sunt în creștere. Multe agenții imobiliare au angajați sau apelează la consultanți externi pentru a-și optimiza prezența în mediul online, iar investițiile de timp și bani sunt orientate spre strategii de social media puse la punct, site-uri optimizate de foarte bună calitate și o prezență bine gândită pe portalurile de specialitate”, a declarat Adrian Erimescu, General Manager, www.imobiliare.ro.