Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Grupului Erste, continua implementarea Programului de Integrare si Dezvoltare (IDP – Integration and Development Program), care vizeaza toate segmentele activitatii BCR, de la corporate, retail si managementul riscului, raportari si controlling, inclusiv Basel II pana la zona de operatiuni si IT (care cuprinde intre altele activitatile de reproiectare procese, achizitii si managementul proprietatilor) si alte functii suport (de exemplu resurse umane, marketing si comunicare).
Intregul program are in obiectiv orientarea cat mai deplina spre client, spre satisfacerea nevoilor acestuia.
BCR doreste sa furnizeze cele mai bune rezultate pentru clienti si actionari printr-o segmentare adecvata a clientelei, prin elaborarea unor solutii dedicate dezvoltarii afacerilor clientilor, printr-o oferta de produse si servicii creativa, inovativa, flexibila si continuu imbunatatita si prin intermediul unui grad inalt de accesibilitate al ofertei sale.
Unul dintre cele peste 40 de proiecte cuprinse in Program are in vedere transformarea modelului operational si interactiunea cu clientii la nivel central si in reteaua de unitati.
BCR urmareste separarea completa a activitatii de retail de cea de corporate si centralizarea managementului riscului si a functiilor back-office si suport.
Astfel, incepand din aceasta saptamana, liniile functionale retail si corporate sunt complet separate, inclusiv in reteaua de unitati.
”Am realizat un pas foarte important, as putea spune istoric, in procesul de transformare a BCR. Sunt convins ca, foarte curand, clientii nostri, vor realiza beneficiile acestei imbunatatiri substantiale a activitatii BCR. Banca este capabila sa utilizeze mult mai bine resursele si inteligenta interna pentru adaugarea de valoare in folosul clientilor, care ne vor fi parteneri pe termen lung.”, a declarat Nicolae Danila, presedintele executiv al BCR.
Noul model operational pentru retail asigura servicii mai bune livrate rapid atat pentru persoane fizice cat si pentru microintreprinderi si clientii private banking.
Clientii retail vor avea o larga accesibilitate la oferta BCR prin reteaua de unitati si prin canale alternative dezvoltate, beneficiind de serviciile unui personal profesionist si motivat precum si de consultanta specializata pe segmente specifice de clienti.
BCR isi concentreaza atentia spre dezvoltarea puternica de noi produse si servicii, subsegmentarea clientelei asigurand o mare flexibilitate in abordarea nevoilor clientilor.
In dezvoltarea activitatii de retail au fost deja implementate o serie de masuri vizand:
– dezvoltarea masiva a retelei de unitati care va ajunge in 2009 la aproape 700 de sucursale si agentii;
– imbunatatirea structurii interne; au fost definite noi roluri pentru personalul din front-office precum acordarea de consultanta generala si consultanta specifica pe segmente de clienti;
– monitorizarea satisfactiei clientilor;
– dezvoltarea unui set de instrumente de sprijin pentru forta de vanzare, concomitent cu intrarea intr-un program vast de pregatire in sfera produselor bancare si a tehnicilor de vanzari.
Noul model operational de unitate BCR va oferi servicii de vanzari si consultanta pe segmente de clienti, tranzactii cu numerar, efectuarea de operatiuni rapide, self-service si servicii de vanzare si consultanta ale expertilor din subsidiarele BCR (leasing, asigurari etc.).
Totodata, activitatea de retail se va imbogati, foarte curand, cu noi produse si servicii: vor fi deschise centre specializate pentru credite ipotecare, va fi lansat serviciul telephone banking, va fi lansat un pachet de servicii legate de contul curent.
Un obiectiv important in implementarea unor standarde inalte de calitate este crearea biroului Ombudsman care va rezolva operativ sesizarile clientilor.
Activitatea de retail din fiecare judet va fi coordonata de un director retail judetean.
Pe segmentul corporate esenta transformarii structurale o constituie generalizarea aplicarii managementului dedicat al relatiei cu clientii si segmentarea puternica a clientelei.
Activitatea corporate are in vedere 5 segmente principale de clienti: Clienti Mari ai Grupului (GLC), Clienti Mari pe plan local, Municipalitati mari, Real Estate si IMM-uri si Mici Municipalitati.
Primele 4 segmente sunt gestionate la nivel central cu cooperare pe plan regional sau local, dupa caz.
In teritoriu, au fost infiintate si sunt operationale 52 de centre de afaceri, care vor oferi in principal servicii bancare pentru IMM-uri si pentru municipalitatile mici. In fiecare judet exista cate un centru de afaceri cu exceptia a 6 judete unde exista doua astfel de centre si a Bucurestiului, unde exista 6 centre.
Fiecare client va avea dedicat un manager de relatii, care ii va cunoaste nevoile si ii va oferi solutii.
Operatiunile curente ale persoanelor juridice se vor desfasura, in continuare, in unitatile teritoriale de retail, in zona rapida.
Banca se va concentra, in a doua parte a anului, asupra pregatirii personalului si pe introducerea de noi produse in special in zona centrelor de afaceri si respectiv in sfera activitatii de Trade Finance si Project Finance.
IDP are ca obiective cheie consolidarea in continuare a pozitiei BCR de lider pe piata bancara romaneasca, cresterea eficientei si profitabilitatii, implementarea celor mai bune practici ale Grupului Erste Bank in beneficiul clientilor, actionarilor si salariatilor BCR, modernizarea tuturor proceselor in acord cu standardele unui Grup bancar european, lider pe piata financiara din centrul si estul continentului.
{mosloadposition user10}