· Directiva 17 a fost transpusă în legislația națională prin Ordonanţa nr. 52/2016 care a intrat în vigoare pe 30 septembrie 2016; ordonanța nu are caracter retroactiv, băncile rămân responsabile în identificarea unor soluții sustenabile pentru clienți.
· BCR este prima bancă din România care a decis să ofere, în mod proactiv, soluții comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de către clienții săi.
· 200.000 de clienți ai BCR au beneficiat, începând cu 2009, de refinanțări, restructurări sau ajustări de costuri; volumul creditelor care au beneficiat de reduceri de costuri se ridica la 4,5 miliarde LEI.
· Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail BCR: „O relație onestă între bancă și client duce la găsirea unor soluții sustenabile și la o dezvoltare constructivă pentru ambele părți. Ne-am asumat 10 angajamente cheie, iar rezultatele se traduc in beneficii clare pentru clienti: transparenta, protectie, educatie, costuri reduse.”
Incepand cu data de 30 septembrie 2016, Banca Comerciala Romana aplica in integralitate prevederile Directivei Europene 17 cu privire la creditele garantate, transpusă în legislația națională prin Ordonanţa nr. 52/2016 care a intrat în vigoare pe 30 septembrie 2016. Directiva 17 Europeană adresează creditele garantate și oferă clienților anumite drepturi, completând cadrul legislativ în vigoare. Ordonanța nu are caracter retroactiv, băncile rămân principalele responsabile în identificarea unor soluții sustenabile pentru clienți.
Dintre masurile cheie care vor marca derularea creditului se remarca: obligația de a informa clienții cu privire la variațiile de curs valutar și de dobânzi, limitarea dobânzilor penalizatoare în caz de restanță, eliminarea dobânzii penalizatoare de la momentul începerii executării silite, eliminarea comisionului de rambursare anticipată. In ceea ce priveste masurile pre-contractuale, acestea prevad: standardizarea ofertelor de credite garantate, astfel încât clienții să beneficieze de oferte transparente și complete, având posibilitatea de a compara și selecta cea mai bună dintre acestea ori evaluarea imobilului de către evaluatori membri ANEVAR, nu doar evaluatori agreați de bancă.
In contextul directivelor europene de sprijin a clientilor de servicii financiare, BCR este prima bancă din România care a decis să ofere, în mod proactiv, soluții comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de către clienții săi. Aproape 200.000 de clienți ai BCR au beneficiat, începând cu 2009, de refinanțări, restructurări sau ajustări de costuri. Practic, credite in volum de peste 4,5 miliarde RON, au intrat intr-un proces de reducere de costuri.
Strategia BCR se traduce in 10 angajamente cheie cu beneficii clare pentru clienti:
1. Sprijin proactiv: 200.000 de clienți ai BCR au beneficiat de refinanțări, restructurări sau ajustări de costuri; 90.000 de clienti au beneficiat doar in 2015 si 2016
2. Accesabilitate: peste 150.000 de clienti au beneficiat de oferta BCR de cont curent si card de debit gratuite
3. Corectitudine: BCR a eliminat comisioanele tranzacționale pentru cele mai importante operațiuni efectuate de către clienți (ex: retrageri numerar la ATM); clientii au beneficiat de peste 40 milioane de operatiuni gratuite
4. Predictibilitate: pentru 270.000 de clienti BCR ofera credite cu rate sau cu dobanzi fixe
5. Flexibilitate: BCR a oferit solutii pentru creditarea achizitiei de locuinte dupa intrarea in vigoare a Legii Darea in Plata (scăderea avansului de la 35% până la 15%).
6. Protectie: Acoperire pentru orice fel de risc in timpul derularii unui credit
7. Deschidere: Sprijin activ pentru cazurile sociale
8. Responsabilitate: Ghidul pentru imprumuturi responsabile
9. Competenta: Peste 3.000 de angajati pregatiti la standarde ridicate pentru a raspunde nevoilor clientilor
10. Educatie: pregatirea a 1.000 de angajati pentru a fi traineri de educatie financiara in scoli, universitati si companii
Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail BCR: „O relație onestă între bancă și client duce la găsirea unor soluții sustenabile și la o dezvoltare constructivă pentru ambele părți. Ne-am asumat 10 angajamente cheie, iar rezultatele se traduc in beneficii clare pentru clienti: transparenta, protectie, educatie, costuri reduse.”