“Influența anilor de șantier în străinătate este vizibilă asupra celor câteva sute de mii de constructori români reveniți în țară, potrivit estimărilor noastre. Ei au o altă perspectivă asupra valorii muncii lor dar și a calității lucrărilor efectuate. Cum aceasta depinde în egală măsura de îndemânarea tehnică și de calitatea produselor utilizate, decizia de cumpărare bazată pe prețul cel mai mic este înlocuită cu preferința pentru produse potrivite destinației și importanței lucrării efectuate, care pot oferi o garanție a durabilității și a comportamentului în timp. De asemenea, decizia de cumpărare este luată atât în funcție de renumele companiei producătoare, cât și de eficiența investiției pe termen lung,” a declarat Răzvan Bobe, Director Cercetare Dezvoltare Baumix.
În prezent, 60% din volumul vânzărilor companiei Baumix este generat de produsele din gama Primus, adresată meșterilor și 40% de gama profesională Baumix. În ultimii ani, evoluția gamei Primus a fost una pozitivă, în condițiile în care piața de reparații și renovări a fost mai puțin afectată de criză decât piața de noi proiecte imobiliare de amploare iar clienții au pus foarte mult accentul pe optimizarea costurilor.
Baumix comercializează două game de produse – gama Primus, destinată meșterilor, cu un raport optim preț/performanță şi gama profesională Baumix.
Schimbarea comportamentului clienților se reflectă și în abordarea producătorilor. Astfel, Baumix investește în mod constat în studii de piață privind satisfacția clienților. În cadrul ultimului studiu, realizat în 2011, rezultatele au indicat că brandul Baumix este a doua opțiune în „top of mind.”
“Piața de construcții din România are încă pași importanți de parcurs în ceea ce privește educarea clientului în alegerea materialelor de calitate, care să fie rezistente pe termen lung și să asigure un grad ridicat de confort. Ca producător, investim în informarea clienților în privința celor mai potrivite materiale de construcții pentru nevoile lor și în privința modalităților corecte a utilizare a acestora pentru a obține rezultatele dorite,” a declarat Răzvan Bobe, Director Cercetare Dezvoltare Baumix.
În ultimii ani, Baumix a investit în dezvoltarea relației cu baza de clienți formată din micii meșteri, inclusiv prin organizarea de cursuri privind utilizarea la potențial maxim a produselor din portofoliul companiei, cum ar fi sistemul de termoizolare.