Paștele este un punct culminant în calendarul de marketing al oricărui comerciant deoarece este una dintre perioadele cheie din an în care se cumpără foarte mult. Creșterea cererii în jurul marilor sărbătorilor este o oportunitate grozavă pentru mulți vânzători online. Retail-ul online a fost unul dintre câștigătorii ultimelor 24 de luni, iar produsele cele mai căutate au fost cele legate de amenajarea casei, groceries, jocuri și electronice.
Pandemia de COVID-19 va rămâne, cu siguranţă, un punct de reper în creșterea vânzărilor online. Dar, pentru a ține pasul cu așteptările clienților și pentru a obține rate de vânzări mai mari în continuare, comercianții trebuie să-și cunoască piața și să calce accelerația în momentele importante, așa cum este sărbătoarea de Paște.
Conform statisticilor, milenialii conduc trendul de cumpărare de Paște, persoanele sub 35 de ani sărbătorind Paștele cu achiziții semnificativ mai mari decât alte categorii demografice. În plus, acești nativi digitali se bazează pe cumpărăturile digitale pentru achizițiile lor în cea mai mare parte. Consumatorii mai tineri se bazează în special pe mobil pentru achizițiile de Paște.
Din 2015, când 63% dintre consumatorii mileniali și generației Z (nativii digitali) au folosit aplicații de cumpărături mobile de Paște, până în prezent, această rată a crescut cu peste 10% până la 74% dintre adulții tineri care se bazează pe telefoanele lor pentru a face cumpărături.
“Intr-o perioada in care exista tendinta consumatorului de a reveni in offline, business-urile care aleg sa-si consolideze pozitia in online si chiar sa extinda vanzarile, nu doar trebuie sa optimizeze resursele si fluxurile interne, ci sa automatizeze cat mai mult procesele, astfel incat o vanzare multichannel, gestionata prin platforma BaseLinker, sa inglobeze intregul proces end to end.
Observam o crestere a comenzilor cu cel putin 15% in perioada campaniilor de Paste printre utilizatorii platformei, la cresterea vanzarilor venind, de fapt, ca plus valoare, un cumul de factori esentiali atat pentru atrenprenori, cat si pentru clientul final: livrare mai rapida, gestionarea eficienta a stocurilor (pentru a evita vanzarea peste limitele de stoc in perioadele de campanii), dar si utilizarea unor module in zona logistica sau in relatia cu clientul final, astfel incat business-urile sa vina in intampinarea clientilor cu timpi rapizi de livrare, dar si cu o experienta completa in procesul de comanda si post-comanda”, spune Ruxandra Geantă.
Conform anilor anteriori, în România, principalele produse si servicii comercializate în această perioadă au fost cele din industria fashion, home & deco, groceries, produse IT&C, cărți și jucării. Dacă, în anii de pandemie pachetele turistice și biletele de avion nu au mai avut aceeași pondere, în 2022 se observă o tendință de creștere pe segmentul de travel odată cu ridicarea restricțiilor impuse în perioada de pandemie.
Pregătirea site-ului și campaniilor de marketing pentru Paște este esențială când ai un business în comerț electronic, precum și anticiparea schimbărilor în comportamentul consumatorilor online, deoarece contribuie în mare măsură la creșterea vânzărilor.
În aceste zile premergătoare sărbătorilor Pascale, când oamenii sunt înclinați să facă mai multe achiziții față de alte perioade ale anului, este important pentru antreprenori să pregătească magazinul online cu promoții speciale, servicii gratuite precum transportul și să să se asigure că lanțul de aprovizionare funcționează fără probleme.
Nativii digitali sunt cei care vor trasa direcția în ceea ce privește comerțul electronic în viitor, pe un orizont de cinci ani perspectivele de digitalizare vor fi din ce în ce mai evidente.