Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Băneasa Shopping City și FCB Bucharest invită copiii să reinventeze folclorul românesc prin imaginație și joacă

Băneasa Shopping City și FCB Bucharest invită copiii să reinventeze folclorul românesc prin imaginație și joacă

Sub mesajul It’s ok to reimagine folklore, Băneasa Shopping City și FCB Bucharest anunţă lansarea celei de-a doua ediţii a proiectului educaţional Expoziția Imaginației. Tema campaniei de anul acesta este folclorul românesc şi pune accentul pe importanţa susținerii copiilor în procesul lor de a înțelege identitatea națională, precum și pe necesitatea transmiterii din generație în generație a moștenirii noastre folclorice.

„Conceptul campaniei de anul acesta are la bază un insight pe cât de trist, pe atât de real şi de revelator: copiii din ziua de azi nu mai au contact direct cu obiceiurile româneşti. Fie pentru că părinţii nu le mai vorbesc despre ele, fie pentru că sunt prea captivaţi de lumea fascinantă a tuturor gadget-urilor la care au acces, fie pentru că nu li se pare „cool”. Iar noi ne dorim să schimbăm asta! Şi pentru că playing is the best way to learn, ne-am gândit să le creăm celor mici ocazia perfectă de a învăţa despre ceea ce îi face români, de a îmbina imaginaţia cu poveştile, tradiţiile şi obiceiurile româneşti. Şi ce alt mod mai potrivit de a face asta dacă nu prin joacă?”, a declarat Claudiu Dobriţă, Creative Director, FCB Bucharest.


Lansarea ediţiei de anul acesta a proiectului Expoziția Imaginației a fost precedată de o serie de ateliere folclorice în care copiii au aflat mai multe informații despre diverse tradiții și obiceiuri din  şase zone ale ţării şi au recreat din cărămizi LEGO® costume populare românești. Apoi, de Ziua Principatelor Unite, pe 24 ianuarie, a avut loc evenimentul de lansare oficială a proiectului, pe ritmurile dansurilor populare şi muzicii trupei Cobzality. Publicul prezent a luat parte și la o discuție deschisă pe tema folclorului reinterpretat, avându-i ca invitați pe Silviu Ilea, cercetător în cadrul Muzeului Țăranului Român, Lana Bălana, fashion designer recunoscut și peste hotare pentru reintegrarea motivelor tradiţional românești în creațiile sale, Mihnea Ghilduș, designer de produs și fondatorul magazinului-concept de design românesc Dizainăr și Claudia Suhov, fondator Kidster și partener al proiectului.

„Ne dorim ca de la an la an să ne implicăm tot mai mult în viaţa comunităţii şi, prin acest proiect educaţional, dăm startul pentru a doua oară unei provocări adresate atât copiilor (în calitate de participanţi la competiţie), cât şi părinţilor sau cadrelor didactice (în calitate de coordonatori), pe care îi invităm să susțină acest demers într-un număr cât mai mare. Expoziţia Imaginaţiei nu numai că pune laolaltă lucrări creative plăsmuite de imaginația atât de surprinzătoare a copiilor, dar, odată cu această ediție, aduce mai aproape de sufletul şi mintea fiecărui copil amprenta neamului românesc și informații despre propria lor identitate.” a declarat Alexandru Bogdan, Director Marketing Băneasa Shopping City.

În ultimii ani, la noi în țară s-a manifestat tendința reinterpretării și integrării motivelor folclorice în diverse industrii sau domenii, de la design vestimentar și design de obiect, până la bijuterie, ceramică sau arhitectură, iar acest interes al românilor este adus și în mijlocul copiilor, prin intermediul acestui proiect. Maniera este una ludică, informațiile sunt ușor de asimilat, iar jocul cu cărămizi LEGO® vine mult în sprijinul implicării celor mici, având in vedere cât este de îndrăgit, inclusiv de unii adulți. În plus, jocul cu cărămizi LEGO® este recunoscut de specialiști ca o excelentă modalitate de dezvoltare a creativității copiilor, gândirii și abilităților precum motricitatea sau atenţia la detalii.

Materialele de comunicare a campaniei au fost dezvoltate pentru mediile: online (pagina website dedicată proiectului: www.expozitiaimaginatiei.ro, bannere online și promovare în social media), indoor și outdoor.

În cadrul componentei de comunicare PR, s-au implicat alături de copiii lor și părinți cunoscuți în mediul online pentru susținerea proiectelor educaționale și a valorilor românești, precum Anca Serea, Dan Cruceru sau Ioana Chicet-Macoveiciuc.

Detaliile despre proiectul educațional Expoziţia Imaginaţiei, formularul și etapele de înscriere, regulamentul concursului, premiile oferite, inclusiv informaţii despre prima ediţie a proiectului sunt disponibile pe platforma www.expozitiaimaginatiei.ro.

Echipa Băneasa Shopping City care a coordonat campania este formată din Alexandru Bogdan – Marketing Director, Ovidia Popescu – Experiential Marketing & Campaign Coordinator, Daniela Matei – PR & Corporate Affairs Manager.

Echipa FCB implicată în proiect: Claudiu Dobriță – Creative Director, Olivia Spânu – Senior Copywriter, Viorel Holovaci – Senior Art Director, Emanuel Borcescu – Head of Art, Florin Ciobanu – Head of Digital, Sorin Fotache – 3D Designer, Alecsandra Roman – Head of Planning, Mihaela Bivol – Senior Account Manager, Ștefania Dinu – Account Executive, Alina Ștefan – PR Director, Alina Jijău – Senior PR Manager, Alexandra Nedelcu – PR Executive, Marian Enache – BTL Project Manager, Marius Udma – BTL Project Manager, Alexandru Puiu – BTL Project Manager, Gabriela Pricob – Production Manager, Ionuț Stan – Production Executive.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.