Peste 4.000 de elevi vor participa la orele de patrimoniu organizate în școlile din București
Bancpost lansează o amplă campanie de educație culturală – „Țara ta, Tradiția ta”, ce are ca principal obiectiv promovarea în rândul elevilor, profesorilor și părinților a valorilor din România incluse în patrimoniul UNESCO. Programul are loc în perioada Octombrie – Noiembrie 2017, în rândul elevilor din clasele V-VIII din Școlile din București, și își propune să familiarizeze peste 4.000 de elevi cu lumea fascinantă a celor 15 obiective culturale ale României, incluse în Patrimoniul Mondial UNESCO. Pentru că valorificarea patrimoniului cultural local și aprecierea acestuia la adevărata lui însemnătate ne îmbogățește individual și ne consolidează sentimentul de mândrie națională.
Programul cultural „Țara ta, tradiția ta” se desfășoară în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și Inspectoratul Școlar al Municipiului Bucureşti, și este implementat împreună cu Asociația Gaspar, Baltasar & Melchior.
“Este un proiect de educație culturală pe care l-am inițiat cu multă pasiune și implicare, în continuarea acțiunilor constante pe care le dezvoltăm cu succes de susținere a educației și promovare a valorilor culturale românești. Educația prin și pentru patrimoniu este un program educativ adresat tinerei generații, de cunoaștere a patrimoniului cultural românesc și familiarizare prin practică cu tradițiile și obiceiurile moștenite, elemente definitorii ale culturii românești autentice. Patrimoniul constituie o sursă de identitate națională, iar o discuție despre patrimoniu este, în esență, o discuție despre educație și despre valori naționale”, a declarat Aura Toma, Director Executiv Marketing şi Comunicare Bancpost.
“Susținem cu tărie valorile românești și credem că tradițiile noastre trebuie să fie transmise mai departe către generațiile viitoare. De aceea, Inspectoratul Școlar al Muncipiului București este alături și mulțumește Bancpost pentru implicare. Școala românească are nevoie să se întoarcă la origini și să le readucă elevilor aminte despre cele mai vechi îndeletniciri ale românilor. Tradițiile reprezintă istoria pe care copiii trebuie să o cunoască și la care să se raporteze în viitor”, spune Ștefana Călinescu Andrei, reprezentant al Inspectoratului Școlar al Municipiului București.
Caravana “Țara ta, tradiția ta” este structurată pe două paliere, care vor aduce un plus de valoare prin informație culturală și interacțiune. Astfel, în fiecare școală din București în care va ajunge Caravana, copiii vor participa la:
· Ora de patrimoniu – sesiune interactivă de prezentare a celor 15 obiective UNESCO din România: bisericile pictate în exterior din Bucovina, centrul istoric al orașului Sighișoara, Delta Dunării, respectiv Călușul, Doina etc.
· Ateliere practice de meșteșuguri tradiționale susținute de către meșteri populari. În cadrul acestor ateliere, cei mici experimentează bogata moștenire rurală și artistică a poporului român: olăritul, fierăritul, respectiv linogravura.
„Țara ta, tradiția Ta” se încrie în pilonul #bancpostpentrueducatie, în cadrul căruia compania se implică activ în educația noilor generații, atât prin programe de educație bancară, cât și prin acțiuni sau parteneriate specifice, care au ca obiectiv educația activă și armonioasă a copiilor.
Despre Bancpost
Bancpost este o bancă universală importantă, cu o prezență de peste 25 de ani pe piața locală și o rețea de 147 de unități și 7 centre de afaceri. Banca deservește aproximativ 1 milion de clienți corporativi, de retail și instituționali, pentru care oferă o gamă variată de produse și servicii financiare. Bancpost este totodată unul dintre liderii pieței locale de carduri și a dezvoltat rețele extinse de peste 530 ATM-uri, 6.100 POS-uri și 190 de terminale automate de plata (APS-uri) care ofera acces comod și permanent la serviciile băncii. Bancpost este partenerul exclusiv al American Express în România, fiind de asemenea și reprezentant VISA și MasterCard. Având în vedere angajamentul său de a sprijini performanța și valorile românești, Bancpost a devenit sponsor oficial al Echipei Naționale de Fotbal începând din 2015.