Jazz a creat noua platformă grafică destinată comunicării produselor și serviciilor de retail ale Bancpost, platformă care se va regăsi în toată comunicarea de acum înainte, indiferent de forma ei de exprimare - materiale printate, online sau video.
“Aveam nevoie de o schimbare care să reflecte stilul nostru de comunicare din ultimii ani: mai deschis, mai prietenos, mai apropiat de clienți. Ne doream o soluție grafică simplă și caldă, care să ne permită să punem în evidență mai bine produsul și toate informațiile relevante pentru client, dar care să transmită totodată valori precum transparența, flexibilitatea și disponibilitatea la dialog. Diferențierea cromatică pe categorii de produse și bulă de comunicare translucidă propuse de JAZZ au răspuns întocmai căutărilor noastre, iar integrarea lor a dat naștere unui concept grafic cu personalitate, ușor de identificat, care susține ambele obiective propuse”, a declarat Ștefania Cristescu, Head of Retail Banking Marketing.
“Schimbarea pe care am făcut-o a plecat de la o întrebare simplă : ce își doresc oamenii astăzi de la o instituție bancară? Este mai mult decât evident că experiența și tradiția rămân atribute importante în alegerile unui consumator român adaptat realității economice de astăzi. Dar după perioada crizei, în care băncile au pus accentul pe prudență, românul așteaptă semnele unei schimbări de atitudine. Am găsit o soluție vizuală care să transmită optimism, dinamism și mai ales deschidere și prietenie. Schimbarea a fost accentuată adăugând o invitație la dialog care să completeze cromatica optimistă”, a spus Loredana Bănică, Client Service Director Jazz.
Ținând cont că în acest moment abordarea grafica a pieței bancare este predominant clasică, fără elemente grafice inovatoare și fără o mare diversitate în paleta de culori (cu câteva excepții bineînțeles) echipa Jazz a ales să aducă mai multă emoție vizuală și versatiliate grafică în comunicarea brand-ului.
Device-ul grafic pe care se așează headline-ul este inspirat dintr-o bulă de dialog compusă prin suprapunerea mai multor straturi translucide. Este “viu”, se transformă și nu este necesar să fie identic pe toate materialele. Noul template are 3 variante cromatice, câte una pentru fiecare categorie de produse și servicii oferite, iar fontul folosit este simplu, modern, fără serife, cu o familie extinsă (50 de grosimi).
“De-a lungul anilor am avut oportunitatea să lucrez pentru diverse bănci. De fiecare dată m-am împiedicat de niște reguli de identitate foarte rigide, care de cele mai multe ori funcționau în detrimentul brandului. Am vrut să creez un look vesel, cald, cu elemente flexibile care să se poată transforma în funcție de vizualul cu care trebuie să coabiteze, dar având grijă ca materialele să-și păstreze consecvența” a declarat Cătălin Baciu, Art Director Jazz.
Nouă platformă grafică a fost implementată luna aceasta, începând cu campania ”Puncte Oriunde, Bani Înapoi pe Card”, care promovează programul de loialitate asociat cardurilor de credit Visa și American Express emise de Bancpost.
”La doar două săptămâni de la lansarea campaniei, rezultatele sunt extrem de încurajatoare, atât din punct de vedere al lead-urilor colectate, cât și al numărului de aplicații. Desigur, vorbim de un mix de factori care au contribuit la aceste rezultate, de la cele legate de oferta în sine – “Puncte Oriunde” fiind unul dintre cele mai bune programe de acest tip la ora actuală pe piață – până la soluțiile creative de comunicare sau planul de media. Deși este greu de cuantificat aportul fiecăruia în parte, cu siguranță noua platformă grafică aduce un plus în ceea ce privește atractivitatea și claritatea mesajului, după cum a fost confirmat deja în cadrul testării prin intermediul focus grupurilor”, a concluzionat Ștefania Cristescu.
Din partea Bancpost, echipa a fost formată din: Ștefania Cristescu - Head of Retal Banking Marketing, Ileana Zamfir - Head of Corporate Communications și Robert Zănescu – Director Comunicare și Marketing.
Echipa Jazz care a lucrat la acest proiect este compusă din: Cătălin Baciu - Art Director și Loredana Bănică - Client Service Director.