împotriva cancerului la sân
Concertul Avon împotriva cancerului la sân susţinut de Loredana&friends face parte din campania “1 din 8 femei – Află că eşti bine” şi a început, aşa cum era planificat, la ora 19.30. În ciuda ploii şi a frigului, oamenii care au ales să fie prezenţi în Piaţa Revoluţiei au încălzit mai bine de 2 ore atmosfera cu entuziasmul lor de a se implica în această campanie socială. Organizatorii s-au adaptat condiţiilor neprielnice, astfel încât s-a permis accesul maşinilor până aproape de scenă. Şi pentru ca vremea de afară a dat tonul unei abordări neconvenţionale, aplauzele au fost înlocuite cu… claxoane şi lumini de far, sporind astfel intensitatea manifestaţiei. Alături de Loredana au concertat Anca Badiu, Connect-R, Smiley şi Bogdan Bradu. Anca Badiu şi Connect-R au cântat pro bono, considerând prestaţia lor drept o contribuţie personală la lupta împotriva cancerului la sân.
Scopul campaniei sociale Avon este prevenirea şi diagnosticarea precoce a câncerului la sân, fiindcă una din opt femei riscă să fie depistată cu cancer la sân în timpul vietii.
Un moment important l-a reprezentat interpretarea melodiei “Află că eşti bine”, special compusă de Loredana pentru susţinerea campaniei Avon împotriva cancerului la sân. Concertul a fost înregistrat în totalitate, urmând ca secvenţe din acesta să fie incluse în spotul video de promovare a campaniei educative pentru prevenirea şi diagnosticarea precoce a cancerului la sân. Videoclipul melodiei “Află că eşti bine” urmează să fie difuzat pe cele mai importante canale de televiziune din România, pentru a convinge cât mai multe femei că singura cale prin care pot afla cu siguranţă că sunt sănătoase este prezentarea la un control medical de rutină.
Despre concertul “1 din 8 femei – Află că eşti bine”
Concertul a început cu o proiecţie de film despre dimensiunea globală a campaniei Avon împotriva cancerului la sân şi cu un testimonial al unei supravieţuitoare diagnosticată acum 3 ani, Dna. Dumitra Vechiu în vârsta de 41 ani.
În deschidere, Angela Creţu – Director General Avon Romania, a mulţumit celor care au contribuit la strângerea de fonduri prin cumpărarea produselor cu fundiţa roz şi a anunţat demararea a două proiecte importante ale campaniei Avon împotriva cancerului la sân: donaţia către Sp. Sf. Spiridon din Iaşi a unui aparat de radioterapie de ultima generaţie în valoare de peste 100.000 Euro şi parteneriatul dintre Avon şi Fundaţia Renaşterea pentru realizarea primului screening mamografic în mediul rural din România.
Participanţii la eveniment au avut ocazia să îşi exprime solidaritatea cu femeile diagnosticate cu cancer la sân şi să afle informaţii utile despre prevenirea acestei boli grave de la echipele de voluntari special pregătiţi pentru a oferi informaţii educative celor interesaţi.
Costumele Loredanei au fost special create pentru acest spectacol iar rochia pe care a purtat-o în deschiderea concertului poartă semnătura designerului Rozalb Demura, reprezentând contribuţia acestuia la susţinerea campaniei împotriva cancerului la sân. Loredana a fost acompaniată de şapte dansatoare a căror prezenţă a subliniat pe tot parcursul evenimentului ideea centrală a campaniei: aceea că 1 din 8 femei riscă să dezvolte cancer la sân.
Despre implicarea Loredanei în campania “1 din 8 femei – Află că eşti bine”
Loredana s-a implicat înca de anul trecut în acest proiect, considerând că este momentul ca şi artiştii români să-şi exprime convingerea şi susţinerea pentru o campanie socială.
“Cred că multi dintre noi au de spus o poveste despre cineva drag care a luptat sau se luptă cu cancerul la sân. Unele femei reuşesc dar foarte multe pierd. Mie mi s-a întâmplat acum trei ani să pierd pe cineva foarte drag. După mai mult de şapte ani de luptă cu boala, timpul n-a mai avut răbdare. Ea a părăsit această lume cu zâmbetul pe buze şi cu dorinţa de a trăi până în ultima clipă, lăsând în urma un soţ şi doi copii. A fost un exemplu pentru mine de tenacitate, răbdare, optimism. O soţie şi o mamă extraordinară, cu o familie superbă în care ea era fluidul care lega totul. Împlicându-mă în această campanie, doresc să transmit un mesaj de speranţă, acela că putem scapa de indiferenţa faţă de noi însene şi faţă de cei din jur. Un control de rutină sau un sfat la momentul potrivit dat unei femei poate salva o viaţă şi fericirea unei familii!.
Melodia “Află că eşti bine” este felul în care am dorit să transmit mesajul de solidaritate şi speranţa către toate femeile care ezită atunci când vine vorba de sănătatea lor. Melodia aceasta vorbeşte despre viaţă, despre optimism, despre deciziile potrivite şi mai ales despre faptul că noi, femeile, credem, iubim, avem nevoie de speranţă, avem nevoie să aflăm că suntem bine, pentru a ne continua viaţa alături de cei pe care îi preţuim”, a mai spus Loredana.
Despre Campania Avon împotriva cancerului la sân
În fiecare an, peste 5600 de femei din România află că sunt bolnave de cancer la sân. Mai puţin de 10% dintre acestea sunt diagnosticate în faza incipientă a bolii, când opţiunile de tratament sunt mai diverse iar şansele de supravietuire, chiar vindecare sunt maxime. De aceea, campania “ 1 din 8 femei – Aflî că eşti bine” are drept scop principal creşterea notorietăţii privind depistarea precoce a cancerului de sân în rândul femeilor peste 30 de ani.
Avon susţine încă din 1992 lupta împotriva cancerului la sân în 50 de ţări din întreaga lume, investind în programe de educaţie, tratament şi cercetare pentru stoparea cancerului la sân. Contribuţiile sale în această direcţie au depăşit până în prezent 450 de milioane de dolari.
Avon Romania a demarat campania împotriva cancerului la sân în anul 2002. Chiar de la început, campania s-a bucurat de susţinerea a mii de femei. Contribuţiile acestora prin cumpărarea produselor “cu fundiţa roz” au făcut posibile acţiunile de susţinere care au avut loc în anii care au urmat. Astfel, Avon România a donat aparatura medicală de ultimă generaţie în valoare de peste 650.000 USD, către Institutul Oncologic “Ioan Chiricuta” din Cluj, Institutul Oncologic “Al. Trestioreanu” din Bucureşti şi Sp. Sf. Spiridon din Iaşi.
O altă direcţie în care Avon se implică este educarea femeilor pentru prevenirea şi diagnosticarea precoce a cancerului la sân. Astfel, în anul 2006 a început campania educativă “1 din 8 femei” care pledează în favoarea diagnosticării la timp a cancerului la sân. Conform estimărilor aproximativ 6,720,000 femei din România au fost expuse mesajelor educative ale campaniei, ceea ce i-a adus un nivel naţional de notorietate de 71%.
În 2007, cu ajutorul Starcom Media – partener Avon în stabilirea conceptului şi implementării campaniei, “1 din 8 femei” câstigă premiul Best Innovative Media la AD’OR şi este premiată cu un leu de argint la prestigiosul festival Cannes-Lion, la categoria “Cea mai bună campanie socială”, acesta fiind primul premiu câştigat vreodată de România în această competiţie internaţională.
{mosloadposition user10}