In 2011, AVON sarbatoreste cu mandrie 125 de ani de devotament fata de femei, de inovatii in industria cosmeticelor si de leadership in oferirea de oportunitati de independenta financiara. Cu venituri anuale de peste 10 miliarde de dolari, AVON este lider in vanzari directe pe piata mondiala a produselor de infrumusetare. Compania este prezenta in Topul Fortune 500, clasamentul celor mai mari companii publice americane dupa cifra de afaceri, fiind listata si la Bursa din New York. Astazi, la nivel global, AVON proceseaza 1,6 miliarde de comenzi pe an, vanzand, de exemplu, un ruj la fiecare 3 secunde. Potrivit studiilor, 2 din 5 femei din lume folosesc produse AVON cel putin o data pe an.
Compania lanseaza constant produse inovatoare, folosind o tehnologie patentata, concentrandu-se pe 6 categorii: ingrijirea tenului, parfumuri, machiaj, ingrijirea parului, ingrijire personala si bijuterii si accesorii. Construit de insusi fondatorul AVON, David McConnell, in urma cu 114 ani, Laboratorul de Cercetare si Dezvoltare din Suffern, New York numara astazi peste 300 de cercetatori si specialisti in dezvoltarea de produse noi. In fiecare an, aproape 1000 de produse sunt create aici, la un standard de calitate aplicabil la nivel global. AVON a fost si prima companie de cosmetice care a stopat testarea pe animale, in 1989.
AVON a fost gandita inca de la inceput ca o companie bazata pe vanzari directe, prin intermediul Reprezentantilor sai, care promovau produsele companiei „din usa in usa” (sistem door to door). De-a lungul istoriei sale de 125 de ani, AVON este brandul care a jucat poate cel mai important rol in oferirea independentei financiare pentru femeile din intreaga lume, intr-o perioada in care acestea nu aveau nici o alta oportunitate de castig, iar societatea le valoriza numai pentru atributiile lor casnice. Astazi, AVON se mandreste cu peste 6 milioane de Reprezentanti, care fac viata femeilor mai frumoasa in peste 100 de tari.
Si la nivel local, AVON este lider de vanzari pe piata de cosmetice de 8 ani, iar echipa AVON se ridica la 120 de mii de Reprezentanti. Conform studiului Consumer Strategy din 2009, 8 din 10 femei din Romania au cumparat cel putin un produs AVON si peste 90% dintre romani cunosc acest brand.
“AVON este de 125 de ani alaturi de femeile din intreaga lume, ascultandu-le, sprijinindu-le in educatie si ajutandu-le sa-si transforme visele in realitate. Valori cum sunt independenta, curajul si dorinta de a face lumea din jurul nostru tot mai buna se regasesc in ADN-ul AVON si suntem mandri sa sarbatorim anul acesta 125 ani de devotament fata de femeile de pe intreaga planeta. AVON va ramane in continuare un brand concentrat pe creativitate si inovatii, dar si un militant global devotat sanatatii si bunastarii femeilor, asa cum este consacrat” a declarat Razvan Diratian, director general AVON Cosmetics Romania si Moldova.
Pozitionata drept „Compania pentru femei”, AVON este recunoscuta la nivel mondial ca fiind una dintre cele mai responsabile companii, deruland in permanenta programe care sprijina si educa femeile. La nivel international AVON a strans si donat peste 800 de milioane de dolari, prin intermediul actiunilor filantropice pentru cauze ce sprijina femeile de pretutindeni. Numele companiei se leaga profund de 2 initiative majore: campania pentru combaterea cancerului la san si facilitarea accesului femeilor la programele de tratament si campania impotriva violentei domestice. Un alt pilon important al implicarii AVON este initiativa „Hello Green Tomorrow”, care incurajeaza o miscare ecologica globala pentru protejarea naturii.