Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Avon

Laura Klepacki
Brandbuilders


Ana-Maria Dracea
Yin Yang Production

"Intr-un moment in care oamenii cauta sa dea un sens vietilor lor, AVON continua sa-si tina promisiunea de a ajuta femeile de pretutindeni sa cunoasca sentimentul apartenentei – si sa-si creeze o afacere- care este cu mult mai mare decat ele."

Am ales special fragmentul care incheie cartea, nu pentru ca ca l-as considera neaparat cel mai reprezentativ, ci pentru ca vreau sa va povestesc backwards cate ceva despre carte.
Ceea ce stiu 99% din oameni este ca AVON produce cosmetice. Poate au auzit si de implicarile filantropice ale fundatiei AVON, despre lupta impotriva cancerului….fundite roz dar…cam atat.

Cartea Laurei Klepacki vine sa ne ofere detalii importante despre “compania pentru femei”, despre modul in care a fost gandit managementul acestei organizatii inca de la inceput.

In 1886, David McConnell, un vanzator de carti, infiinteaza la New York compania California Perfume (devenita ulterior AVON dupa numele localitatii in care s-a nascut  William Shakespeare – Stratford-upon-Avon). Colectia de debut continea 5 parfumuri, cu cinci note: lacramioara, violeta, heliotrop, trandafir alb si zambila.

Primul reprezentant AVON a fost doamna Persis Foster Eames Albee. Dupa numele dansei, ulterior AVON a inceput sa ofere statuete Albee celor mai buni reprezentanti (un fel de Oscar pentru reprezentantii cu cele mai mari vanzari din companie).

Ideea era ca fondatorul companiei dorea sa ofere femeilor o noua posibilitate de castig, oferindu-le banii necesari pentru a-si intretine familia si timpul liber suficient.

Astfel AVON este prima companie dedicata femeilor (si, culmea, a fost fondata de un barbat) pentru a le asigura o posibilitate de venit, independenta, libertate, putere.

Puterea de a-si conduce singure vietile, de a-si crea propriile modele, de a avea acces la informatie, posibilitatea de a invata etc.

Cartea ne prezinta momente importante din istoria companiei, decizii ce au afectat intr-o masura mai mica sau mai mare activitatea acesteia.

Schimbari in colectivul de conducere, tineri ce s-au alaturat echipei AVON si au adus un suflu nou in conducerea acesteia (vezi cazul Andrea Jung, actualmente Presedinte si CEO al AVON), sunt doar cateva din momentele prezentate in carte.

Cel mai important lucru in istoria AVON este, dupa parerea mea, faptul ca, indiferent de “vremurile” care au venit, de “rechinii” care au incercat sa “atace” compania, aceasta a ramas neclintita. Nu si-a modificat viziunea, nici strategia.

A rezistat eroic “socurilor” financiare, economice si bursiere si a mers mai departe.
Exact dupa modelul american “UNITED WE STAND!

AVON este astazi o companie mai puternica decat oricand. Existand intr-o lume in care competitia in domeniul vanzarii produselor de infrumusetare este departe de a fi frumoasa, compania a ramas fidela formulei originale – cu exceptia catorva incercari nereusite – si a inflorit, promovandu-si sistemul de vanzari la domiciliu.

AVON nu numai ca a inflorit, ci s-a implicat din ce in ce mai mult in ajutarea femeilor bolnave de cancer la san.

In concluzie, AVON este o companie cu si despre femei, pentru femei, langa femei.

AVON inseamna frumusete, prietenie, compasiune, intelegere, si nu in ultimul rand afacere, prosperitate, independenta, avans profesional.

Sunt familii in care AVON reprezinta traditie, produsele fiind folosite si distribuite de bunica-mama-fiica.

AVON a scris si scrie in continuare istorie. O istorie frumoasa din care fiecare avem cate ceva de invatat.

Cartea Laurei Klepacki este bine-venita in biblioteca tuturor celor interesati sa invete de la cei mai buni.

O adevarata lectie de business si de marketing, cartea ofera detalii pretioase despre secretul unei afaceri de succes in care valorile sunt respectate in permanenta.

 

PRwave 

David Hall McConnel lanseaza in 1886 California Perfume Company. Cum ajunge aici? Cum se ajunge la Avon? Simplu – aflati din Avon – Cum a fost contruita la nivel mondial Compania pentru femei.  Si tot aceasta carte este cea care prezinta si momentele dificile din istoria Avon.

O carte despre cum se construieste o companie, despre un om cu o viziune si modul in care aceasta linie generala a fost aplicata de-a lungul anilor. David Hall McConnel a fost omul care le-a oferit femeilor un loc de munca si posibilitatea de a face bani atunci cand nu existau alte alternative bune. Un angajat Avon marturiseste: “Ceea ce imi place cel mai mult la munca in aceasta companie este ca atunci cand vin la munca nu trebuie sa-mi las acasa nici una dintre caracteristicile personalitatii mele” (p. 48).

Andrea Jung, Presedinte si CEO Avon, subliniaza un alt aspect extrem de important: “Eu cred ca noi detinem o pozitie unica prin faptul ca Avon are atat un scop comercial, cat si unul social, acela de a schimba vietile femeilor” (p. 59). Si tot ea continua: “La Avon, noi ne evaluam realizarile in doua feluri: in ceea ce obtinem ca afacere si in angajamentul nostru pentru ceea ce putem face pentru altii.” (p. 245).

O carte despre o companie care “doreste sa implineasca visele femeilor” (p. 200) si care inca se dezvolta si despre care se vor putea spune multe si in viitor.

Daca ati citit lucrarea prezentata de noi va invitam sa ne trimiteti parerea dumneavoastra cu privire la ea pe adresa loredana@prwave.ro si poate aparea pe site.

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.