Client: Honda Trading Romania
Agentie: Infinit Solutions
Eveniment: 14-15-16 mai 2010
Obiective: Honda GreenChallenge, campania integrata ce s-a desfasurat in perioada martie – mai 2010, a adus in atentia publicului modul verde de a conduce, cu scopul de a sustine spiritul ecologic printre soferii din Romania.
Concept creativ: Campania a fost dezvoltata in jurul provocarii lansate de Honda Trading Romania pentru toti conducatorii auto, ca un raspuns la modul agresiv de a sofa atat de des intalnit pe soselele din Romania.
Conceptul GreenChallenge a fost realizat ca urmare a alinierii reprezentantei locale Honda la tendintele internationale, definindu-se ca unul dintre brandurile cele mai apropiate de comunitatea soferilor „verzi”.
Avand o abordare educativa dar si distractiva, Honda GreenChallenge a reusit sa puna in valoare modul verde de a conduce si sa mobilizeze un numar mare de participanti la trafic.
Strategia si planul evenimentului: La prima sa editie, GreenChallenge a reusit sa stranga peste 3.000 de competitori din Romania ce s-au intrecut pe un traseu prestabilit, care a trebuit sa fie parcurs intr-un timp limita. Aceasta s-a dovedit a fi o baza solida pentru a implementa editia a doua a competitiei si un motiv in plus pentru a intregi comunitatea eco din Romania.
Infinit Solutions impreuna cu Honda Trading Romania au dezvoltat o strategie prin care sa permita publicului sa intre in contact direct cu brandul si sa il implice activ in competitie. Deoarece o campanie educationala nu este suficienta atunci cand vine vorba de ecologie si poluare, ne-am dorit o interactiune sustinuta cu publicul Honda, pentru a-i putea arata in realitate care sunt avantajele unui mod responsabil de a conduce.
Una dintre probele cheie ale competitiei a fost cea de condus eficient in mediul virtual pe site-ul www.greenchallenge.ro, pentru care agentia a implementat un joc online, prin care participantii si-au testat abilitatile.
Un instrument important in desfasurarea campaniei l-a reprezentat site-ul dedicat competitiei care a beneficiat de o noua interfata. Infinit Solutions a perfectionat platforma online, precum si sitemul de organizare al calificarilor. Astfel, traseul virtual pe care soferii trebuiau sa il parcurga precum si optiunile jocului au fost actualizate- orice sofer care se aventura pe traseu avea posibilitatea de a-si alege modelul Honda preferat. Siteul presupune o aventura care introduce ca si alternativa eleganta promovarea unui stil diferit de a conduce cu impact minim asupra mediului. In aceeasi masura se poate vorbi de o consolidare a indentitatii vizuale a brandului si de o experienta utila si placuta pentru utilizatori.
Mecanismul campaniei a fost compus din mai multe elemente intr-o secventa prestabilita: soferii inscrisi la GreenChallenge au fost evaluati in functie de punctajele obtinute la cele doua probe on-line: Eco-Test – un chestionar format din 10 intrebări grila despre Honda ai tehnologie ecologica si Eco-Game – o abordare distractiva sub forma unui joc, prin care concurentii au sofat virtual, cat mai ecologic si eficient pentru a obtine un punctaj cat mai mare intr-un timp record.
Cei mai verzi soferi virtuali Honda au reusit sa intre in semifinalele competitiei, iar apoi in finala. Etapa finala a constat in proba practica de condus eficient, la dealer-ul Honda cel mai apropiat de resedinta lor. Astfel 540 semifinalisti din toata tara au intrat în luptă pentru cel mai mic consum pe o distanta prestabilită, iar cei mai verzi 18 dintre ei au intrat in marea finală.
Campania Honda GreenChallenge s-a dovedit a fi un succes, atat prin promovarea șofatului eco, a numarului de participanti dar mai ales prin faptul ca a lansat un trend pe piața auto locală, ceea ce obligă Honda Trading Romania la implementarea unor concepte și mai atractive și inovatoare în perioada care urmează.
Prezenta robotelului ASIMO la marea finala GreenChallenge a demonstrat nivelul tehnologiei Honda, dar si faptul ca interactiunea cu stiinta ramane un punct strategic de comunicare intre consumator si brand.
Rezultate: Competitia Honda GreenChallenge a reusit sa puna bazele unei comunitati solide a eco-soferilor din Romania. Avand in acelasi timp o abordare creativa dar si distractiva concursul a evidentiat diferenta semnificativa intre impactul asupra mediului inconjurator prin conducerea unui autovehicul in mod conventional, si alternativa ecologica, prin care automobilele Honda au demonstrat performanta de a obtine un consum record.
Plecand de la creativitate pentru memorabilitate, echipa Infinit si-a propus sa surprinda. Astfel rata participarii a jurnalistilor invitati a fost de 90%, iar mesajul a fost preluat si raspandit conform estimarilor.
Competitia s-a bucurat de un adevarat succes, inregistrand peste 60.000 de vizitatori pe site-ul www.greenchallenge.ro , 8 791 au fost concurenti, din care 56,444 de recomandari. Peste 1500 de vizitatori au fost prezenti in weekendul in care ASIMO a sustinut demonstratii la showroom-ul Asko International. {mosloadposition user10}