Ionuţ Munteanu, Senior PPC Specialist & Trainer @ Webdigital
“Dacă am ști detalii despre vârstă, sex, locație, stare civilă, număr de copii, vârsta copiilor, limba vorbită, dispozitivul pe care îl folosesc peste 5 milioane de utilizatori, am face campanii de marketing mai bune?”, cam așa începea o prezentare pe care am susținut-o de curând pentru membrii Iqads Kadett. Rețineți această întrebare până la finalul acestui articol.
Facebook-ul strânge zilnic 3.2 milioane de like-uri și comment-uri. În medie, oamenii își petrec 6 ore pe lună comentând, dând like și urcând poze pe Facebook, conform marketingland.com, ceea ce este o imensa oportunitate pentru oamenii de marketing să etaleze beneficiile produselor sau serviciilor pe care le comercializează.
Facebook-ul este pentru mine una dintre cele mai mari baze de date la care am avut vreodată acces. În cadrul Facebook, avem acces la ceea ce ne putem dori dacă privim din perspectiva advertiser-ului, de la informații demografice simple până la pasiuni, interese, menționate pe profilul utilizatorului. În plus față de acestea, putem urmări un anumit tip de consumator cu un anumit comportament. Astfel, putem vorbi de segmentare în funcție de interacțiunea fanilor cu pagina de Facebook a brand-ului. În cazul în care advertiser-ul administrează mai multe pagini ale aceluiași brand, putem segmenta în funcție de cei care sunt prieteni cu pagina A, dar nu sunt prieteni cu pagina B.
Rețineți atât, pe Facebook poți ajunge la mamele ale căror copii au vârstă de 6 luni, cărora le puteți oferi scutece, hainuțe sau biberoane.
Mesajul potrivit va ajunge la audiența potrivită datorită acestei metode de segmentare precise. Cu ajutorul reclamelor poți promova conținutul din cadrul paginii tale de Facebook sau din cadrul website-ului. Campaniile de Pay per Click Marketing îți pot veni în ajutor, pe de-o parte, pentru a delimita audiența și pe de altă parte, pentru a livra mesaje exact către cei care au cele mai multe trăsături în comun cu consumatorul tău ideal.
Avantajul major pe care Facebook îl are este acela că poți transforma vizitatorii în ambasadori ai brand-ului tău, determinându-i pe aceștia să răspândească valorile, caracteristicile și beneficiile produselor sau serviciilor tale. Indicat ar fi ca inițial să ai masa critică potrivită, cât mai aproape de consumatorul ideal, să se formeze bulgărele de zăpadă pentru ca mai apoi să aibă cine să îl învârtă.
Atunci când ne referim la comportamentul consumatorilor pe Facebook și la modul în care aceștia interacționează cu pagina noastră, putem lua în considerare fanii activi și fanii inactivi. Diferența dintre aceștia este simplă, unii dintre ei își manifestă emoția și aprecierea pentru brand, comentând și interacționând cu conținutul paginii, iar unii dintre fani sunt acolo, dar în calitate de cititori.
Cu siguranță, dacă știm în detaliu cine este audiența pe care o segmentăm, răspunzând astfel la întrebarea de la început, campaniile noastre de marketing vor fi mai bune.
Pe PRwave, Ionut Munteanu a mai scris:
{mosloadposition user9}