Prima etapa de inscrieri la Effie 2008 se incheie pe 28 martie. Campaniile de succes ale anului trecut, rezultat al colaborarii dintre agentiile de publicitate si companiile client, sunt asteptate sa intre in competitie pana la 1 mai, termenul final de inscriere. Premiile Effie celebreaza si in 2008 eficienta campaniilor de publicitate si rasplateste eforturile si performanta muncii depuse de agentii in colaborare cu oamenii de marketing din companiile client. ”Orice premiu este o recunoastere a calitatii muncii. Un premium Effie este un castig nu doar pentru un departament, el este sarbatorit de catre departamentele de client service, strategic planning si creatie impreuna. Si, nu in ultimul rand, este si o bucurie si o recunoastere a meritelor clientului.” a afirmat Alexandra Rusu, Senior Partner/ Marketing Consultant MGT Business Services si membru al juriului Effie 2008. „De aceea, probabil ca cel mai mare castig dupa castigarea unui premiu Effie este intelegerea ca orice campanie de succes este rezultatul muncii in echipa, fiecare avand meritele lui. Evident ca este si un "bonus" in CV-ul agentiei,” a mai precizat Alexandra Rusu.
In industria de comunicare, premiile Effie sunt percepute drept un etalon al performantei si al eforturilor depuse de echipele implicate in procesul de promovare. „Effie premiaza rezultatele advertsingului si consider ca avantajele sunt multiple pentru toti cei implicati: agentia de research, clientul, agentia de publicitate. Toti acestia vor primi premiul Effie ca pe un „endorsement”, o confirmare a calitatii muncii lor,” spune Florian Gheorghe, Marketing Manager Pfizer si membru al juriului Effie 2008. „Cu siguranta credibilitatea companiilor va creste foarte mult in industria de advertising, iar indivizii care au contribuit direct la campania premiata vor deveni vedete in companiile lor,” a mai adaugat Florian Gheorghe.
Castigarea unui premiu Effie ofera rezonanta si crediblitate pe piata business si creeaza contexte de comunicare si de promovare atat pentru agentie cat si pentru client. “Cu siguranta Effie este un avantaj pe cartea de vizita a oricarei agentii si un foarte bun motiv de PR pentru aceasta. De aici si notorietatea/ reputatia agentiei si desigur si cererea mai mare din partea clientilor,” apreciaza Catalina Cernica, Managing Director Graffiti BBDO, ExPresident UAPR si membru al juriului Effie 2008.
Competitia Effie lanseaza mai intai de toate o provocare pentru agentia competitoare. Procesul de selectie a lucrarilor care vor fi inscrise presupune alinierea rezultatelor obtinute la finalul campaniei cu obiectivele stabilite in prealabil. ”Orice agentie care doreste sa se pozitioneze ca fiind eficienta trebuie sa se straduiasca sa obtina premii EFFIE. Insusi procesul de alegere a cazurilor care intra in competitie ii ofera agentiei un minunat prilej de a-si autoevalua creativitatea care sublimeaza in eficienta.” a precizat Mihai Vartosu, ExPresident IAA si membru al juriului Effie 2008.
Totodata, agentiile de publicitate se pot supune si unui proces de pozitionare in raport cu competitorii directi din cadrul festivalului: „Agentiile au ocazia de a evidentia aspecte inedite si de a-si imbunatati produsul pe viitor, aplicand invatamintele desprinse din analiza cazurilor proprii sau ale celorlalti participanti”. „Desigur, un premiu ofera o excelenta platforma pentru PR si constituie intotdeauna un moment de celebrare a reusitei echipei agentie-client,” a mai adaugat Vartosu.
In cursa pentru un premiu Effie pot fi inscrise campanii care s-au desfasurat in perioada ianuarie 2007 – decembrie 2007 pentru toate categoriile de concurs in afara de Sustained Success, pentru care rezultatele campaniei trebuie sa dateze din ianuarie 2005 si sa includa si anul 2007.
Campaniile inscrise vor fi centralizate de Millenium Communications – agentia organizatoare, iar castigatorii trofeelor vor fi anuntati in cadrul Galei de Premiere care va avea loc in data de 15 mai 2008.
Cea de-a cincea editie locala a premiilor Effie este un proiect derulat de International Advertising Association (IAA) in parteneriat cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si organizat pentru al doilea an consecutiv de agentia Millenium Communications.
Bucuresti, 21.03.2008 {mosloadposition user10}