Plecand de la caracterul vioi, jucaus si simpatic al noului Fiat 500, Autoitalia si iLeo au ales sa il promoveze intr-un mod diferit, pentru a putea pune mai bine in evidenta personalitatea masinii in stransa legatura cu personalitatea celui care o conduce. Asa s-a nascut ideea campaniei de lansare a automobilului Fiat 500, o campanie care se deruleaza pe un mediu foarte personal de exprimare: blogul.
Timp de 6 saptamani, pentru prima data in Romania, blogger-ii vor avea ocazia sa joace leapsa, intre ei, pe bloguri. Doar ca de aceasta data subiectul nu este o intrebare sau o provocare, ci este chiar masina: noul Fiat 500.
„Am ales acest mod de promovare deoarece blogging-ul reprezinta cea mai vie si mai directa parte a on-line-ului din Romania. Aici gasim oameni dornici sa se implice, oameni care au in jurul lor comunitati fidele de cititori, oameni care isi impartasesc experientele cu cititorii. Autenticitatea si implicarea acestui tip de public sunt extrem de relevante fata de targetul nostru, fata de intentia de a comunica si a implica oameni reali, de a trece intr-o zona informala si naturala.”, a declarat Mugur Patrascu, Managing Director la iLeo.
Campania a inceput din aceasta saptamana prin testul pe care il face Cristian Manafu – manafu.blogspot.com si functioneaza dupa urmatorul mecanism: ultimul blogger care a condus automobilul va decide cine il va prelua, masina urmand sa circule astfel de la un blogger la altul, timp de o luna de zile. In felul acesta, masina parcurge un traseu natural, in functie de inspiratia si curiozitatile celor care fac recomandarea. Fiecare bloger care primeste masina are la dispozitie 4-5 zile sa o conduca si sa-si scrie impresiile. In functie de senzatiile pe care masina i le lasa, acesta trebuie sa foloseasca videoconfiguratorul de pe www.fiat500.ro si sa isi configureze automobilul care reflecta cel mai bine chimia intre el si Fiat 500. Datorita unui numar impresionant de culori, accesorii si materiale puse la dispozitia clientilor, masina poate fi configurata in peste 500 000 de versiuni diferite. Automobilul astfel creat va fi afisat pe blogul persoanei care o testeaza, alaturi de un link care va duce catre configurarea blogerului care a preluat masina.
“Fiat 500 este renasterea unei legende a anilor 50-60-70. Micuta masina are o istorie si un caracter bine definite, o personalitate ce atrage irezistibil si o capacitate de a fi mereu surprinzatoare. Noul 500 reuseste sa se reinventeze folosindu-se din plin de atractivitatea stilului retro redefinit la nivelul anului 2008 nu doar din punctul de vedere al produsului in sine, ci si al modalitatii de promovare. Asa cum spune si sloganul campaniei, <<Unele lucruri mici sunt magice>>”, a declarat Adriana Mitran, Marketing and Supply Chain Manager la Autoitalia.
De asemenea, promovarea acestei actiuni se realizeaza si prin bannere in care deja obisnuitul mesaj de lansare este inlocuit cu un mesaj care ii invita pe vizitatori sa vada masina configurata de un anumit blogger si impresiile lui despre noul Fiat 500. Astfel, este pentru prima data cand campania de lansare a unui produs nu promoveaza in mod direct produsul, ci opiniile si reactiile celor care l-au testat.
Echipa iLeo care s-a implicat in acest proiect este formata din: Mugur Patrascu – Managing Partner, Cosmin Nastasa – Media Director, Bogdan Zavera – Art Director, Alexandru Ciminian si Vlad Dinu – programatori.
Din partea Autoitalia, au contribuit: Adriana Mitran – Marketing and Supply Chain Manager, Valeriu Tones – PR Responsible AutoItalia Group, Nicoleta Trasca – Responsible of Communication Department Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Iulia Paun – PR Specialist Fiat si Lucian Dumitrescu – Fiat Professional Brand Responsible.
{mosloadposition user10}