AuthenTrip, platforma de călătorii autentice, bazate pe experiențe personalizate, le oferă călătorilor săi alternativa unui turism mai responsabil, prin toate elementele sale definitorii: mediu și biodiversitate, cultură și tradiții, economie echitabilă.
EuroNews plasează călătoriile autentice, de imersiune în comunitățile locale, ca fiind în top 6 trenduri ale anului 2021 în materie de turism, alături de escapadele în natură, de turismul itinerant, de ecoturism, de cel de tip wellness și de sejururile lungi departe de casă, care combină călătoria cu lucrul la distanță.
Conform unui studiu recent publicat de Booking.com, 53% din cei peste 20.000 de respondenți își doresc să călătorească responsabil, de îndată ce acest lucru va fi posibil.
Ca urmare a instalării pandemiei, oamenii de pe întreaga planetă au devenit mai atenți la consumul de resurse și la siguranța lor, mai conștienți de nevoia relațiile interumane și de privilegiul de a putea călători. Aceste schimbări pot modifica modul de petrecere a vacanțelor, facilitând tranziția către un turism responsabil, concept adoptat de specialiștii AuthenTrip de peste 10 ani.
Ce înseamnă turismul responsabil și de ce este important?
„Atunci când am pornit la drum cu AuthenTrip, principala motivație a fost aceea de a promova un alt fel de turism. Un turism cu sens și adaptat fiecărui călător în parte, cu respect pentru mediu și culturile locale, cu etică și echitate economică în raport cu destinația. Un concept de călătorii însușit și practicat în cei 10 ani petrecuți pe piața turistică din Franța, dar încă prea puțin cunoscut în România”, Ciprian Sîrbu, Manager AuthenTrip.ro.
Turismul responsabil înseamnă să călătorești în mod conștient, cu grijă pentru natură și biodiversitate, respectând culturile locale și încurajând economia echitabilă. Doar așa, locurile descoperite într-o vacanță își pot păstra autenticitatea, turiștii din toate colțurile lumii redescoperindu-le frumusețea ani la rând.
Turism responsabil oferit de AuthenTrip
AuthenTrip le propune turiștilor săi alternativa unor călătorii prietenoase cu mediul. Mai exact, prin promovarea conceptului de slow-travel, se limitează numărul și distanța dintre deplasările necesare unei călătorii.
Transportul este gândit mereu cu atenție deosebită la impactul ecologic, astfel încât sunt încurajate experiențele de transport în comun, iar călătoriile cu avionul sunt de minim 7 zile, pentru scăderea emisiilor de CO2. Fapt extrem de apreciat de turiști, care se pot bucura de mai mult timp în vacanța mult visată. În plus, AuthenTrip nu promovează, sub nicio formă, turismul de masă.
Odată ajunși la destinație, turiștii sunt încurajați să experimenteze activități eco-friendly (drumeții în aer liber, kayak, echitație, bicicletă), dar și să aibă interacțiuni directe cu localnicii. AuthenTrip sprijină inițiativele locale de cazare, petrecere a timpului liber, prezervare a patrimoniului și identității culturale, întreaga experiență fiind una profundă, presărată cu interacțiuni autentice și trăiri reale.
67% dintre turiști își doresc să contribuie la economia locală și la susținerea redresării turismului (conform Booking.com).
Turismul sustenabil se poate construi doar printr-o colaborare directă cu parteneri locali, care împărtășesc valori și principii comune cu cele promovate de platforma AuthenTrip. Sunt încurajați, astfel, producătorii și partenerii locali, sunt susținute afacerile de familie și sunt monitorizate, prin implicare directă, bunele practici de conviețuire cu cei care fac parte din ecosistemul turistic (angajarea localnicilor, remunerația echitabilă).
“Lucrăm cu Ciprian de mai bine de 10 ani. A fost primul partener care a susținut ideea noastră de a organiza tururi prietenoase cu mediul în satele încă nedescoperite din nordul Rusiei, unde natura și elementele arhitecturale din lemn sunt protejate prin Parcul Național Kenozero. În călătoriile sale în Rusia, a căutat nu doar să testeze servicii turistice și să viziteze muzee, ci mai ales să trăiască între localnici, pentru a vedea cum au aceștia grijă de clienții noștri, dar și pentru a înțelege nevoile și specificul micilor actori din turism.”, Anton S., partener AuthenTrip și fondatorul unui turoperator din Rusia.