• 50 de victorii BMW M3 în DTM
• BMW Motorsport îl felicită pe Mike Rockenfeller pentru titlul piloţilor
• BMW Z4 GT3 – o nouă victorie în campionatul de anduranță pe Nordschleife – VLN
Aflat la comenzile Castrol EDGE BMW M3 DTM, Augusto Farfus (Brazilia) a câştigat cea de-a doua etapă DTM la rând din acest sezon. Pilotul BMW Team RBM a dominat penultima rundă a sezonului, desfăşurată la Zandvoort (Olanda), astfel că a reuşit cel de-al treilea succes din acest an. Pornit de pe locul al doilea al grilei, pilotul în vârstă de 30 de ani a reuşit să-l devanseze pe Marco Wittmann (Germania, BMW Team MTEK), care reuşise pole position pentru prima dată în scurta sa carieră în DTM şi era lider la intrarea în primul viraj. În ciuda unei evoluţii impresionante şi la Zandvoort, Farfus nu mai poate lupta pentru titlul piloţilor la ultima etapă a sezonului, cea de la Hockenheim. Mike Rockenfeller (Germania) a reuşit să câştige trofeul. Pilotul Audi a încheiat pe locul al doilea şi nu mai poate fi ajuns în clasamentul general al piloţilor.
Etapa din Olanda a fost un moment de glorie şi pentru BMW M3: cel mai de succes model din cursele de turisme a purtat un pilot BMW spre 50 de succese în DTM. Povestea a început cu Harald Grohs (Germania), la Hockenheim (Germania), la data de 29 martie 1987. Germanul a triumfat la chiar prima apariţie a noului BMW M3, în timp ce viitorul campion Eric van de Poele (Belgia) a fost pe locul al doilea, completând o dublă spectaculoasă. După aceea, succesele au urmat firesc – fiind reuşite de piloţi precum Steve Soper (Marea Britanie), Fabien Giroix (Franţa), Johnny Cecotto (Venezuela), Joachim Winkelhock (Germania), Christian Danner (Germania) şi Roberto Ravaglia (Italia), care avea să reuşească un al doilea titlu al piloţilor pentru BMW M3 în 1989. De la revenirea BMW în DTM, petrecută în 2012, piloţii BMW au obţinut alte nouă succese cu BMW M3 DTM.
Al doilea pilot BMW în cursă a fost Wittmann, care a încheiat pe locul al cincilea cu modelul Ice-Watch BMW M3 DTM. Joey Hand (SUA) a obţinut puncte preţioase pentru BMW Team RBM, clasându-se al şaptelea cu BMW M3 DTM. În ciuda unei reveniri spectaculoase, Martin Tomczyk (Germania) a ratat cu puţin o clasare în puncte cu BMW M Performance Parts M3 DTM, încheind al 11-lea. Dirk Werner (Germania, BMW Team Schnitzer) a fost obligat să abandoneze după ce Samsung BMW M3 DTM a fost lovit de maşina unui adversar cu puţin înainte de finalul cursei. Coechipierul său Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M3 DTM) s-a clasat al 20-lea, imediat după Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M3 DTM) şi Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM).
În clasamentul piloţilor, Farfus şi-a asigurat locul al doilea, cu un total de 116 puncte. În competiţia echipelor, BMW Team RBM (148 de puncte) este la doar trei puncte în spatele liderului Audi Sport Team Phoenix. În clasamentul constructorilor, BMW are un total de 317 puncte şi se află la opt puncte în urma Audi, ceea ce face ca trofeul acesta să se dispute la ultima etapă a sezonului.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): "Augusto Farfus a reuşit o nouă cursă senzaţională. A fost cea de-a treia victorie a lui din acest sezon, a patra clasare consecutivă pe podium şi succesul cu numărul 50 pentru BMW M3 în DTM: aceste date nu mai necesită comentarii. În acelaşi timp, vrem să-i felicităm pe Mike Rockenfeller şi cei de la Audi. A fost o nouă cursă impresionantă pentru «Rocky» şi este un campion pe merit. A fost foarte constant de-a lungul sezonului şi merită să fie în frunte. Fără îndoială ne-ar fi plăcut să bifăm ceva mai multe puncte în cursă. Totuşi, modul în care s-a derulat cursa spre final nu a fost în favoarea noastră. Chiar dacă titlul piloţilor nu mai poate fi câştigat, vrem să oferim fanilor un spectacol deosebit la ultima etapă de la Hockenheim şi să triumfăm în clasamentul echipelor şi în cel al constructorilor."
Clasamentele DTM după etapa 9/10.
Clasamentul piloţilor.
1. Mike Rockenfeller 142p; 2. Augusto Farfus 116p; 3. Christian Vietoris 71p; 4. Robert Wickens 70p; 5. Bruno Spengler 67p; 6. Gary Paffett 67p; 7. Mattias Ekström 56p; 8. Marco Wittmann 49p; 9. Timo Scheider 37p; 10. Jamie Green 35p; 11. Joey Hand 32p; 12. Adrien Tambay 30p; 13. Dirk Werner 26p; 14. Daniel Juncadella 20p; 15. Filipe Albuquerque 16p; 16. Timo Glock 15p; 17. Martin Tomczyk 10p; 18. Miguel Molina 9p; 19. Roberto Merhi 8p; 20. Edoardo Mortara 3p; 21. Pascal Wehrlein 3p; 22. Andy Priaulx 2p.
Clasamentul echipelor
1. Audi Sport Team Phoenix 151p; 2. BMW Team RBM 148p; 3. STIHL / AMG Mercedes 141p; 4. BMW Team Schnitzer 93p; 5. Audi Sport Team Abt Sportsline 91p; 6. EURONICS / THOMAS SABO Mercedes AMG 75p; 7. Audi Sport Team Abt 67p; 8. BMW Team MTEK 64p; 9. stern / AMG Mercedes 23p; 10. Audi Sport Team Rosberg 19p; 11. BMW Team RMG 12p.
Clasamentul constructorilor
1. Audi 325p; 2. BMW 317p; 3. Mercedes-Benz 239p.
Calendar 2013:
5 mai – Hockenheim (Germania); 19 mai – Brands Hatch (Marea Britanie); 2 iunie – Spielberg (Austria); 16 iunie – Lausitzring (Germania); 14 iulie – Norisring (Germania); 4 august – Moscova (Rusia); 18 august – Nürburgring (Germania); 15 septembrie – Oschersleben (Germania); 29 septembrie – Zandvoort (Olanda); 20 octombrie – Hockenheim (Germania).
VLN: Martin şi Catsburg triumfă pe Nordschleife
Maxime Martin (Belgia) şi Nicky Catsburg (Olanda), piloţii Marc VSD Racing, au câştigat cea de-a şaptea etapă din campionatul de anduranţă VLN ce se desfăşoară pe bucla Nordschleife de la Nürburgring (Germania). După patru ore şi o parte finală dramatică, cei doi au încheiat cu un avans de 53 de secunde faţă de modelul Porsche de pe locul al doilea. Victoria a fost prima pe Nordschleife pentru Martin şi Marc VDS Racing. Mai mult, Catsburg a reuşit o performanţă şi mai remarcabilă după ce s-a impus la prima sa evoluţie în "Infernul Verde". În total, opt echipe BMW au obţinut victorii la diferite clase în cea de-a 45-a ediţie ADAC Barbarossapreis. Rolf Derscheid (Germania) şi Michael Flehmer (Germania) se află pe locul al treilea în clasamentul general VLN după cea de-a şasea victorie la clasă cu BMW 325i.