Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Audi va lansa cel mai ecologic motor diesel din lume

  * Audi va fi primul constructor din lume care va respecta viitoarele limite de emisii
    * Modelele de volum vor include si versiuni „e” in viitor
    * Strategia integrata reduce consumul de combustibil si emisiile

Incepand cu mijlocul anului 2008, Audi va introduce cea mai ecologica tehnologie diesel pe modelele sale de serie. Noile motoare TDI, cu sistemul de emisii foarte scazute, combina performantele spontane si puterea superioara a propulsoarelor TDI actuale cu un consum de combustibil excelent si emisii incomparabil de scazute. Intr-adevar, acestea se vor clasa sub nivelul celor mai stringente limite de emisii, care vor fi aplicate in Europa in curand. La fel cum intreaga gama Audi a respectat normele Euro 4 si viitoarele Euro 5 cu ani de zile inainte, marca din Ingolstadt isi va asuma din nou rolul de pionier al tehnologiilor moderne.
Pentru Audi, celebrul motor TDI este un element de baza al strategiei de tehnologie integrata. „Intentionam sa consolidam statutul TDI ca forma de propulsie foarte eficienta. In viitor, vom lansa variantele „e”, care sunt proiectate pentru un consum de combustibil optimizat la modelele de volum – indiferent ca vor fi motoare TDI sau pe benzina, cu tehnologia extraordinara TFSI”, a declarat Rupert Stadler, Presedinte al Consiliului Managerial AUDI AG.

Eficienta maxima este reteta succesului

„Audi este un deschizator de drumuri la capitolul diesel. Din 1989 incoace, peste 4,5 milioane de masini echipate cu extrem de eficienta tehnologie TDI au iesit de pe linia de productie. Prin echiparea prototipului sport R10 TDI cu aceasta tehnologie, am castigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans pentru a doua oara cu o masina diesel. Masinile de curse Audi R8, echipate cu motoare cu injectie directa de benzina au castigat la Le Mans de cinci ori. Am incorporat descoperirile cheie din lumea motorsportului direct in dezvoltarea modelelor de serie”, accentueaza Michael Dick, Membrul Consiliului Director pe probleme de dezvoltare tehnologica la Audi AG. „Astfel, am demonstrat faptul ca TDI si TFSI reprezinta sunt cele mai eficiente sisteme, ofera o placere de condus excelenta si o economie extraordinara, atat pe sosea, cat si pe circuit”.

Cea mai recenta generatie TDI ajuta Audi sa-si reafirme statutul de lider in domeniul tehnologiei diesel ultra-sofisticate. Atunci cand Audi a inceput productia de serie a primei masini de strada cu motor TDI, in 1989, a marcat un moment extraordinar in dezvoltarea tehnologiei automobilistice. Audi TDI a devenit in curand un dicton pentru puterea suprema si eficienta maxima, dar si impunatorul ritmului pentru industria automobilistica. Chiar si in zilele noastre, performantele spontane, combinate cu un consum foarte coborat de combustibil obtinut de motorul diesel turbo, cu injectie directa, raman neinvinse de orice alt sistem de propulsie din lume.

Strategie consistenta pentru toata gama de modele

Prin intermediul celei mai noi generatii de motoare TDI, Audi va demonstra faptul ca aceasta unitate avansata tehnologic inca are un potential urias si un viitor garantat: datorita optimizarii procesului de combustie si includerii unui sistem de emisii ultra-reduse, aceste modele respecta cerintele BIN 5 din SUA, precum si cele mai inalte si dure standarde care vor intra in vigoare in Europa in viitorul apropiat.
Audi si-a inceput consistenta strategie TDI pentru 2008 cu noile unitati V6, de 3,0 litri, care echipeaza Audi A4 si Audi Q7. Dezvoltand 176 kW (240 CP) si un cuplu maxim de 500 Nm pentru Audi A4 si 550 Nm pentru Audi Q7, acestea combina dinamismul sublim cu un consum destul de redus de combustibil, caracteristici detinute de orice Audi. Modele aditionale vor veni in curand, Audi dorind sa extinda noua tehnologie si catre alte clase de vehicule si categorii de putere pana la nivelul anului 2010.

Tehnologie inovatoare pentru emisii minime

Aceasta noua tehnologie de la Audi duce principiul TDI al injectiei directe de diesel, cu turbina, care s-a dovedit eficient de milioane de ori, catre o dimensiune noua. Pentru aceasta, inginerii de dezvoltare a motoarelor diesel de la Audi au incorporat o serie noua de masuri inovatoare pentru cea mai recenta generatie TDI: noul sistem common-raol piezoelectric, cu o presiune de 2.000 bar, sistemul eficient de recirculare a gazelor de evacuare si turbocompresorul optimizat reduc foarte mult emisiile de noxe. Unele dintre cele mai importante elemente sunt senzorii din camera de combustie, care ajuta la o reglare mai precisa a procesului de combustie in motor – este pentru prima data cand astfel de senzori au fost montat pe un motor la nivel mondial, fiind o alta inovatie Audi.

Statutul noii generatii TDI ca cel mai curat si mai tehnologizat diesel din lume este pecetluit de sistemul de emisii foarte reduse de noxe, care reduce cantitatea de oxid de azot eliberata in atmosfera cu circa 90 de procente. Acesta functioneaza pe baza unui aditiv biodegradabil, sub forma unei solutii denumite AdBlue. Doze foarte reduse ale acestei solutii sunt injectate din convertorul catalitic. Sistemul de emisii scazute de noxe este alcatuit din convertorul catalitic, modulul de masurare, rezervorul de AdBlue si liniile incalzite, precum si dintr-un sistem complex de senzori. Sistemul complex de control al emisiilor este completat de convertorul catalitic separat, cu doua sensuri si de filtrul de particule diesel eficient, controlat electronic.

Potential ridicat pentru reducerea consumului de combustibil la nivel mondial

Datorita nivelului de emisii foarte scazut, aceste motoare diesel cu injectie directa pot fi utilizate oriunde in lune, chiar si in statul american California, unde sunt in vigoare cele mai drastice limite de emisii. Comparativ cu media consumului motoarelor pe benzina tipice pentru piata din SUA, TDI ofera o economie de circa 35 de procente. In consecinta, tehnologia diesel poate contribui decisiv la reducerea consumului de combustibili fosili si la reducerea emisiilor, intr-o masura mai mare decat orice alta forma de propulsie disponibila momentan. Audi va lansa aceste modele noi in SUA si in Europa incepand cu a doua jumatate a lui 2008.

Pachet extins pentru reducerea emisiilor de CO2

Perfectarea tehnologiei TDI face parte din strategia Audi de reducere a emisiilor de CO2 si a altor gaze nocive. In afara de aceasta, Audi se bazeaza si pe potentialul extraordinar al motoarelor cu combustie sofisticate pe care le are: cu ajutorul injectiei directe de combustibil si a turbocompresoarelor, motoarele pe benzina TFSI – la fel ca si cele TDI – se evidentiaza chiar si azi prin consumul redus de combustibil, mult mai bun decat al competitiei.

In concluzie, multe modele Audi TDI si TFSI vor oferi, in viitor, un sistem inovator de control al puterii, care capitalizeaza fazele decelerare si de franare prin recuperarea si depozitarea puterii electrice. In plus, o noua generatie a sistemului start/stop este dezvoltata pentru a face fata standardelor de confort Audi.

Modelele de volum vor include variante „e”

Rafinamentul meticulos al intregului vehicul ajuta in mod semnificativ la reducerea consumului de combustibil. Rezistenta la ruliu optimizata, reducerea coeficientului aerodinamic, rapoartele de treapta modificate special, reducerea frecarii si unitatile auxiliare redesenate sunt doar cateva dintre dispozitivele utilizate de Audi pentru a majora eficienta gamei sale de modele. Prin intermediul cuplului mare la turatii reduse, propulsorele turbo, cu injectie directa, pe benzina si diesel, de la Audi ofera caracteristicile ideale pentru reglaje optime ale cutiei de viteze, ceea ce permite conducerea masinii in conditii de utilizare eficienta a motorului.

Succesul acestei strategii este exemplificat cu ajutorul modelelor „e”, care sunt deja produse. De exemplu, Audi A3 1.9 TDI e, are un consum mediu de numai 4,5 litri/100 km si emisii de CO2 de 119 grame/kilometru. In viitor, Audi va extinde gama de modele foarte eficiente, oferind atat versiuni TDI, cat si TFSI ale modelelor de serie „e”.

Sisteme hibrid pentru un numar de modele

Cu toate acestea, anumite piete vor necesita dezvoltarea unui sistem hibrid. Audi dezvolta astfel de propulsoare pentru un numar de modele de serie si le va implementa in productia de serie oriunde considera ca va aduce beneficii considerabile clientilor. Audi a dezvelit, in 2005, conceptul Audi Q7 hibirid, care ofera un motor electric integrat intre motor si cutia de viteze. Proiectat ca un hibrid veritabil, Audi Q7 poate functiona atat cu motorul pe benzina, cat si cu cel electric, precum si cu amandoua simultan. In momentele de decelerare sau franare, energia kinetica este transformata in energie electrica, livrata catre baterie si apoi transformata in putere de propulsie, atunci cand este cazul.

Abordare integrata a combustibililor superiori
Combustibilii au un rol decisiv cu privire la reducerea emisiilor de CO2 din viitor. In afara de etanol si gaze natura, sursele primare de energie sunt combustibilii de noua generatie, extrasi sintetic din biomase sau din gaze naturale. Acestia imbunatatesc procesul de combustie, ducand la o cantitate mai mica de emisii de noxe.

Un interes sporit il ofera SunFuel, combustibil realizat din biomasa. Atunci cand este aprins, acest combustibil nu emite mai mult dioxid de carbon decat ar fi asimilat din atmosfera plantele din care a fost extras. Primele fabrici pentru productia la nivel industrial a acestor combustibili sunt in stadiu de constructie. Audi sprijina aceasta abordare integrata pentru combustibili mai buni, sub umbrela Grupului Volkswagen.

Combustibili alternativi

Combustibilii alternativi cresc tot mai mult in importanta in ultima vreme. Gazele naturale, de exemplu, sunt utilizate tot mai des in multe tari, fiind o sursa de energie putin costisitoare si cu emisii de CO2 reduse. In acest caz, Audi a realizat un concept de utilizare al GNC (Gaze Naturale Comprimate). Acesta se bazeaza pe motorul TFSI si pastreaza caracteristicile acestuia, cum ar fi puterea foarte mare. Reducerea emisiilor de CO2 cu pana la 20 la suta in modul GNC poate fi utilizata fara sacrificarea placerii de a conduce un Audi. In plus, amplasarea ingenioasa a rezervorului permite utilizarea maxima a portbagajului si pastreaza caracterul versatil al masinii.

Acelasi principiu se aplica sin in cazul modelului pe baza de etanol. Acesta functioneaza pe baza unui combustibil care contine 85% etanol – fara a pierde din dinamism si sportivitate. In plus, emisiile de CO2 ale acestui tren de propulsie scad cu pana la 75 procente fata de motoarele conventionale pe benzina.

Influenta cruciala a conducatorului

Audi va continua sa respecte sloganul „Progres prin tehnologie”, cu ajutorul a numeroase solutii tehnice. Trebuie spus, totusi, ca tocmai conducatorii isi asuma cea mai mare parte din responsabilitate pentru obtinerea unui consum redus de combustibil. Stilul individual de condus poate influenta consumul si, in consecinta, emisiile cu pana la 30 la suta – fara mari diferente la nivel de viteza sau dinamism. Capacitatea si atentia conducatorului sunt factorii decisivi in aceasta situatie. Audi va oferi sprijin aditional conducatorilor care doresc sa-si schimbe stilul de condus pentru a obtine un consum optim. Un exemplu in acest sens este indicatorul de schimbare a treptei, disponibil standard pe modelele „e” si pe noul A5, care afiseaza treapta optima pentru situatia de rulare dintr-un anumit moment.

Eficienta suplimentara prin apasarea unui buton

Audi a prezentat deja un vehicul care ii ofera conducatorului auto optiunea de selectare a unui mod economic de rulare in anumite situatii, prin simpla apasare a unui buton. Este vorba despre conceptul Cross Coupé quattro. In modul „eficient”, reglajele motorului si cutiei de viteze sunt modificate pentru modul de operare economic, fluxul de energie catre principalii consumatori si modulele de confort este restrictionat, iar sistemul de pilot automat este programat pentru a oferi prioritate consumului redus de combustibil. Acest mod este selectat in mod intentionat de catre client si este insotit de o reducere subtila a puterii si confortului. In afara de aceasta, pe masura ce datele sistemelor de navigatie devin mai precise, acestea vor fi utilizate pentru calcularea unor rute mai economice.

Cu ajutorul propulsoarelor diesel economice si ecologice, dar si al strategiei integrate de eficienta, Audi va pastra caracterul sportiv si elegant, placerea de a conduce si calitatea superioara a modelelor sale, asigurand, in acelasi timp, o reducere a emisiilor de noxe.

Bucuresti, 20.07.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.