· Victorie impunatoare pentru Martin Tomzcyk
· Primele doualocuri pentru Audi in DTM
· Markus Winkelhock, cel mai bun pilot al unei masini de anul trecut
Ingolstadt/Nürburg/Focsani – Ocupand primele patru locuri la Nürburgring si repurtand astfel o victorie impresionanta, Audi a reluat conducerea in campionatul DTM la debutul celei de-a doua jumatati a sezonului. Doi piloti Audi ocupaprimele locuri din clasamente dupasase din cele zece runde: detinatorul titlului, Timo Scheider (35 de puncte) si Mattias Ekström (34 de puncte).
Cu toate acestea, figura dominantade la Nürburgring a fost Martin Tomczyk: germanul in varstade 27 de ani nu a avut niciun rival pe parcursul intregului weekend. Dupace si-a adjudecat cei mai buni timpi in cadrul sesiunilor libere de antrenamente, al celor de calificari si al incalzirii, Tomczyk a stabilit incade la inceputul cursei ritmul. Cu o performantaimpecabilasi o cursain care s-a aflat mereu la conducere, acesta si-a egalat victoria de la Nürburgring din anul 2007. In total, aceasta a fost cea de-a patra victorie a lui Tomzcyk intr-o cursaDTM, fapt ce i-a permis saavanseze cinci locuri in clasamente.
„Aici totul a decurs perfect incade la inceput”, a declarat acesta. „Ritmul a fost perfect pe parcursul intregului weekend. Pentru mine a fost o cursaplacuta, chiar calma– aproape ca la victoria din 2007 – pur si simplu perfecta. Vreau samultumesc companiei Audi si echipei Abt pentru aceastamasinaextraordinara”.
Cvadrupla victorie Audi a fost completatade Timo Scheider si Mattias Ekström, precum si de Markus Winkelhock in calitate de cel mai bun pilot al unei masini de anul trecut. Detinatorul titlului, Timo Scheider, care a incheiat cursa pe locul doi, si-a reluat conducerea in clasament. Dupace s-a clasat pe podium pentru a cincea oaraconsecutiv, Mattias Ekström se aflala doar un punct in spatele coechipierului sau si la cinci puncte in fata lui Gary Paffett (Mercedes).
Ekström a intrat in coliziune cu pilotul Mercedes, Bruno Spengler, in turul de start, partea din fataa masinii sale Audi A4 DTM suferind deteriorari.
In pofida acestora, Ekström a reusit saobtinaulterior aproape aceiasi timpi ca si cei doi coechipieri din fata sa. „Dupacoliziunea cu Bruno (Spengler), masina mea a fost putin mai inceatape portiunile drepte, insacu exceptia acestui aspect, totul a fost in regula”, a declarat suedezul. „Nu a fost nimic intentionat. Am fost luat complet prin surprindere de manevra de franare atat de timpurie a lui Bruno. Mabucur caam reusit sacontinuu cursa si, in ciuda problemelor, sao termin pe locul trei”.Chiar la inceputul cursei si imediat dupaprima oprire la boxe, Ekström s-a angajat de asemenea in dueluri captivante cu Timo Scheider, in care campionul en-titre a reusit saiasainvingator de fiecare data. „Bineinteles camabucur caam recapatat conducerea in clasament”, a declarat Scheider. „Duelul cu Mattias (Ekström) a fost unul corect. Amandoi luptam pentru campionat. Asta inseamnacafiecare dintre noi trebuie sadea din coate – fireste, in cazul unui coechipier lupta nu este atat de duraca in cazul in care sunt implicati alti rivali”.
Cele trei masini Audi A4 DTM ale echipei Audi Sport Abt Sportsline au condus detasat cursa in fata a 86.000 de spectatori (pe parcursul weekend-ului), consolidand astfel performanta dominantaa echipei Audi de la Nürburgring, completataprin locul patru obtinut de Markus Winkelhock la volanul unui Audi A4 de anul trecut, pus la dispozitie de Audi Sport Rosberg.„A fost o victorie quattro intr-adevar frumoasa– desi faratractiune quattro – si o extraordinaraperformantade echipa”, a declarat presedintele Audi Motorsport, dr. Wolfgang Ullrich. „Am dat dovadade putere pe parcursul intregului weekend si acum ne bucuram de primele doualocuri din campionat. Este o bazabunapentru cea de-a doua jumatate a sezonului, care a debutat aici la Nürburgring. Toatalumea a facut o treabaextraordinara. Sunt de asemenea foarte bucuros pentru impresionanta revenire a lui Martin Tomczyk”.
Pentru ceilalti cinci piloti de teste Audi, cursa de la Nürburgring a fost una mai putin norocoasa. Katherine Legge a fost nevoitasaabandoneze cursa dupace masina ei, un Audi A4 DTM, a intrat in coliziune cu cea condusade Gary Paffett in agitatia din primul viraj. Tom Kristensen a fost „deturnat” de un adversar in primul tur si s-a retras dupa13 tururi de pista, deoarece masina sa a suferit avarii mult prea serioase pe partea stanga. Mike Rockenfeller a fost de asemenea lovit in primul tur, pierzandu-si toate sansele de a obtine puncte suplimentare. Oliver Jarvis si Alexandre Prémat (ambii apartinand echipei Audi Sport Phoenix) au fost nevoiti sase retragadupao coliziune intre coechipieri ce a avut loc in cel de-al saptelea tur de pista. Dupa o pauza de trei saptamani, pe data de 6 septembrie, campionatul DTM se va muta pe circuitul de la Brands Hatch din Marea Britanie.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
{mosloadposition user10}