· Toate cele patru autovehicule au incheiat cursa de 24 de ore de la Nürburgring
· Locul doi la prima participare in cursa de 24 de ore
· Castigator in clasa GT3 inca de la start
Ingolstadt/Nürburg – Noul automobil sport GT3 al companiei AUDI AG a trecut cu succes testul suprem de anduranta: toate cele patru automobile Audi R8 LMS care au luat startul in cea mai rapida cursa de 24 de ore care a avut loc vreodata la Nürburgring au trecut linia de sosire. Christian Abt, Jean-François Hemroulle, Pierre Kaffer si Lucas Luhr (echipa ABT Sportsline) au obtinut, in urma unei lupte stranse, un neasteptat loc doi in fata unui public de 235.000 de persoane si au obtinut imediat victoria in clasa GT3 pentru Audi R8 LMS, la prima participare in cursa de 24 de ore.
"Pentru modelul Audi R8 LMS, aceasta cursa a reprezentat un test final in conditii limita pe cel mai lung circuit din lume", a afirmat directorul Audi Motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich. "Am reusit sa demonstram ca noul nostru automobil sport GT3 este absolut competitiv pe piata clientilor sportivi. Iar automobilul cu numarul 97 R8 LMS a rulat fara nicio problema, oricat de mica, in ciuda vitezei incredibile."
Pana la cateva ore inainte de finis, in atmosfera de la Nürburgring era o senzatie speciala: Marc Basseng, Mike Rockenfeller si Frank Stippler, din cadrul echipei Phoenix Racing, care participau cu modelul Audi R8 LMS #99, au condus cursa timp de 17 ore, inainte ca automobilul sa se opreasca la ora 11:21, in zona Karussell, din cauza unei defectiuni a sistemului de transmisie. Dupa inlocuirea suspensiei din partea dreapta spate si a arborelui cardanic, cei trei germani au putut continua cursa, aflandu-se cu sase tururi in urma si reusind, in final, in urma unei lupte stranse, sa obtina locul cinci.
Frank Biela, Marcel Fässler, Emanuele Pirro si Hans-Joachim Stuck (Audi R8 LMS #98/echipa Phoenix Racing), clasati pe locul doisprezece, au pierdut la limita un loc intre primii zece. Inca din faza de start, o penalizare la boxe i-a costat trei minute pe versatii combatanti. In timpul noptii a trebuit schimbat un racitor al servodirectiei care curgea, ceea ce a mai luat aproximativ 30 de minute. Sambata la pranz, automobilul cu numarul 98 era din nou intre primii sase, inainte sa fie nevoie de schimbarea cutiei de viteze.
Mattias Ekström, Timo Scheider si Marco Werner (Aud R8 LMS #100/echipa ABT Sportsline) au avut un ghinion neobisnuit. Automobilul lor a fost lovit la start in partea dreapta din spate, fiind avariata teava de esapament din dreapta. La scurt timp dupa aceea s-a oprit motorul. Dupa eforturi prelungite pentru descoperirea problemei, mecanicii au gasit o fisa defecta, care provocase un scurtcircuit avand ca rezultat supraincarcarea magistralei CAN a sistemului de bord.
Ekström, Scheider si Werner au recuperat, ajungand de pe locul 166 pe locul 23, in ciuda celei de-a doua opriri la Nordschleife, in cursul noptii, din cauza unei probleme a sistemului de alimentare cu carburant si mai tarziu, a unei componente a suspensiei spate dreapta, care a trebuit remediata.
"Vom analiza problemele cu care s-au confruntat si celelalte trei automobile si vom utiliza descoperirile pentru versiunea finala a modelului R8 LMS, care va fi livrata clientilor incepand cu toamna acestui an", a declarat Dr. Wolfgang Ullrich. "Acum stim ca avem o baza foarte buna".
"Niciunul dintre noi nu se astepta in mod real sa obtinem imediat un loc pe podium in cadrul acestei curse", a declarat pilotul de incercare Audi, Lucas Luhr, dupa finisul cursei. "Clasarea pe podium cu un automobil la prima sa participare la cursa de anduranta de 24 de ore este o realizare in fata careia trebuie pur si simplu sa iti scoti palaria."
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
{mosloadposition user10}