"Big bang" al dinamismului
• Expoziţie spectaculoasă în cadrul unui eveniment exclusivist
• Audi este parte a peisajului de design progresist
Miami. Audi a participat la Design Miami/ 2006 – reuniune mondială pentru colectarea, prezentarea, discutarea şi crearea designului, ca sponsor exclusiv pentru domeniul auto. De aceea, Audi a prezentat ansamblul "R8 Ignition", în care au dezvăluit miezul noului model sport, Audi R8.
În perioada 7-10 decembrie, cei mai influenţi designeri, proprietari de galerii, specialişti şi colecţionari s-au întâlnit în "Miami Design District" pentru a evalua the cele mai recente tendinţe din lumea designului. Pentru o lungă perioadă de timp, Miami a fost una din metropolele care au trasat tendinţele şi "Design Miami/ 2006" a devenit unul din punctele de atracţie pentru cei mai renumiţi designeri.
Foarte multă vreme, Audi a fost recunoscută ca fiind marca ce a stabilit tendinţa în designul automobilelor. R8, primul model cu motor central al mărcii, este un prim exemplu, care ilustrează modul în care va arăta designul viitoarelor maşini sport prin contrastul dintre suprafeţele line şi cursive, pe de-o parte, şi eleganţă şi tehnologie, pe de altă parte.
Audi a făcut un pas în plus cu ocazia "Design Miami/ 2006" prin prezentarea "R8 Ignition". "Noile automobilele sport vor deveni parte integrantă a peisajului de design şi a artei prin prezentări care exprimă sportivitatea modelului – în cea mai pură formă a ei -, într-un mod artistic şi sofisticat", declarat Walter de’Silva, director de design pentru grupul de mărci Audi.
"A fi progresist înseamnă competenţă în inovaţii – în termeni de tehnologie şi pionierat în design. Audi utilizează aceste calităţi pentru un efect pronunţat şi le comunică cu mare efect, chiar şi în rândul cunoscătorilor de design şi artă", a comentat Ralph Weyler, membru al Consiliului de Administraţie, director de marketing şi vânzări la AUDI AG.
Momentul în care puterea a fost creată
Localizată în foaierul Clădirii Moore, Audi şi-a prezentat abordarea progresistă la Miami: prin demonstraţia "R8 Ignition", încorporată în construcţia de forma unui timbru a unui vechi depozit, noul Audi R8 s-a metamorfozat de la un obiect de design perfect într-un unicat artistic.
Aprinderea, "big bang" al dinamismului, momentul în care puterea a fost creată şi transformată în mişcare – acestea au fost temele ansamblului ce a măsurat zece metri înălţime. A simbolizat dinamismul modelului R8, prezentat cu ocazia Salonului Auto de la Paris: săgeţi de forma lacrimilor au ţintit spre maşina sport de culoare argintie, prin încăpere, exprimând mişcarea şi viteza, mesajul transmis fiind despre puterea automobilului.
R8 este piesă centrală şi celula dinamică a acestui ansamblu special, cu o suprafaţă de 64 metri pătraţi. Graţie dimensiunilor – foarte mult a contat înălţimea pavilionului expoziţional -, au existat perspective şi unghiuri noi pentru vizitatori, din orice poziţie convenabilă. O perspectivă neobişnuită a fost oferită de imaginea modelului R8, văzut de la etajul al treilea. "Inima" maşinii sport a putut fi văzută prin capota de sticlă, motorul cu opt cilindri, destinat vitezelor mari, care oferă 420 cai-putere.
"În jurul noii maşini supersport de la Audi am creat o structură inconfundabilă, care a garantat că toţi vizitatorii au fost fascinaţi de R8", a declarat Bernhard Neumann, director pentru expoziţii internaţionale la AUDI AG, impesionat de sculptura ce a fost concepută în colaborare cu Mutabor, marcă renumită în design, şi cu firma de arhitectură Schmidhuber & Partner. BAUHOUSE, VJ din Berlin, a dezvoltat un montaj de sunete speciale pentru latura acustică a expoziţiei.
Ambra Medda, director şi cofondator, a spus: "Design Miami/ 2006 a avut onoarea ca Audi să fie printre expozanţi şi, totodată, unic partener auto. Compania Audi a fost mereu dedicată explorării şi utilizării designului, ceea ce a fost în deplin acord cu principiile şi spiritul Design Miami/. Suntem încântaţi că am lucrat cu Audi şi că am avut «R8 Ignition» la Design Miami/ 2006".
Miami – o metropolă ce stabileşte tendinţe
În ultimii ani, Miami a devenit unul din polii scenei internaţionale a artei şi ai culturii designului. Un întreg district din partea de nord a zonei centrale – la doar zece minute distanţă de South Beach – este cunoscut sub numele de "Design District". Şi are toate motivele, din moment ce ultimul deceniu a dus la schimbarea fostei zone – una tristă, întunecată – într-un paradis al designului, colorat şi creator de tendinţe. Astăzi, peste 100 de galerii şi showroom-uri atrag artişti şi designeri din lumea întreagă, la care se adaugă – bineînţeles – clienţii interesaţi de artă şi design.
Din 2002, Florida – sau mai bine spus oraşul ce stabileşte tendinţele în peisajul artei – s-a îmbogăţit cu "Art Basel Miami Beach". Dorită – iniţial ca o reproducere după renumita expoziţie de artă din Elveţia, "ABMB" a demonstrat că este la acelaşi nivel cu originalul din Basel în materie de importanţă şi atractivitate: la începutul lunii decembrie, peste 200 de galerii au prezentat 1.500 de artişti la numeroase expoziţii şi petreceri.
În acelaşi timp, creatorii şi entuziaştii designului inovator au descoperit că Miami este un cnetru important pentru târguri şi expoziţii: evenimentul geamăn pentru "ABMB", intitulat simplu "Design Miami/ 2006", a fost găzduit în perioada 7-10 decembrie. Aceasta demonstrează că scena internaţională priveşte Miami ca unul din punctele majore pentru ideile noi de pe tărâmul designului interior, al evenimentelor lifestyle, al mobilierului şi accesoriilor, precum şi al designului de produs. În termeni de importanţă artistică, vlăstarul de expoziţie neconvenţională a depăşit originalul, "Art Basel Miami Beach", în doar al doilea an de organizare.
Audi ca parte a peisajului de design
Audi a fost primul producător din industrai auto care s-a numărat printre expozanţii de la Miami, unde ansamblul "R8 Ignition" a fost preznetat, cu noua maşină sport Audi R8 ca temă principală. "Am venit la «Design Miami/ 2006» cu un exponat extraordinar în cadrul acestui context incredibil, ca element al scenei designului internaţional", a spus Bernhard Neumann, director pentru expoziţii internaţionale în cadrul AUDI AG, explicând semnificaţia evenimentului.
Spre deosebire de majoritatea companiilor care funcţionează numai ca parteneri financiari la evenimente de acest gen, marca celor patru inele a dorit să contribuie cu ceva spectaculos şi la partea de creaţie. La ediţia 2006 a Anualei de Design de la Frankfurt, Audi a fost singurul producător de automobile prezent la eveniment. Şi la Miami, Audi a creat senzaţie prin conceptul neobşnuit cu care s-a prezentat: standul expoziţional a fost precum un imens hangar pentru noul Audi TT Coupé. "În special TT, ca imagine a designului şi superlativ al tehnologiei, face parte din lumea designului tot atât de mult ca şi din cea a industriei auto", a declarat Bernhard Neumann.
Această idee progresistă a fost continuată de constructorul auto din Ingolstadt la "Design Miami/ 2006" într-un mod şi mai impresionant: "Conceptul a fost: o maşină excepţională la un expoziţie excepţional. Soluţia a fost, deoportivă, un ansamblu de excepţie care să unească, prin formele sale, automobilul şi evenimentul." Acesta a fostţelul proiectului, aşa cum l-a definit Neumann.
Despre Design Miami
Design Miami/ este o întrunire mondială a colecţionarilor, a expozanţilor, a pasionaţilor şi a creatorilor din lumea designului. Cu evenimente anuale, fiecare având durata de o săptămână, prezentate în conexiune cu expoziţia Art Basel de la Miami (Florida) şi Basel (Elveţia), Design Miami/ reuneşte cei mai importanţi comercianţi, designeri, colecţionari, curatori şi critici, cu dorinţa de a aniversa şi a explora limitele mereu în schimbare ale designului.
{mosloadposition user10}