prin adoptarea standardelor Euro 5 si a inovatiillor tehnologice propuse
· Audi propune clienţilor săi soluţii eficiente pentru reducerea consumului de carburanţi şi optimizarea costurilor la achiziţionarea unui autovehicol.
Audi oferă pe piaţa din România Euro 5 la modelele Audi A3, A4, A5, Q5, TT, A6 şi A8, opţiune care conduce la anularea taxei de înmatriculare.
Standardul Euro 5 este aplicabil pentru motorizările: 2.0 TFSI; 2.8 FSI; 3.0 FSI; 2.0 TDI; 2.7 TDI şi 3.0 TDI.
Un alt argument în favoarea eficienţei este dat de cutia de viteze opţionale S tronic, care utilizează mai eficient potenţialul de consum de carburant al motoarelor economice TDI şi TFSI, prin turaţii mai mici şi timpi reduşi de schimbare a vitezelor. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj schimbă treptele de viteză în numai 0,2 secunde, fără întreruperi sesizabile în puterea de tracţiune şi este disponibilă pentru modelele A3 şi Q5.
În plus, Audi s-a concentrat şi asupra reducerii greutăţii autovehicolelor, care este o condiţie esenţială pentru obţinerea unei eficienţe sporite în ceea ce priveşte consumul de carburant. Conceptul inovator al caroseriei Audi Space Frame (ASF) are la bază utilizarea unei structuri-cadru uşoare din aluminiu de înaltă rezistenţă. Acest design a permis realizarea unei reduceri impresionante a masei: un Audi A8, de exemplu, este cu aproximativ 140 kg mai uşor, comparativ cu utilizarea unei structuri convenţionale din oţel. Numai aceasta în sine contribuie la reducerea cu până la 0,3-0,5 l/100 km a consumului de carburant, căreia îi corespunde o scădere a emisiilor de CO2 cu circa 7-12 g/km.
“Audi s-a concentrat mereu asupra dezvoltării eficiente a tehnologiei care defineşte fiecare dintre modelele oferite pe piaţă. Reducerea consumului de carburanţi şi a emisiilor de CO2 este o prioritate constantă pentru noi. Normele Euro 5 vor fi obligatorii pe piaţa din România începând cu 2009, însă Audi a introdus standardul Euro 5 la majoritatea autovehicolelor încă din aceasta luna. Audi are o adevărată tradiţie în a concepe soluţii tehnologice inovatoare – motorizarea de tip TDI reprezentând un exemplu elocvent în acest sens. Publicul din România va putea să experimenteze eficienţa modelelor Audi la cel mai înalt nivel”, a declarat Mihai Hălmăgianu, Director al mărcii Audi în România.
La nivel internaţional, Audi utilizează pentru motoarele TDI, sistemul de emisii ultrareduse de noxe – ultra low emission system. Acest sistem de control al emisiilor reduce oxizii de azot cu până la 90% şi este compus dintr-un catalizator, un modul de dozare, rezervorul AdBlue şi un sistem extensiv de senzori. Sistemul de emisii de noxe ultrareduse este completat de un catalizator de oxidare suplimentar şi un filtru de particule diesel extrem de eficient, cu autocurăţare. Astfel, acest sistem de control al emisiilor întruneşte atât cerinţele standardului californian LEV II BIN 5, cel mai sever standard din lume în ceea ce priveşte emisiile de noxe, cât şi imperativele privind nivelele maxime pentru anul 2014 impuse de standardul Euro 6.
{mosloadposition user10}