si localizare HERE apartinand Nokia
– Tranzacţia a fost aprobată de toate autorităţile antitrust
– Mai multe detalii despre tranzacţie disponibile printr-un webcast programat pe 7 decembrie, 15:30
AUDI AG, BMW Group şi Daimler AG au finalizat cu succes achiziţia business-ului de hărţi digitale şi localizare HERE aparţinând Nokia. Cei trei parteneri deţin fiecare o parte egală în HERE. Toate autorităţile antitrust au aprobat tranzacţia.
Informaţii detaliate şi declaraţii de presă vor fi oferite printr-o transmisie web cu participarea reprezentanţilor HERE, Audi, BMW şi Daimler. Aceasta este programată pentru 7 decembrie, 2015, începând cu ora 15:30, ora României, şi poate fi vizionată aici: //edge.media-server.com/m/p/ke2xqoy7.
În 2014, Audi Group a livrat clienţilor săi aproximativ 1.741.100 de automobile ale mărcii Audi. Compania a realizat venituri de 53,8 miliarde de euro şi un profit operaţional de 5,15 miliarde de euro în 2014. La nivel global, Audi operează în peste 100 de pieţe şi are facilităţi de producţie la Ingolstadt şi Neckarsulm (Germania), Győr (Ungaria), Bruxelles (Belgia), Bratislava (Slovacia), Martorell (Spania), Kaluga (Rusia), Aurangabad (India), Changchun şi Foshan (China), precum şi la Jakarta (Indonezia). Marca celor patru inele va începe producţia de automobile la Curitiba (Brazilia) în cursul acestui an şi la San José Chiapa (Mexic) în 2016. Subsidiare deţinute integral de AUDI AG sunt quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Italia) şi producătorul de motociclete sport Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna, Italia). În prezent, compania are aproximativ 80.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care circa 58.000 în Germania. O investiţie totală de aproximativ 24 de miliarde de euro este planificată între 2015 şi 2019 – în principal în produse noi şi tehnologii cu dezvoltare durabilă. Audi este dedicată responsabilităţii corporate şi respectă principiul sustenabilităţii pentru produsele şi procesele sale în cadrul acestei strategii. Obiectivul pe termen lung este o mobilitate neutră din punct de vedere al emisiilor CO2.
Datorită celor trei mărci ale sale – BMW, MINI şi Rolls-Royce -, BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare şi de mobilitate premium. În calitate de companie ce operează la nivel global, BMW Group dispune de 30 de facilităţi de producţie şi asamblare în 14 ţări şi are o reţea de vânzări în peste 140 de ţări.
În 2014, BMW Group a vândut, la nivel mondial, aproximativ 2,118 milioane de automobile şi 123.000 motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2014 a fost de aproximativ 8,71 miliarde de euro, iar veniturile au fost de 80,40 miliarde de euro. La 31 decembrie 2014, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 116.324 de angajaţi.
Dintotdeauna, succesul BMW Group s-a bazat pe gândirea pe termen lung şi pe acţiunea responsabilă. Astfel, compania a pus bazele unei dezvoltări durabile în plan ecologic şi social prin lanţul de valori, responsabilitatea vastă a produselor şi un angajament clar pentru conservarea resurselor ca parte integrantă a strategiei sale.
Daimler AG este una dintre cele mai de succes companii auto din lume. Prin diviziile sale Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses şi Daimler Financial Services, the Daimler Group este unul dintre cei mai mari producători de automobile premium şi cel mai important constructor de automobile comerciale din lume. Daimler Financial Services oferă servicii de finanţare, leasing, management de flote, asigurări, investiţii financiare, carduri de credit şi mobilitate inovatoare.
Fondatorii companiei, Gottlieb Daimler şi Carl Benz, au făcut istorie cu inventarea automobilului în anul 1886. Ca pionier al ingineriei auto, Daimler continuă şi în prezent să modeleze viitorul mobilităţii: concernul este orientat spre tehnologii inovatoare şi ecologice, precum şi spre automobile sigure şi superioare care atrag şi fascinează. Daimler investeşte constant în dezvoltarea sistemelor de propulsie alternativă, obiectivul pe termen lung fiind condusul fără emisii: de la automobile hibrid până la automobile cu propulsie electrică prin acumulatorii sau pile de combustie. Mai mult, compania urmează un drum constant spre condus fără accidente şi conectivitate inteligentă până la condus autonom. Acesta este doar un exemplu al modului în care Daimler acceptă, de bună voie, provocarea îndeplinirii responsabilităţilor sale faţă de societate şi mediu.
Daimler îşi comercializează automobilele şi serviciile în aproape toate ţările lumii şi are facilităţi de producţie în Europa, America de Nord şi de Sud, Asia şi Africa. Actualul portofoliu de mărci include, pe lângă cel mai valoros brand auto premium din lume – Mercedes-Benz -, şi Mercedes-AMG şi Mercedes-Maybach, mărcile smart, Freightliner, Western Star, BharatBenz, FUSO, Setra şi Thomas Built Buses, dar şi brandurile Daimler Financial Services: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial, Daimler Truck Financial, moovel şi car2go. Compania este listată la bursele de valori de la Frankfurt şi Stuttgart (simbol bursier DAI). În 2014, concernul a vândut peste 2,5 milioane de vehicule şi a avut o forţă de muncă de 279.972 de angajaţi; veniturile au totalizat 129,9 miliarde de euro, iar EBIT a ajuns la 10,8 miliarde de euro.