Până la finalul lunii octombrie, Auchan România desfășoară o amplă campanie de conștientizare a impactului schimbărilor climatice, propunând o serie de inițiative ce aduc în prim plan angajamentele companiei din Planul pentru Climat 2030. Prin această campanie, denumită Luna Climatului, Auchan își invită atât angajații, cât și clienții, să ia parte la numeroase activități prin care pot contribui activ la diminuarea amprentei de carbon și la protejarea mediului înconjurător.
Astfel, cu scopul de a crește nivelul de conștientizare asupra impactului pe care îl au alimentele consumate, clienții Auchan vor putea lua parte în magazine la degustări de produse marcă proprie prietenoase cu mediul, respectiv alimente ecologice, vegane și produse fabricate într-un mod sustenabil. De asemenea, în perioada 14-16 octombrie, între orele 16:00 și 20:00, hipermarketurile Auchan Berceni, Cotroceni și Crângași vor găzdui sesiuni de informare pentru clienți despre schimbările climatice și măsurile ce pot fi luate pentru reducerea efectelor acestora, desfășurate de formatori acreditați. Programul complet al sesiunilor va fi disponibil pe canalele de social media Auchan România.
Tot în perioada 14-16 octombrie, cu ocazia Zilei Alimentației, clienții vor putea achiziționa din zona Gastro a fiecărui hipermarket Auchan din țară unul dintre cele patru meniuri vegane dezvoltate de Răzvan Exarhu, cu scopul de a încuraja consumul de alimente pe bază de proteină vegetală ca măsură de reducere a amprentei de carbon. Toate veniturile generate din vânzarea acestor meniuri vor fi donate către ONG-ul partener Banca pentru Alimente.
De asemenea, ca parte a angajamentului său de protejare a planetei, Auchan dezvoltă proiectele de mediu și propune noi acțiuni de plantare pentru reîmpădurirea zonelor afectate de deșertificare. Astfel, începând cu luna noiembrie, din vânzările fiecărui castor de pluș Titi Pădurarul, confecționat și el într-un mod responsabil, din sticle de plastic reciclate, Auchan va dona câte 15 lei pentru derularea unor acțiuni de plantare în mai multe județe din țară, alături de ONG-ul ViitorPlus. Devenit deja un simbol al sprijinului oferit de Auchan, castorul de pluș Titi a ajutat până în prezent la strângerea a peste 140.000 euro, sumă ce a fost donată de companie pentru susținerea educației în mediile defavorizate.
„În fața marii provocări climatice, ne dorim să punem toate resursele și energia noastră în scopul protejării Planetei. Obiectivele Planului pentru Climat 2030 sunt ambițioase, iar în procesul de implementare ne bazăm în primul rând pe angajații noștri, pe clienții și partenerii noștri, pe care ne-am propus să-i informăm, să le acordăm suport în educarea privind aspectele tehnice și să îi implicăm alături de noi în fiecare pas, pentru a ajunge la un sistem de producție și consum responsabil. Planul pentru Climat 2030 se concentrează pe 4 arii prinicpale de acțiune: produse, transporturi, energie și echipamente frigorifice și presupune transformarea profundă a modelului nostru de business.”, a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR în cadrul Auchan Retail România.
La nivel intern, în Luna Climatului, angajații Auchan România vor lua parte la formări de tip „frescă climatică”, un instrument educativ accesibil și interactiv, menit să explice elementele științifice ce stau la baza schimbărilor climatice, pentru o mai bună înțelegere a impactului pe care activitatea umană o are asupra mediului înconjurător. De asemenea, ca parte a Programului de Sustenabilitate Personală (PSP), compania lansează și o aplicație ce furnizează fiecărui angajat statistici privind amprenta proprie de carbon generată de utilizarea contului profesional de email și spații de lucru, precum și recomandări de reducere a acesteia.
„Angajații sunt primii implicați întrucât ei au capacitatea de a transmite angajamentul nostru mai departe și către clienți și partenerii de afaceri. Pentru a ne atinge obiectivele este necesar să acționăm la nivel individual, în mod unitar. Angajații pot contribui la diminuarea amprentei de carbon la nivel de companie printr-un comportament responsabil, atât prin reducerea consumului de energie, cât și prin conștientizarea impactului nostru, acestea fiind două aspecte pe care ne vom concentra în perioada următoare”, a completat reprezentanta companiei.