Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Au mai ramas trei zile pana cand cei mai talentati piloti romani vor face spectacol

la Otopeni Air Show 2010

Gheorghe Stancu, Emil Tecuceanu, Ion Stăiculescu, Florin Ionescu, Viorel Calenciuc sunt unii dintre cei mai experimentaţi şi competitivi piloţi români. Cu mii de ore trecute în carnetul de zbor, cu experienţe trăite la intensităţi maxime, cei cinci piloţi vor fi protagoniştii celor mai spectaculoase  demonstraţii care vor avea loc pe cerul de deasupra Aeroportului Henri Coandă, în cadrul mitingului Otopeni Air Show 2010.

Pasionaţi, fără excepţie, încă din copilărie de taina zborului, Gheorghe Stancu, Emil Tecuceanu, Ion Stăiculescu, Florin Ionescu, Viorel Calenciuc vor participa, pe 17 iulie, la cel mai spectaculos miting aerian organizat în acest an în România.

Toţi cei cinci sunt piloţi ai Forţelor Aeriene Române şi vin cu ani de experienţă căpătată la manşa zecilor de aerovane pe care le-au condus de-a lungul  carierei.

Cu peste 2.200 de ore de zbor la activ şi un palmares impresionant în privinţa exerciţiilor militare şi a spectacolelor aviatice la care a participat în ţară şi în străinătate, cpt. comandor Gheorghe Stancu va fi cel care va despica cerul pe 17 iulie la bordul unui Mig 21 Lancer. Abia aşteaptă această nouă demonstraţie în zbor, pentru care are acelaşi entuziasm dintodeauna. “Această profesie cere dedicare aproape totală şi trebuie să pui mult suflet atunci când o practici. Este singurul lucru de care nu m-am plictisit niciodată”, mărturiseşte cpt. comandor Gheorghe Stancu.

Publicul prezent la Otopeni Air Show va fi martorul unor demonstraţii de viteză, precizie şi coordonare pe care cei cinci piloţi le vor aduce în aer. Aeronavele militare pe care le vor pilota nu doar că vor face paradă pe cer, dar vor trasa şi numere de acrobaţii cu totul spectaculoase. E lesne de înţeles, dat fiind că aceşti virtuozi ai aerului urcă de fiecare dată la bord cu intenţia de a obţine performanţe care să le întreacă pe precedentele. “Performanţă într-un zbor controlat 100%”, spune comadorul Viorel Calenciuc despre primele sale gânduri atunci când urcă la bord. Chiar şi asa, toţi au emoţii la fiecare decolare. “La experienţa pe care o am în aviaţie, emoţiile s-au schimbat un pic faţă de începuturi. Dar în aviaţie, ele sunt permanente”, spune cpt. comandor Florin Ionescu.

Sunt oameni care îşi consideră meseria periculoasă, dar nu cu mult mai periculoasă decât altele. Chiar dacă, uneori, experienţele trăite ating cotele maxime ale emoţiilor. “Cu două săptămâni înainte de naşterea fiicei, în decolare cu un MIG-21, mi s-a deschis cupola. Fileurile de aer au distrus-o şi bucăţi din ea m-au lovit şi, de asemenea, şi avionul a avut de suferit. Am zburat 40 de minute fără cupolă cu viteze între 400 şi 700 km/h”, povesteşte cpt. comandor Florin Ionescu.

Şi cpt. comandor Ion Stăiculescu a trebuit să rezolve o situaţie asemănătoare când, în timpul unei decolări, cupola unui aparat MIG 15 pe care îl pilota s-a deschis. Iar locotenent-comandor Emil Tecuceanu a avut de înfruntat o furtună puternică de praf în misiunea militară Tallil-Bagdad.

Neprevăzutul poate urca oricând la bord odată cu acrobaţii aerului. Tragica întâmplare care a avut loc pe aerodromul din Tuzla săptămȃnile trecute dovedeşte o dată în plus acest lucru. Iar cei cinci piloţi care vor performa în faţa publicului pe 17 iulie – şi o vor face cu acelaşi profesionalism – vor închina demonstraţiile lor colegilor dispăruţi.

Otopeni Air Show 2010, organizat în 17 iulie, va reuni 63 de aeronave civile, sportive şi militare, 112 piloţi şi 22 de paraşutişti. Participanţii vor reprezenta organizaţii ale aviaţiei române: Forţele Aeriene Române, Aeroclubul României, Iacării Acrobaţi, Special Air Services, Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă, Tarom, Direct Aero Services. În cadrul mitingului va evolua şi invitatul special Jurgis Kairys (Lituania), dublu campion mondial şi unul dintre cei mai valoroşi acrobaţi ai zborului din lume la clasa nelimitat.

Veţi putea urmări în evoluţii, printre altele, Extra 300 L, IAR 99 Şoim, IAR 330 Puma SOCAT, planoare IS 28B2 şi IAR 35, MIG 21 Lancer, Yak 52, Sukhoi 31 sau JuKa, Boeing 737, C27-Spartan.

Dincolo de numărul impresionant de participanţi şi evoluţiile spectaculoase pregătite, Otopeni Air Show 2010 va celebra şi centenarele a două momente esenţiale din istoria aviaţiei naţionale:
· primul zbor al unui aviator român realizat cu un avion de concepţie românească pe un aerodrom din România – Aurel Vlaicu, la Cotroceni, în 17 iunie 1910.
· primul zbor al unui aeroplan cu reacţie din lume – Henri Coandă, la Issy les Moulineaux, în 16 decembrie 1910.

Pagina de web www.otp-airport.ro găzduieşte o secţiune specială dedicată Otopeni Air Show 2010, în care se vor regăsi pe parcursul întregii perioade până la desfăşurarea spectacolului aviatic, noi informaţii cu privire la acest eveniment.

Otopeni Air Show 2010 este un eveniment organizat de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, în colaborare cu A.R.P.I.A. şi Echipa PR.

Evenimentul nu ar fi fost posibil fără sprijinul sponsorilor: Romairport, CSR (Centrul pentru Servicii de Radiocomunicaţii), UTI Grup, Romprest, MBT, EMP Trade, Millenium Pro Design, Mira Telecom, Rin Hotels Otopeni, Veolia, BRD Groupe Societe Generale.

Bucuresti, 14.07.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.