Luni, 7 aprilie 2008, a avut loc deschiderea oficiala a Scolii de creatie ADC*RO la sediul Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), partenerul principal al Art Directors Club Romania (ADC*RO) in acest proiect. La intalnire au participat reprezentanti mass-media, studentii primei generatii ADC*RO, profesorii scolii si partenerii acestui proiect.
Seminarul de deschidere a oferit prilejul unei prime intalniri intre cei aproximativ 60 de studenti admisi si profesorii lor. Stefan Iordache, COO Leo Burnett si presedinte UAPR le-a vorbit studentilor despre asteptarile sale fata de proiectul ADC*RO si despre importanta pe care acesta o are pentru industria romaneasca de advertising. Intalnirea s-a desfasurat sub forma unei mese rotunde, oferindu-le atat profesorilor cat si studentilor oportunitatea de a interactiona si de a discuta despre ceea ce presupune conceptul Scolii ADC*RO si despre asteptarile existente de ambele parti.
„Scoala de creatie isi propune sa satisfaca nevoia acuta de profesionisti din industrie. Nu o sa se rezolve asta de la prima editie, dar eu zic sa mai vorbim peste 5 ani. Ca directori de creatie, cu totii stim ca publicitatea se invata facand. De aceea am adoptat sistemul scolii australiene, pentru ca imbina avantajele unei scoli clasice cu cele pe care le da „scoala vietii”, adica lucrul pe bune pe briefuri de agentie, cu feedback de la directorul de creatie,” a declarat Adrian Botan, CEE Creative Director McCann Erickson Romania si profesor al Scolii ADC*RO.
Cursurile se vor desfasura pe o perioada de trei luni de zile, timp in care studentii vor lua cursuri despre: Strategie, pozitionare, marca, branding, Concept, Print, Poster, TV, Radio, Outdoor, Neconventional, Online, Campanie Print, Campanie TV, Campanii integrate. Programul detaliat al Scolii ADC*RO poate fi gasit pe site-ul proiectului – www.scoalaadc.ro.
Structura de invatamant a scolii ADC*RO cuprinde seminarii, care vor fi gazduite de UAPR – partenerul principal al proiectului – si tutorate, care se vor desfasura in agentiile profesorilor, in cadrul echipelor de creatie de acolo si sub indrumarea unui director de creatie, profesor al scolii.
„Ii invitam pe studenti la noi in agentii pe de o parte ca sa simta cum e in realitate (in cazul in care n-au mai lucrat in vreo agentie) si pe de alta, sa cunoasca moduri cat mai diverse de lucru. Pentru ei e si o modalitate de a-si dea seama ce agentie le-ar placea sa lucreze. In ceea ce ma priveste, acolo unde nu sunt probleme de confidentialitate, as vrea sa-i implic in procesele obisnuite, in brainstorming-uri, in prezentari, in vizionari de reel-uri, in discutii cu regizori etc. Cat despre colegii mei, ii vor primi cum se cuvine,” spune Carmen Tiderle, Creative Director GMP si profesor al Scolii de creatie ADC*RO.
Studentii vor primi in mod constant feedback pe fiecare brief rezolvat, iar la sfarsitul scolii acestea se vor concretiza intr-un portofoliu ce va fi supus unei evaluari finale, in urma careia va fi alcatuit un clasament al absolventilor scolii.
{mosloadposition user10}