Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Atunci când cumpărați o mașină uzată, ar trebui să vă gândiți și la eventuala ei revânzare

Cebia logo

Un număr mare de oameni cumpără o mașină gândindu-se că în câțiva ani o vor schimba cu una mai nouă. Cu toate acestea, pentru unele mașini, aceasta poate fi o problemă în viitor.

Dacă o mașină are un kilometraj dat înapoi, vânzarea acesteia în următorii ani nu va fi ușoară. „Dacă un potențial cumpărător verifică istoricul unei astfel de mașini, este posibil să își piardă interesul sau să solicite o reducere semnificativă a prețului de achiziție”, avertizează Martin Pajer, CEO al Cebia, companie care ajută șoferii să combată practicile neloiale în vânzarea de mașini uzate de mai bine de 30 de ani.

Cebia logo

O situație similară apare și în cazul ascunderii accidentelor, a originii reale a mașinii și a altor fapte. Verificarea istoricului unei mașini este în creștere în ceea ce privește interesul oamenilor, iar cantitatea de informații disponibile despre mașini, chiar și cele de origine străină, crește semnificativ. Singura modalitate de a te proteja de o situație în care o mașină este dificil de vândut este să-i verifici istoricul înainte de a o cumpăra.

„Dacă vehiculul nu are un istoric care poate fi urmărit, atunci este la latitudinea cumpărătorului să ia în considerare dacă să-și asume acest risc”, avertizează în continuare Pajer, adăugând că majoritatea mașinilor au un istoric care poate fi urmărit și că oamenii ar trebui să verifice prin ce a trecut mașina. Astfel, se protejează de costurile neașteptate de întreținere și reparații și evită afectarea siguranței rutiere. Dacă dealerul ignoră daune minore sau un accident, de exemplu, dar mașina este altfel în stare bună, poate încerca să aranjeze ca accidentul să fie luat în considerare în prețul de achiziție.

Fiecare vânzător a fost mai întâi un cumpărător. El ar trebui să dezvăluie informații despre vehicul

După cum subliniază CEO-ul Cebia, Martin Pajer, fiecare vânzător a fost mai întâi un cumpărător. “Vânzătorul ar fi trebuit să dezvăluie toate informațiile despre vehiculul vândut. În mod ideal, vânzătorul are o carte de service întreținută corespunzător, facturi de întreținere și reparații sau un raport de soluționare a daunelor de asigurare”, spune Pajer. Cu toate acestea, el adaugă că toate informațiile ar trebui verificate în mod independent și, cu siguranță, același lucru se aplică aici – ai încredere, dar și verifici.

Un dealer profesionist ar trebui să documenteze întotdeauna unde și cu ce rezultate a inspectat vehiculul pe care îl vinde. „Suntem abordați de cumpărători care ne întreabă ce să facă dacă găsesc discrepanțe după vânzare. Acest lucru poate fi prevenit doar prin sfaturi: inspectați vehiculul înainte de a plăti pentru el. Avem și pentru vâznători o recomandare – trebuie să știți întotdeauna ce aveți la vânzare. Acesta este singurul mod de a evita plângerile neplăcute”, spune Pajer.

Verificarea unui vehicul în câteva minute, de acasă

Verificarea istoricului unei mașini prin Cebia este simplă. În câteva minute, chiar și de acasă, puteți afla totul despre o mașină pe ro.cebia.com dacă are kilometrajul dat înapoi, dacă și cum a fost accidentată sau avariată și care a fost paguba, cum a fost întreținută, când a fost fabricată mașina și care sunt dotările sale reale și țara de origine, dacă este declarată furată sau grevată de un leasing sau credit, sau dacă a fost supusă retragerii din partea producătorului și este posibil să vedeți fotografii din anunțuri și chiar și după un accident. Ca parte a verificării istoricului auto de la Cebia, sunt disponibile instrucțiuni detaliate pentru a verifica veridicitatea vehiculului, adică să eliminați neplăcuta situație în care este de fapt un alt vehicul, care a fost accidentat sau furat în trecut.

Datele din sistemul Cebia provin de la companii de asigurări, service-uri și vulcanizări autorizate și neautorizate, dealeri auto, producători și importatori de vehicule, poliție, companii financiare și de leasing sau, de exemplu, de la portaluri de publicitate și licitații.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.