Sportiva este angajată a Decathlon Craiova și ambasadoare a brandului de încălțăminte sportivă Kalenji
Atleta Luminița Achim, legimitată la CSU Craiova, a câștigat, recent, Prom Classic Nice, cea mai mare cursă de 10 kilometri din Franța, la categoria Speranțe, cu un timp de 35’52”, obținând simultan locul 8 în clasamentul general feminin. Prom Classic Nice este cea mai mare cursă de 10 kilometri din Franța. Performanța sportivei, care este angajată la Decathlon Craiova, confirmă interesul celui mai mare retailer european de articole sportive de a încuraja și susține sportul atât la nivel de excelență, cât și ca stil de viață, conform misiunii sale asumate de a face sportul accesibil tuturor.
Referitor la recentul succes din Franța, atleta consideră că “traseul nu a fost greu, am alergat pe malul Mării Mediterane. Am obținut locul 8 la general Feminin și locul 1 la categoria Speranțe, cu un timp de 35’52”. Știam că e o competiție puternică, cu cei mai renumiți alergători din Franța și tocmai de aceea îmi propusesem să alerg un timp bun pentru perioada asta. Și am reușit! Pentru mine, cel mai semnificativ concurs din carieră a fost participarea la Campionatul Mondial de semi-maraton la categoria Seniori, unde am reușit cel mai bun timp alergat pe distanța de 21,097 km. Sportul românesc parcurge o perioadă nu foarte bună. Sunt foarte puține baze sportive, foarte puține investiții în sport și din ce în ce mai puțini copii care se îndreaptă spre sport. După părerea mea, încurajarea tinerilor pentru a practica sport vine din partea societății, care trebuie să pună mai mult accent pe acesta”.
Luminița a început să practice atletism în urmă cu 7 ani, când a ales să urmeze un liceu cu program sportiv. În mai puțin de 2 ani a obținut primul titlu de campioană națională de Juniori în proba de 5.000 m. În anii următori sportiva a avut o evoluție foarte bună, cu participări la Campionatele Europene și Mondiale, atât de cross, cât și pistă și Semi-maraton. Cea mai bună clasare a ei într-un concurs internațional a fost locul 12 la Campionatul Mondial de Cross Juniori, precum și locul 4 cu echipa României la Campionatul European de Cros.
Ascensiunea sportivă i-a adus și propunerea cunoscutului brand de încălțăminte sportivă Kalenji, care face parte din portofoliul Decathlon, de a-i fi Ambasador. Pentru că îmi doream să împărtășesc pasiunea mea pentru sport și celorlalți, am decis să aplic pentru un job în Decathlon. Am fost recrutată și apoi a început misiunea mea de a face sportul accesibil tuturor. Îmbinarea activității profesionale cu cea sportive este o plăcere pentru mine și reușesc să le fac pe amândouă. În continuare îmi doresc să îmi continui proiectul cu Decathlon, de a face sportul accesibil tuturor, de a face marca Kalenji cât mai cunoscută în rândul pasionaților de alergare. Iar în ceea ce privește sportul, vreau să reusesc în continuare să îmi depășesc limitele și să îmi ating obiectivele. Ca Ambasador Kalenji trebuie să testezi toate produsele și echipamentele puse la dispoziție de Decathlon, pentru a ajuta la îmbunătățirea produselor existente sau la dezvoltarea unor produse noi. Mă antrenez și concurez cu produse Kalenji și, după părerea mea, echipamentul este unul din cele mai importante lucruri pentru atingerea performanțelor. Nu trebuie să fii profesionist să folosești produsele Kalenji, pentru că există produse pentru toate nivelele de practicanți și le recomand cu încredere”, declară Luminița Achim.