pentru Young Creatives – Cannes 2007
Echipa Diana Cristea – Adina Basag (Graffiti / BBDO) va reprezenta anul acesta Romania la Young Creatives.
Departajarile de detaliu si-au spus cuvantul. in urma unei competitii “umar la umar” cu alte doua echipe – Alexandra Anghelache şi Cătălina Răileanu ( DiCorporate) respectiv Safari, (Ştefan Gutue şi Laszlo Kovacs, ajunşi pentru a doua oară în finală).
Pregatirea psihologica si documentarea cu privire la detaliile competitiei in care urmau sa intre le-au calificat pe fetele de la Graffiti, in detrimentul celorlalti. N-a fost o delimitare usoara: Safari era pentru al doilea an in semi-finala. Ar fi fost pentru a treia oara cand Stefan era atat de aproape de miza cea mare, fara s-o bifeze totusi.
Adevarata competitie s-a dat intre echipa junioarelor de la Graffiti si cea a fetelor de la Design care, desi aveau varsta potrivita pentru competitia de la Grupa mica, s-au luptat pentru a ajunge in semifinale la Grupa Mare. Au si reusit: idei onorabile, executie curata, aproape constant buna, argumentatie coerenta.
“Am ales in cele din urma echipa Cristea-Basag, pentru ca dincolo de atuul creativitatii, s-a dovedit a fi mai pregatita mental pentru competitia de la Cannes. Gestionarea stresului la care te obliga deadline-urile scurte, zi de zi, in agentie, faptul ca stiau o multime de detalii despre competitia la care urmau sa participle si erau la zi cu ce se intamplase pe nisa aceasta in anii trecuti a determinat inclinarea balantei in favoarea lor”, a declarat Teodora Migdalovici, ambasadorul festivalului in Romania.
Safari Team precum si echipa formata din studentele de la Design, vor fi redirectionate catre categoria 15 pentru Cannes.
“Motivul? Nu doar rezolvarea onorabila a brief-ului si la aceasta competitie i-a calificat aici, ci, in egala masura, “inspiratia si transpiratia” traduse in rezolvarile celor 12 brief-uri de la Young Creatives.”, comenteaza Teo Migdalovici. Cele doua echipe meritau in egala masura experienta Cannes-ului, asa ca in iunie semifinalistii se vor revedea pe Riviera Franceza.
La pregatirea intensiva oferita de Gradinita vreme de aproape 4 luni la Orange Concept Store au vorbit lectori romani si straini cu performante reale si o mare deschidere catre ideea de a forma o noua generatie de comunicatori: mai performanta, mai documentata, mai modesta, mai eficienta.
Liviu David, Logan Fisher, Razvan Capanescu, Ema Prisca, John Ketchum, Mihai Coliban, Stefan Cosma, Raluca Feher, Ioana?, Emil Comsea, Dragos Coman, Vali Suciu si Teo Migdalovici au fost tutorii celei mai recente editii a Gradinitei.
Anual, competitia Young Creatives si participarea la Roger Hatchuel Academy este sustinuta de Coca-Cola Romania. In 2007, pe lista sustinatorilor proiectului s-a adaugat Nord Vision, prima casa de brokeraj in productie publicitara de la noi.
La categoria 15 pentru Cannes, organizatorii Gradinitei fac eforturi constante in a “da <<gradinarii>> spre adoptie” unor companii multinationale si unor agentii.
Aceste instante vor finanta deplasarea si specializarea celor 15 la Cannes, iar la intoarcere fiecare echipa sponsorizata poate fi angajata de compania care sustine participarea echipei la Scoala Rivierei Franceze.
Agentiile care si-au manifestat interesul in a finanta / recruta tineri de la Gradinita sunt, pina la aceasta ora, ADDV, McCann si Friends.
Companiile interesate de sustinerea proiectului “15 pentru Cannes” fac parte din galeria marilor investitori in publicitate, din categoriile bancar, Fast Moving Consumer Goods, servicii si telefonie mobila.
2007 este primul an in care Romania va participa cu un numar atit de consistent de tineri (18 la numar).
Grădiniţa este o şcoală semi-virtuală de exerciţiu creativ, dedicată studenţilor şi absolvenţilor de la facultăţi din domeniul comunicării. Grădiniţa îşi propune să pregătească potenţialii participanţi la secţiunile Young Creatives (Grupa Mare), Roger Hatchuel Academy (Grupa Mică) si “15 pentru Cannes” de la festivalul de publicitate cu acelasi nume.
Prin mixul unic de traininguri, specializari si workshopuri dar si prin asocierea cu un festival international de anvergura Cannes-ului, Gradinita isi propune sa deseneze, in timp, o noua generatie de comunicatori cu aspiratii, exigente si competente de nivel international.
Multumim presei de specialitate
2007 este primul an cand Cannes Lions in Romania se bucura de sustinerea celor mai prestigioase publicatii de business din industria de comunicare, fara sa tina seama de barierele de grup sau de trust.
Este vorba de Biz, BrandManagement, BusinessWeek, Campaign, Elevate, IAA (pagina de web), MarkMedia, Media&Advertising, The Investor, The Marketer, Torneo Businessman’s, Wall-Street, The Money Channel si TVR.
Biroul Cannes Lions in Romania le multumeste tuturor celorlalte instante de presa care au prezentat prin articole editoriale de largi dimenisuni evolutia proiectului Gradinita.
Este vorba de Ambition, bizcity, Business Magazin, Curierul National, Mediafax, Media&Advertising.
Bucuresti, 24.05.2007
{mosloadposition user10}