Proiectul de voluntariat CharityGift.ro, primul magazin online caritabil din România în care toate produsele conţin o donaţie, sărbătoreşte doi ani de la primul click. Produsele prezentate pe site au acelaşi preţ ca şi în magazinele furnizorilor, numai că la vânzarea prin CharityGift.ro, un procent cuprins între 5 – 100% este donat către un ONG sau o cauză socială, aleasă de furnizor sau chiar de cumpărător. Important de ştiut este faptul că nu se percep comisioane de la furnizori, cumpărători sau ONG-uri. Mecanismul este unul extrem de simplu şi la îndemâna oricui, singura condiţie fiind conexiunea la Internet. Rezultatele obţinute până acum se datorează în exclusivitate implicării celor 20 de voluntari din ţară şi din afara ei, dar şi susţinătorilor proiectului care provin din mai multe domenii.
Dacă pe 17 noiembrie 2008, echipa de voluntari lansa magazinul online www.charitygift.ro cu 300 de produse de la 15 furnizori şi 10 beneficiari, acum, după 2 ani de la lansare, pe CharityGift.ro puteţi găsi peste 2500 de produse de la 85 de furnizori, care conţin donaţii pentru 44 de beneficiari. Mai mult decât atât, începând cu luna aceasta sunt sprijinite, prin intermediul furnizorilor, şi cazuri sociale.
”Conceptul de donaţie la cumpărarea unui produs este un act de caritate la care poate avea acces oricine, indiferent de statutul social. Pur şi simplu cumperi un produs de care oricum ai nevoie şi faci o faptă bună, fără să plăteşti mai mult pentru asta. Am ales mediul online pentru că este cel mai permisiv, atât logistic cât şi financiar, lucru care a făcut posibil ca la acest proiect să lucreze voluntari de oriunde din ţară dar şi din afara ei. Munca noastră constă în găsirea acelor furnizori dispuşi să doneze un procent din valoarea produselor, dar şi de a promova proiectul pentru cât mai multe comenzi, care să genereze în final, o valoare cât mai mare a donaţiilor”, a declarat Nicoleta Talpeş, iniţiatoarea proiectului CharityGift.ro.
Diversitatea şi numărul mare de produse sunt menite să contribuie la crearea unei surse alternative de finanţare pentru organizaţiile non-guvernamentale care activează în una din cele şapte cazuri susţinute de CharityGift.ro: mediu, protecţia animalelor, social, educaţie şi cercetare, artă şi cultură, sănătate, minorităţi, dar şi pentru cazurile sociale prezentate. Cea mai mare donaţie a fost făcută către Asociaţia Inima Copiilor, în octombrie 2010, în valoare de 8820.50 RON.
"De CharityGift ştiam de-o vreme şi îmi plăcuse ideea de-a face şi cumpărături şi câte-un bine în acelaşi timp. În primăvara 2010 am primit la Asociaţia Inima Copiilor un telefon cu o propunere tentantă din partea CharityGift.ro şi a lui Dan Helciug: se gândiseră să ne dăruiască un CD. Dan a convins o mulţime de artişti – Nicu Alifantis, Andra, Zoltan Andras, Bodo, byron, Lu Cozma, Alina Cruceru, Nicola, Paula Seling, Andreea Tanislav – să cânte pentru un CD caritabil. Au repetat, au înregistrat, au muncit serios – muzica e grozavă! Şi s-au şi jucat: au desenat cu mâna lor şi câte-o inimă. Ne-am dorit, împreună cu 6fingers şi Codruţ Dumitrescu de la byron, care a produs CD-ul, să facem un ambalaj nemaipomenit, şi cu ceva efort l-am şi făcut. Din câte ştiu, CD-ul “Inimi pentru alte inimi” e primul produs pe care CharityGift îl propune utilizatorilor săi. Dacă-i aşa, noi suntem cu atât mai impresionaţi. Şi mulţumim! Pentru noi a fost o experienţă minunată: am cunoscut oameni ingenioşi şi sufletişti – aşa-s toţi! Şi ne dorim să rămânem prieteni – cu toţii!” spune Enona Chiriac de la Asociaţia Inima Copiilor.
”Credem în misiunea acestui proiect de a atrage şi a responsabiliza oamenii prin achiziţionarea unor produse care aduc nu doar beneficii personale, ci susţin şi diferite cauze nobile. Gestul companiilor de a dona un procent din vânzările produselor lor către proiectele unor ONG-uri este un exemplu lăudabil, de urmat de cât mai mulţi agenţi economici. În cazul asociaţiei ViitorPlus, vizitatorii CharityGift pot alege să susţină “Adoptă un copac!”, proiect de împădurire a terenurilor agricole degradate, sau pot cumpăra sacoşe din bumbac organic, produse de persoane în dificultate în atelierul social “Sacoşa de pânză” a declarat Gabriela Ticu, Responsabil Comunicare, ViitorPlus – Asociaţia pentru Dezvoltare Durabilă.
De-a lungul timpului, proiectul a strâns susţinători din domenii diferite, începând cu Andreea Marin Bănică, jurnalist şi ambasador UNICEF, artişti şi chiar companii care au oferit servicii pro bono de la consultanţă juridică la servicii de PR. Atunci când proiectul a împlinit un an, atât persoane publice cât şi o serie de jurnalişti, parteneri şi reprezentanţi ai unor companii au realizat un videoclip aniversar, printre aceştia numărându-se Cristian Mungiu, Dan Helciug, Cristian Manafu, Cristina Bazavan, Luca Niculescu, Eliza Rogalski. Tot atunci am organizat un concert caritabil, la care au participat byron, Alexandrina, Spitalul de Urgenţă, Hi-Q şi Lu Cozma&Sorin Romanescu. Toate fondurile strânse au fost direcţionate către Asociaţia Emma.
Parteneri CharityGift.ro:
Parteneriate media – CharityGift.ro a încheiat parteneriate media cu 16 publicaţii print şi online, printre care tabu.ro, stiriong.ro, CSR Romania, 121.ro, stiridebine.ro, Bolero.ro. De la lansare au fost publicate peste 150 de articole despre CharityGift.ro. Parteneriate pro-bono: blogul www.andreeamarinbanica.acasa.ro care oferă promovare pro bono, înfiinţarea Asociaţiei Charity Gift, toate dispoziţiile legale şi modelele de contracte au fost întocmite de firma de avocatură Balms&Asociaţii; servicii de audit – oferite până în luna martie 2009 de către firma Pozitiv Audit Expert; webdesign şi mentenanţă – Hanson, Graffino, iar programarea site-ului a fost realizată de Ion Popescu, voluntar al proiectului; identitate vizuală – realizată de X3 Studios prin Proiect 1000 şi Graffino; susţinerea proiectului CharityGift.ro de către Elevate, publicitate în lift.