Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ASSA ABLOY România: Creștere de 16% a cifrei de afaceri în 2021, la peste 33 mil. euro

Florin Tihulcă, Managing Director ASSA ABLOY România
  • Afaceri mai mari cu peste 15% și în primul trimestru din acest an
  • 55% din business, generat de vânzările pe segmentul rezidențial
  • Proiectele logistice și cele guvernamentale câștigă tot mai mult teren pe piața de profil

ASSA ABLOY România, filială a grupului suedezo – finlandez cu același nume, dar și unul dintre jucătorii de top ai pieței de soluții de acces, a înregistrat, în 2021, o cifră de afaceri de peste 33 milioane de euro, în creștere cu 16% față de anul precedent. Compania preconizează menținerea ritmului de creștere și pentru acest an, mizând pe dezvoltarea prezenței în proiectele office – comerciale și în segmentul retail – rezidențial.

Potrivit companiei, cea mai mare parte a business-ului din 2021, respectiv 55%, a fost generată de vânzările pe segmentul rezidențial, cele mai solicitate produse mecanice fiind cilindrii, broaștele îngropate, mânerele și accesoriile pentru uși. În același timp, dintre soluțiile electronice s-au remarcat seifurile electronice, încuietoarea inteligentă Yale și camerele de supraveghere.

În ceea ce privește segmentul de proiecte, reprezentând 45% din business-ul companiei, în topul celor mai vândute produse se regăsesc ușile de siguranță cu rezistență la efracție, sistemele de control acces, amortizoare și accesorii. Acestea au fost integrate cu precădere în proiecte office, clădirile de birouri având nevoie de reamenajarea spațiilor în contextul pandemiei, în proiecte cu specific militar, dar și în categoria depozitelor logistice.

Rezultatele foarte bune înregistrate anul trecut au fost determinat și de evoluția diviziei de producție, susținute mai ales de cererea tot mai mare pentru export.

Florin Tihulcă, Managing Director ASSA ABLOY România
Florin Tihulcă, Managing Director ASSA ABLOY România

„Deși am traversat încă un an plin de provocări, atât în ceea ce privește deficitul forței de muncă, siguranța sanitară și costurile ridicate la materiile prime, ne bucurăm să vedem o piață din ce în ce mai matură și consumatori tot mai educați, interesați de soluții tehnice de calitate. Acest lucru, alături de investițiile planificate pentru perioada următoare, ne fac să fim încrezători în evoluția companiei și în acest an. Ne confruntăm în continuare cu efectele pandemiei, cu un context inflaționist și timpi crescuți de livrare din partea furnizorilor, însă remarcăm o dezmorțire a pieței de construcții, motiv pentru care rezultatele financiare din primele trei luni ale acestui an sunt deja mai mari comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent”, a declarat Florin Tihulcă, Managing Director ASSA ABLOY România.

Potrivit acestuia, compania mizează pe un avans al business-ului și în acest an. De altfel, primul trimestru din acest an confirmă acest aspect. În primele trei luni din 2022 business-ul companiei a crescut cu peste 15% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Florin Tihulcă a subliniat, de asemenea, că așteptările la nivelul pieței locale de soluții de acces vizează și o revenire a proiectelor pe segmentul office. În contextul ridicării restricțiilor sanitare și reluării activităților profesionale cel puțin în sistem hibrid, soluțiile de control al accesului pe bază de card sunt în continuare printre cele mai solicitate. De altfel, și cererea din zona rezidențială continuă să fie una stabilă. Ca urmare a proiectelor noi sau de reamenajare impulsionate de contextul pandemic, oamenii se îndreaptă din ce în ce mai mult către soluții de tip smart home.

„Pe lângă acestea, remarcăm și alte două tipologii de proiecte care au crescut substanțial în ultimul timp și care au potențial de dezvoltare. Ne referim aici la segmentul depozitelor logistice, o categorie care evoluează semnificativ o dată cu accelerarea pieței de e-commerce ce atrage nevoia retailerilor de a îmbunătăți timpii de livrare, dar și la proiectele cu specific guvernamental, determinate de contextul geopolitic actual”, a completat reprezentantul companiei.

Extinderea echipei și lansări de noi produse

În ceea ce privește planurile pentru acest an, ASSA ABLOY România își propune, în primul rând, creșterea capacității de producție prin atragerea de noi proiecte. De asemenea, o altă direcție este cea de extindere a echipei, având deja o serie de noi poziții vacante precum business development manager pentru soluții digitale, technical project manager, analiști IT, controlori calitate, personal lucrativ pentru procesele de producție din fabrică ș.a.

De asemenea, în gama Yale, ce include o varietate de produse pentru smart home, este prevăzută lansarea unei încuietori inteligente pentru dulap, menită să ajute utilizatorii să nu lase la îndemâna copiilor anumite obiecte periculoase. Această lansare vine în completarea sortimentului de device-uri smart recent lansate ce include, printre altele, camere de supraveghere, amortizoare certificate rezistente la foc, seifuri inteligente și biometrice.

Nu în ultimul rând, prin achiziția companiei poloneze Malkowski, va fi completată și gama de soluții pentru protecția la incendiu cu produse precum cortine rezistente la foc cu izolare termică, obloane tip ghilotină, porți glisante telescopice, dar și închideri automate rezistente la foc pentru linii de producție.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.