- 80% din totalul broaștelor îngropate pentru uși vândute în ultimii doi ani au fost produse în România
Potrivit ASSA ABLOY România, filială a grupului suedezo – finlandez cu același nume, dar și unul dintre jucătorii de top ai pieței de soluții de acces, bugetul mediu pe care românii îl pot aloca pentru un pachet de produse de bază ce asigură o securitate sporită a casei variază între 2.500 și 3.000 lei și include articole precum seif rezidențial, cameră inteligentă de supraveghere și încuietoare inteligentă.
„Produsele mecanice, precum cilindrii, broaștele și mânerele, rămân în continuare de bază pentru consumatori, un astfel de pachet fiind disponibil în rețelele DIY cu cca. 150-200 lei. Remarcăm însă o tendință pe piață în ceea ce privește echiparea unei case smart cu produse precum încuietori smart, camere inteligente de supraveghere, seifuri biometrice, bugetul mediu în cazul acestui pachet pornind de la 2.500 lei. Piața este încă în fază incipientă pe acest segment, însă perspectivele sunt încurajatoare”, a declarat Florin Tihulcă, Managing Director ASSA ABLOY România.
Potrivit acestuia, în 2021, categoriile de produse care au înregistrat cele mai mari volume în vânzări în zona de proiecte au fost cele de feronerie arhitecturală, uși de siguranță și amortizoare. În ceea ce privește topul celor mai solicitate produse, pe primul loc se situează cilindrii mecanici, aceștia însumând aprox. o treime din vânzările totale din retail și prima categorie în vânzările companiei. Topul este completat de soluțiile de control acces (carduri de acces, cititoare carduri, controllere, software pentru control acces) și broaștele îngropate pentru uși.
Pentru anul în curs, ASSA ABLOY estimează că cele mai importante creșteri vor fi generate de gamele de seifuri, dar și de cea de mânere decorative ca urmare a lucrărilor de renovări rezidențiale, precum și de ușile de siguranță, rezistente la incendii sau efracție.
„Dacă ne raportăm la fiecare sector individual, putem spune că în segmentul rezidențial produsele de bază rămân cele de feronerie mecanică și, treptat, intră în atenția consumatorilor și mânerele decorative, seifurile și produsele pentru siguranța caselor smart. Pe segmentul de clădiri de birouri primează soluțiile pentru controlul accesului – cardurile de acces, softurile de gestiune și soluțiile pentru automatizarea intrărilor, în timp ce pentru spațiile comerciale se solicită prioritar uși de siguranță, cilindri, amortizoare, bare antipanică pentru căile de evacuare, o evoluție importantă fiind remarcată și pe segmentul cortinelor rezistente la incendiu”, a completat reprezentantul companiei.
Acesta a subliniat, de asemenea, că cca. 80% din totalul broaștelor îngropate pentru uși vândute atât la nivelul anului trecut, cât și în 2020 au fost produse în fabrica companiei din București. De altfel, pentru această unitate de producție, unde sunt deja cca. 500 de angajați, compania are, în acest moment, poziții vacante în zona de producție.
Integrare Yale Access cu AirBnb și cutii pentru livrări inteligente la domiciliu, printre viitoare lansări ASSA ABLOY
Pentru anul în curs, compania pregătește o serie de noi lansări pe plan local, urmărind în special diversificarea portofoliului de produse smart home, segment pe care ASSA ABLOY urmărește creșterea cotei de piață. Astfel, printre lansările programate pe termen mediu se numără integrarea gamei de produse Yale Access cu AirBnb. De altfel, gama Yale, principala marcă din portofoliul ASSA ABLOY dedicată segmentului rezidențial și compusă din articole pentru case inteligente, a beneficiat în ultimul an de integrări cu parteneri internaționali de top, precum asistenții vocali Amazon Alexa, Google Home, Apple Homekit, sistemul de lumini smart Philips Hue și Operto, sistemul de management al proprietăților.
Printre următoarele lansări preconizate se numără și încuietoarea inteligentă Yale pentru dulap, menită să ajute părinții să nu lase la îndemâna copiilor obiecte periculoase, dar și cutii smart accesibile de la distanță, special gândite pentru livrările și serviciile la domiciliu, în lipsa proprietarilor.
De asemenea, compania analizează și introducerea pe piață a unei noi game de cortine rezistente la incendiu, certificate, ușor de instalat și cu posibilitate de personalizare a porților conform nevoilor clienților, acesta reprezentând un alt segment pe care ASSA ABLOY își propune creșterea cotei de piață pe plan local.