Asociația Viitor Plus lansează proiectul educațional de mediu VERDE GO – Împreună pentru un mediu mai curat în școlile și pe străzile din Argeș. Proiectul este susținut de Dacia, prin platforma de responsabilitate socială kilometrulbine.ro, și de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Proiectul VERDE GO are două componente: un concurs educațional adresat învățătorilor din 10 școli din județul Argeș și o campanie de educație de mediu prin panouri informative în puncte de interes din Argeș și București, amplificată de mesaje de conștientizare la EuropaFM.
CAMPANIE ÎN ȘCOLI
Concursul VERDE GO se adresează învățătorilor și elevilor de clasa 0-IV și presupune desfășurarea de activități practice și educative, pe tematica de reciclare (colectare separată), pe parcursul întregului an școlar. Premiile sunt în valoare de 11.000 de lei și 100 de kit-uri Zero Waste. Școlile din Argeș care doresc să se înscrie, îi pot contacta la verdego@viitorplus.ro.
Pentru partea educativă, învățătorii din Argeș vor avea la dispoziție un manual cu lecții despre mediu realizat special în cadrul acestui proiect, manual ce va fi disponibil ulterior online, gratuit, ca resursă pentru învățătorii din toată țara. Manualul de mediu VERDE GO abordează tematicile economiei circulare și schimbările climatice. Cele două probleme globale sunt transpuse în lecții potrivite vârstei copiilor, adaptate predării online și offline, astfel încât învățătorii să poată preda la clasă, cu impact, dar jovial, măcar o lecție pe lună.
„Este esențial să investim în copii de toate vârstele și în nivelul lor de cunoștințe, de înțelegere și de implicare în zona de protecție a mediului, iar asta nu se poate face fără un program educațional consistent, cu viziune pe termen lung. Ei vor fi cei mai afectați de schimbările de mediu, ei sunt mai receptivi la obiceiuri noi, ei sunt cei care pot da informația către generațiile mai mari.
Împreună cu Dacia, ne-am îndreptat atenția către județul Argeș, pentru început. Aici ne-am propus să avem cel puțin 10 școli participante. Obiectivul principal e să atragă copiii de partea lor în aceste demersuri, să ajungă la schimbări de comportament și implicit la creșterea conștientizării copiilor de la vârste fragede. Ne propunem să ajungem la cel puțin 2.000 de copii de școală primară”, a declarat Teia Ciulacu, președinte și fondator al Asociației Viitor Plus.
CAMPANIE OUTDOOR
Proiectul de educație VERDE GO aduce și în atenția publicului larg câteva mesaje esențiale despre comportamentul și bunele practici în ceea ce privește colectarea separată, reducerea consumului, reutilizarea resurselor și reciclarea deșeurilor. Acestea sunt evidențiate prin campanii de afișaj stradal (outdoor) și digital, cu trimitere către cele două platforme care găzduiesc programul: viitorplus.ro și kilometrulbine.ro. Călătorii, fie ei șoferi, pasageri sau pietoni, întâlnesc, în drumurile lor, pe autostradă, în zone centrale sau în proximitatea supermarketurilor, din Argeș și București, panouri stradale cu mesajele: Opresc motorul când staționez. Arunc deșeurile doar în locurile special amenajate. Refolosesc pungile de cumpărături. Arunc sticla doar în coșul verde. Arunc plasticul și metalul doar în coșul galben. Arunc hârtia doar în coșul albastru.
Este prima campanie de acest tip susținută de către o companie din industria auto din România.
„Educația a fost și va fi un laitmotiv puternic pentru noi, fie că vorbim de mediu sau incluziune socială în comunitățile unde suntem prezenți: la Mioveni, Titu sau București. Împreună cu cei 17.000 de colegi, ambasadorii noștri, vrem să fim puterea exemplului pentru toate generațiile. Kilometrulbine s-a născut din urgența de a acționa în urma transformărilor climatice și de mediu care amenință planeta. Vine în armonie cu valorile mărcii Dacia, orientată spre esențial, simplitate, spre nevoia de libertate și apropierea de natură.
Noua noastră platformă funcționează ca un abecedar de mediu. Într-o primă fază, oamenii ar trebui să înțeleagă despre ce e vorba și să determine schimbarea prin propriul comportament. Când spun schimbare, e vorba de o evoluție și sper ca prin aceste mesaje să reușim să sensibilizăm publicul-țintă și nu numai. Obiectivul campaniei e simplu și complicat, în același timp. Se referă la modificarea unui comportament cu un altul”, a declarat Mihai Bordeanu, președinte director general Dacia.
Dacă ne dorim cu adevărat să generăm o schimbare a comportamentului cetățenilor față de mediu, campaniile de informare și educare trebuie să se adreseze unei palete de public cât mai variată. Iată că avem prima campanie de mediu dedicată șoferilor. Ministerul Mediului o susține cu bucurie și sperăm ca impactul să fie unul pozitiv, a declarat Barna Tánczos, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.
ÎMPREUNĂ SPRE KILOMETRUL BINE
Platforma kilometrulbine.ro reflectă toate inițiativele companiei Dacia în materie de responsabilitate socială corporativă, inclusiv proiectul VERDE GO. Editorial, prin secțiunile și rubricile permanente, cititorii vor putea selecta informație din sfera celor două axe strategice, mediul și incluziunea socială prin educație. Lunar, website-ul va găzdui interviuri cu angajați, reprezentanți ai societății civile, autorități, lideri de opinie, jurnaliști, bloggeri.