Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Asociația OPEN MINDS: Storytelling pentru impact. Cum pot comunicatorii să integreze inițiative D&I în strategiile de brand

OPEN MINDS podcast

În ultima vreme, observăm că brandurile nu mai pot fi doar furnizori de produse sau servicii. Ele trebuie să-și comunice valorile, autenticitatea și acțiunile concrete, conectându-se real cu oamenii. Comunitățile caută emoție, empatie și reprezentare, dorind să se regăsească într-un brand și în mesajele acestuia. Astfel, D&I nu mai este doar un „nice-to-have”, ci un criteriu esențial în alegerea brandurilor preferate. Iar aici intervine puterea unei povești bine spuse.

În România, organizații precum OPEN MINDS au identificat lacunele în materie de D&I în diverse domenii, inclusiv în PR și Comunicare. Unul dintre aceste aspecte, adesea subtil, este storytelling-ul autentic, elementul care face diferența dintre o campanie care doar bifează o temă și una care schimbă cu adevărat percepții. Dacă mesajul nu este credibil, impactul rămâne limitat. Iar când un brand promovează diversitatea doar la nivel de comunicare, dar realitatea nu o susține, publicul va fi primul care își dă seama.

OPEN MINDS podcast

De ce contează povestea pe care o spui?

Industria comunicării aduce, anual, campanii care demonstrează cât de puternic poate influența percepția un storytelling bine construit. Un brand nu se poate poziționa ca un susținător al diversității fără să creeze conversații reale în jurul acestui subiect. OPEN TALKS, inițiativa OPEN MINDS, este un exemplu de cadru dedicat acestor conversații, un spațiu în care vocile comunităților, experților și brandurilor se întâlnesc pentru a adresa subiecte relevante despre D&I. Este un loc pentru oricine, mai ales pentru oamenii care nu se tem să aducă în față subiecte considerate tabu în campaniile de comunicare.
De la sectorul bancar la retail, cultural sau al comunicării și marketing-ului, în fiecare dintre acestea există povești care inspiră. Iar oamenii din spate merită cunoscuți, tocmai pentru curajul de a depăși standardul și a comunica în numele comunităților. Comunicatorii sunt cei care, prin natura meseriei lor, trebuie să se asigure că nu izolează comunitățile ci creează cadrele necesare pentru a fi auzite și, mai ales, ascultate.

Dar cum creăm conexiunile reale cu publicul? Întotdeauna prin mesaje cu limbaj adaptat, în care să punctăm subiecte de interes, alături de triggere emoționale. OPEN TALKS, inițiativă OPEN MINDS, reflectă realitatea schimbării sociale, aducând în prim-plan oameni care vorbesc despre diversitate generațională și crearea punților între generații, despre reprezentarea femeilor în poziții de leadership și cât de mult am înaintat în acest domeniu, despre neurodivergența la locul de muncă și cum putem adapta mediul profesional, dar și despre dorința de a influența lumea, constructiv, prin comunicare și advertising. Este nevoie de timp, de efort constant și de platforme care să faciliteze astfel de dialoguri deschise.

Cum poți integra D&I în strategia de brand într-un mod autentic?

Diversitatea ar trebui să fie o parte naturală din ADN-ul brandului, nu doar o inițiativă sezonieră. În PR, discutăm adesea despre triggere sociale și provocări, elemente esențiale în construirea unor povești autentice, fie că este vorba despre experiențele angajaților, partenerilor sau comunității. Într-o lume în care informația circulă rapid și atenția publicului este tot mai greu de captat, storytelling-ul devine cheia unui impact real. Poveștile autentice și relevante nu doar atrag atenția, ci rămân în mintea consumatorilor pe termen lung.

O poveste bine spusă poate inspira, educa și schimba percepții. Se observă, mai nou, o schimbare de mentalitate, concentrare de eforturi, astfel că tot mai multe companii trec de la simple declarații la acțiuni concrete în ceea ce privește diversitatea și incluziunea. Nevoia lor constă, de fapt, în existența unui cadru clar, în care să acceseze instrumente adaptate și o rețea de sprijin care să le ghideze în acest proces.

Asociația OPEN MINDS oferă un spațiu în care companiile pot găsi resurse, parteneriate și inspirație pentru a face mai mult pentru comunități și angajați. De asemenea, Ecosistemul OPEN MINDS vine în sprijinul brandurilor care vor să facă tranziția de la teorie la practică și creează spații în care organizațiile învață, colaborează și implementează inițiative de D&I, astfel încât incluziunea să devină o componentă firească a identității brandului. De la programe de conștientizare și training-uri personalizate, până la proiecte care pun în lumină poveștile angajaților și ale comunităților diverse, OPEN MINDS transformă storytelling-ul într-un instrument strategic pentru schimbare.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.