Asociația de Marketing Mobil din România anunță convocarea unei adunări generale în data de 25 iunie 2013, la care sunt invitați să participe atât membrii actuali, cât și reprezentanți ai companiilor direct implicate și interesate de industria mobilă, precum companiile specializate în marketingul mobil și aplicații pentru telefonul mobil, operatorii de telefonie mobilă, regiile de publicitate pe telefonul mobil, publisherii în domenul mobil etc.
Asociația de Marketing Mobil din România își propune să-și extindă activitatea în perioada imediat următoare, să reunească tot mai mulți jucători din piața de servicii corelate domeniului mobil, să se implice în dezvoltarea industriei locale, în așa fel încât să aducă beneficii atât pentru brandurile care folosesc marketingul mobil, cât și pentru consumatori. De asemenea, Asociația își propune afilierea la Mobile Marketing Association pentru a beneficia de progresele implementate la nivel internațional în domeniu.
„În perioada următoare, ne dorim să cooptăm în Asociație cât mai mulți reprezentanți care activează în marketingul mobil: producători de conținut pentru mobil, agenții de publicitate interactive, operatori de telefonie mobilă, dezvoltatori de aplicații pentru mobil, clienți mari, regii de publicitate și agenții specializate în marketing mobil.”, declară deopotrivă Maia Novolan și Dan Vîrtopeanu, veterani ai industriei de profil și principalii fondatori ai Asociației de Marketing Mobil din România.
Toți cei interesați să participe în data de 25 iunie la adunarea generala a Asociației sunt invitați să trimită intenția de participare la adresa de email: contact@mma-romania.com.
Adunarea are loc într-un context de piață favorabil, membrii Asociației previzionând că până la sfârșitul anului piața de marketing mobil se va apropia de 10 milioane de euro, fiind în creștere cu aproximativ 25% față de anul trecut.
Datele reunite ale membrilor Asociației arată că în prezent rata utilizării de Internet mobil se situează la 46% în România și este în continuă creștere. Aproape 60 % dintre utilizatorii de Internet mobil din țară folosesc dispozitivele mobile pentru conectarea zilnică la Internet, mediu în care petrec în medie 18 minute. Chiar dacă acest procent este mai scăzut decât în alte țări europene unde procentele de conexiune zilnică ajung și până la 80%, se estimează că utilizarea cotidiană a Internetului va crește pe măsură ce tehnologiile mobile vor fi folosite la scară largă.
“Și în România canalele mobile devin esențiale pentru modul în care brandurile și furnizorii de conținut interacționează cu publicul. Tocmai în acest sens, Asociația de Marketing Mobil din România, creează cadrul care să permită aderarea la coduri deontologice și de bune practici, astfel încât să valorificăm, în parametrii potriviți, imensul potențial al acestei piețe aflate în continuă extindere.” declară Maia Novolan, profesionist cu o experiență de peste 16 ani în telecom marketing.
Chiar dacă SMS-urile vor reprezenta în continuare baza a peste trei sferturi din campaniile de marketing mobil, creșteri semnificative vor avea aplicațiile mobile și publicitatea mobilă, având în vedere potențialul României în ceea ce privește volumul de smartphone-uri din piață.
“Aplicațiile pentru smartphone-uri vor contoriza anul acesta aproximativ 10% din valoarea pieței de marketing mobil, incluzând în această valoare și costurile de producție, și costurile de comunicare pentru aceste aplicații.”, declară Dan Vîrtopeanu, unul dintre cei mai avizați specialiști în aplicații mobile.
În prezent sunt în uz circa 5 milioane de telefoane inteligente, iar vânzările vor crește, pe măsură ce prețurile smartphone-urilor vor scădea. Un asemenea trend ascendent îl vor urma și dezvoltarea aplicațiilor mobile; cu toate că 72% dintre utilizatorii români preferã sã descarce doar aplicații gratuite, ratele de download cresc constant, punând bazele unei platforme de marketing mobil cu dezvoltare rapidã. Advertiserii care sponsorizeazã asemenea aplicații sau creeazã aplicații special dedicate promovãrii unui brand sau a unei campanii, sunt printre primii beneficiari ai acestei extinderi.
Marketerii sunt, așadar, optimiști în privința potențialului pe care îl promite mediul mobil.
{mosloadposition user9}