Asociația Civicum Voluntaris anunță lansarea proiectului “CIVI-MATECA”, câștigătorul din orașul Constanța al programului de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, ediția 2014, dezvoltat de HEINEKEN în parteneriat cu Asociația CSR Nest. Pentru acest proiect, Asociația Civicum Voluntaris a primit un grant în valoare de 80.000 lei.
Proiectul este implementat de Asociația Civicum Voluntaris cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Constanța și se adresează noii generații de elevi, Generația Click.
Proiectul “CIVI–MATECA” îmbină pasiunea Generaţiei Click pentru tehnologia de ultimă generaţie, cu elemente de educaţie civică, urmărind în acelaşi timp promovarea voluntariatului prin dezvoltarea inter-relaţionării umane.
Scopul proiectului ”CIVI–MATECA” este de a-şi aduce contribuţia la educarea civică a noilor generaţii de elevi de gimanziu şi liceu, care învaţă în unităţile de învăţământ din municipiul Constanţa şi din alte 8 localităţi. Acest lucru se va realiza prin metode antrenante, de amploare şi impact, care să le dezvolte gândirea creativă şi critică, spiritul concurenţial, implicarea, solidaritatea şi responsabilitatea.
În activităţile de proiect vor fi angrenaţi 800 de elevi din 50 de unităţi de învăţământ, aflate în municipiul Constanţa şi în alte opt localităţi: Agigea, Cumpăna, Eforie, Lumina, Năvodari, Ovidiu, Techirghiol și Valu lui Traian.
Elevii, cu vârste cuprinse între 11 şi 18 ani, vor avea misiunea de a se transforma în observatori ai comunităţilor în care trăiesc, astfel că, timp de o lună de zile, vor trebui să surprindă cu ajutorul unei camere şi să exprime prin imagini video, cele mai interesante aspecte ale vieţii, care se încadrează în tematica dată a concursului de scurt metraje: educaţie civică.
Un juriu cu experienţă va selecta cele mai reuşite 10 scurt metraje realizate de către Echipele CIVI-MATECA şi va premia individual, membrii echipelor desemnate câştigătoare, într-un cadru festiv, la finalul proiectului.
Ulterior, se va organiza o caravană itinerantă de proiecţii gratuite a filmelor de scurt metraj premiate, în unităţile şcolare din cele 9 localităţi implicate în proiect, numărul elevilor informaţi şi educaţi vizual, prin intermediul proiectului, depăşindl cifra de 4.000. Proiectul se va finaliza pe 1 februarie 2015.
Despre HEINEKEN pentru Comunități:
Programul HEINEKEN pentru Comunități face parte din Agenda de Sustenabilitate a HEINEKEN, ”Brewing a Better Future”, fiind destinat sprijinirii comunităților locale în care compania operează prin investiții în proiecte relevante pentru acestea. Prin programul de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, compania a investit peste 1 milion RON în 20 de proiecte care au implicat peste 800 de voluntari și au avut mai mult de 287.000 de beneficiari totali în cei trei ani de desfășurare.