CONTEXT + BACKGROUND
Pe 8 martie 2022, de Ziua Internațională a Femeii, în Romania a fost ultima zi din starea de alertă. Autoritățile au decis să elimine obligativitatea măștii de protecție începând cu 9 martie, ca urmare a scăderii numărului de cazuri COVID-19.
PROVOCARE
Chiar dacă renunță la mască, multe românce au nasul și gura în continuare acoperite – fie de palma unui partener abuzator, fie de propria palmă, speriate sau descumpănite în situațiile dramatice declanșate de cealaltă pandemie. Pandemia violenței domestice continuă, din păcate, sub numeroase forme: de la violență fizică până la violență psihologică, economică, cibernetică, socială, sexuală sau spirituală.
Mai mult decât atât, în perioada pandemiei, violența domestică a înregistrat creșteri semnificative, mai ales în perioadele de lockdown. Cu toate acestea, subiectul a fost marginalizat – prioritate având știrile despre COVID-19.
OBIECTIVE
Ne-am propus să readucem subiectul violenței domestice în atenția publicului, pentru a reaminti tipurile de violență domestică și pentru a strange fonduri care să vină în sprijinul victimelor, prin intermediul Asociației ANAIS.
CONCEPT CREATIV
#UneleMastiRaman – Masca violenței domestice rămâne.
Multe femei vor avea nasul și gura în continuare acoperite de mâna partenerului abuzator.
DETALIERE CAMPANIE
PRINTURI
VIDEO
REZULTATE
Donațiile înregistrate de Asociația ANAIS au crescut de 6 ori față de cele înregistrate în lunile anterioare.
Campania Anais – Some Masks Remain a fost premiată la festivalul Mad Stars din Korea, fiind singura campanie din România distinsă cu premii la acest festival.
Cu această campanie, agenția Cheil Centrade a continuat seria campaniilor sociale cu rezultate importante pentru Asociația ANAIS, după campaniile Unquiet Voices, Isolate Violence și Guilt Gifts Puppetry – toate pentru a aduce in atenția publică subiectul violenței domestice și pentru a strânge fonduri necesare ajutării victimelor.
Echipa care a realizat această campanie:
Cheil | Centrade
Executive Creative Director: Mihai Gongu
Group Creative Director Copy: Denisa Armașu
Senior Art Director: Radu Rebei
Client Service Director: Carmen Miruță
Senior Account Manager: Ana Maria Rădulescu
Social Media Manager: Veronica Bratu
AV Director: Monica Garbur
Strategy Head: Miruna Baiaș
PR Specialists: Ana Maria Gavrilă, Măcrina Vendlinger
Fotograf și regizor: Balint Hajagos
Casă de producție: Almost Ready
Chainsaw Europe
Coordonator post-producție: Diana Gordon
Editare sunet și masterizare: Hasan Nasser
Director imagine: Smaranda Paraschiv
Voci actori
Judith State
Oana Holban
Radu Bânzaru