Comerțul electronic din România pare să fie într-o ascensiune accelerată, după cum arată datele centralizate pentru semestrul 1, 2020 într-un raport realizat de THC.ro, una dintre cele mai importante firme de servicii web de pe piața locală, ce administrează un data center de mare capacitate și de ultimă generație hardware și software lângă Craiova, în județul Dolj.
“Angajamentul THC.ro pe piața românească, acela de a oferi mediului de business calitate premium a serviciilor de găzduire web la prețuri corecte, este validat de evoluția portofoliului companiei în primul semestru al anului 2020. Cel mai mare avans s-a consemnat pe segmentul de găzduire web a magazinelor online, mediul e-commerce având se pare o dezvoltare mai accelerată decât era anticipat pentru această perioadă”, spun oficialii companiei.
Concret, THC.ro găzduiește cu 31% mai multe magazine online față de data de 31 decembrie 2019. Raportat la perioada similară a anului trecut, valorile sunt aproape duble. Dintre website-urile nou lansate online, tot mai puține sunt pur și simplu de prezentare și tot mai multe au cel puțin o componentă de e-commerce (magazin online propriu-zis sau pagină de înregistrare rezervări, solicitări comenzi etc.).
În primele 6 luni din acest an, data centerul din România, cu uptime de obicei peste 99,99%, a ajuns să găzduiască noi magazine online din diverse domenii de retail, atât proiecte start-up, cât și magazine online ajunse deja la dimensiuni mai mari, care aveau nevoie de servicii profesionale care să le permită dezvoltarea corectă pentru piața națională.
“Conform analizei noastre, piața de găzduire web din România este în creștere semnificativă pe segmentul de comerț online. Observăm tot mai multe e-shop-uri care aleg web hosting local, în dauna variantelor mai ieftine cu data centere localizate în alte țări. Vitezele reale de încărcare ale paginilor web sunt mai mari în cazul în care vizitatori din România accesează un website găzduit pe un server în data center local. Cea mai mare parte a proiectelor web dezvoltate de români este dedicată utilizatorilor din țara noastră. În plus, apar și tot mai multe inițiative de e-commerce din alte state europene, care atacă piața locală nu doar prin platforme marketplace, ci și cu website-uri dedicate. Este o oportunitate pe care sperăm să o aleagă în viitor tot mai des și antreprenorii români, pentru a avea acces la piețe noi, dincolo de cea națională”, mai spun cei de la THC.ro
Tot în primele 6 luni din 2020, compania de hosting și alte servicii web complementare a consemnat 37% creșterea cererii pentru servere dedicate și servere VPS, creștere însemnată de asemenea pe categoria de domenii web .ro și pe cea de certificate SSL. Sunt așadar clienți care au ajuns la nivelul de dezvoltare la care au nevoie urgentă de variante premium de găzduire web, planurile shared hosting nemaiputând susține creșterea traficului și a comenzilor în condiții optime. Faptul că astfel de variante sunt alese mai des indică profitabilitatea în creștere a proiectelor locale de e-commerce.
Piața de fashion online, în prim-plan
Pare că zona de retail IT&C și electrocasnice nu mai este atât de atractivă pentru antreprenorii online, noua modă fiind… piața de fashion. Pe acest segment se consemnează cele mai multe mișcări, cu noi magazine online găzduite, dar și magazine care au făcut upgrade la planurile lor de hosting web. Există clienți strict retaileri, dar și clienți care sunt și producători de fashion sau lucreză în parteneriat cu producători locali de îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii fashion.
Horeca & turism
În ciuda problemelor evidente din unele domenii lovite puternic de pandemia de coronavirus, chiar și vânzarea de servicii crește online: THC.ro are noi clienți din Horeca și din turism, mai ales hoteluri și pensiuni care înteleg importanța rezervărilor online directe (evitând astfel comisioanele către terți). De asemenea, sunt găzduite website-uri care mizează pe catering – restaurante forțate și de împrejurări, care nu se bazează exclusiv pe celebrele platforme de comenzi online.
Alte domenii pe val
“În S1, 2020, am observat noi magazine și pe segmentul alimentar, inclusiv produse alimentare cu termen redus de valabilitate sau care necesită transport în condiții speciale, la rece, comercianții găsind metode inedite, alături de curieri – exemple se pot vedea multe pe piața online de specialitate (ambalaje termoizolante, folosirea de gheață etc.). Noi clienți pe servere THC.ro există și pe segmentul de cosmetice & detergenți, inclusiv pe zona de produse de igienă. Ca o particularitate, multe dintre magazinele online au adăugat în gamele lor de produse articole precum dezinfectanți și măști de protecție pentru față, chiar dacă activau pe nișe diferite. O astfel de preocupare complementară a fost determinată evident de cererea mare de astfel de produse din partea populației, o oportunitate de business de criză”, se mai precizează în raportul THC.ro.
În cazul clienților care își migrează site-urile la THC.ro de la alți provideri, se observă atât mișcări pe piața internă (de la alți furnizori locali), cât și magazine online care au renunțat la web hosting internațional, inclusiv servicii globale cunoscute.
În intervalul 1 iulie – 15 august 2020, creșterea față de 30 iunie a fost de 12% pe segmentul e-commerce, ca număr de website-uri / domenii găzduite. “Ne așteptăm la o accelerare a procesului. Pandemia este un context care schimbă realitatea de business, iar online-ul devine un segment de bază chiar pentru multe afaceri sau cel puțin de foarte mare importanță. Subliniem că erau anticipate creșteri pentru anul 2020, în trend cu anii precedenți, iar contextul crizei din sănătate nu a schimbat în sine mișcările din piață, ci doar le-a accelerat. Proiecte care erau în așteptare au căpătat prioritate, iar acum planurile nu se mai fac online pentru următorii ani, ci mai degrabă pentru următoarele luni. Toată lumea vrea să fie online cât mai repede, se lucreză într-un ritm alert”, subliniază reprezentanții THC.ro.
În ultimii ani, THC.ro a investit permanent în servere de ultimă generație, asigurând cea mai bună experiență de găzduire web pentru orice tip de proiect online. Portofoliul include clienți din toate domeniile de business, de la IMM-uri (o mulțime de start-up-uri) până la corporații inclusiv internaționale, care au cerințe clare în materie de performanță și securitate web. Se oferă servicii web complete, cu uptime-ul garantat de cel puțin 99,9% și suportul tehnic permanent, real, la orice oră din zi sau din noapte.