Rezultatele „Licitaţiei de Maşini de Colecţie, Sport Memorabilia, Şampanii şi Vinuri de Colecţie”, organizate de Artmark la Fratelli Beach & Club din Mamaia, în seara de 26 august redimensionează piaţa de lux din România.
Un regal al pasiunilor aristocratice masculine, evenimentul prezentat de Cristian Ţopescu, Raluca Lăzăruţ şi maitre-priseur-ul Victor Safta a culminat cu vânzări excepţionale în toate cele trei categorii anturate – maşini de colecţie, vinuri şi şampanii de colecţie şi sport memorabilia – aducând un total de vânzări de 1.066.240 de euro.
La categoria maşini de colecţie (rată de adjudecare 100%), cel mai spectaculos preţ a fost obţinut de Monopostul Formula 1 Ferrari F399, condus de Michael Schumacher în sezonul 1999, adjudecat la 177.000 euro, fiind secondat de Mercedes 300 Cabrio, "Adenauer", 1953, achiziţionat la 140.000 de euro, apoi de Ferrari 599 GTB Fiorano, Edizione Speciale Carbon Kit, 2009, care a atins o sumă de adjudecare la 131.000 de euro. Alte maşini cu poveşti fascinante au sensibilizat paletele participanţilor la licitaţie: miticul Lincoln Continental, 1947, “maşina lui Don Corleone” (42.500 de euro), carismaticul Mercedes 250SE, 1966 (70.000 de euro) sau mignona Morgan Plus 4, 1960, maşina lui Catherine Deneuve (37.500 euro).
Un alt moment vibrant a fost licitarea vinurilor de colecţie provenind din pivniţele restaurantului Heritage: o selecţie de vinuri roşii şi cognac, cuprinzând nume celebre precum Château Lafite, Château Pontet Canet, Château Calon Segur, Châteauneuf-du-Pape etc., a fost adjudecată la suma de 16.000 de euro.
Categoria sport memorabilia, punctată de poveştile lui Cristian Ţopescu, a atins cele mai înalte valori în cazul Setului de 2 reviste, „Time” și „Sports illustrated”, din 2 august 1976, înfăţişând-o pe Nadia Comăneci dupa obținerea primei note 10.00 din istoria gimnasticii sportive la Jocurile Olimpice de Vară de la Montreal, 1976 (650 de euro) şi a Mingii de handbal aparţinând lui Ştefan Birtalan (600 euro).
O licitaţie ambiţioasă, cu un succes excepţional, prin care Artmark deschide fulminant alte două noi segmente ale pieţei de lux: maşini de colecţie şi sport memorabilia.