· Un artist renumit utilizează maşinuţe de jucărie teleghidate pentru a crea picturi pe pânză
· Galeria de artă itinerantă Chevrolet Spark este o sursă de inspiraţie pentru grupuri de artişti din comunitate
· Concursul Young Creative Chevrolet 2012
Ian Cook, un artist plastic ieşit din tipare, înlocuieşte pensulele de pictat cu roţile unor maşinuţe de jucărie teleghidate. De asemenea, artistul îşi foloseşte autovehiculul Chevrolet Spark, ca pe o galerie de artă itinerantă, atunci când lucrează cu grupuri de artişti din comunitate şi îşi expune picturile în spaţiul public.
Cook, originar din Solihull, Marea Britanie, transformă pasiunea sa din copilărie pentru artă, maşinuţe de jucărie şi marca Chevrolet într-un stil unic de pictură. Acesta introduce pneurile maşinuţelor în vopsea acrilică pentru a crea „mişcări de pensulă” prin conducerea maşinuţelor care împrăştie vopseaua pe pânză, realizând astfel picturi moderne personalizate.
„Picturile mele definesc stilul PopBang – o explozie plăcută de culoare care abordează teme cu autovehicule, jucării şi bunuri de larg consum”, a declarat Cook. „Totul a început de când o prietenă mi-a dăruit o maşinuţă teleghidată. Mi-a spus să nu o iau cu mine la atelier şi să nu o murdăresc de vopsea, aşa că am făcut exact opusul!”
Arta devine accesibilă tuturor
Lucrările de artă în stil „PopBang” ale lui Ian au fost expuse în diferite centre comerciale, circuite auto, galerii de artă şi au ajuns chiar pe copertele a numeroase reviste din afara Marii Britanii şi din Europa – cea mai recentă dintre acestea în Barcelona, Spania. Ian a realizat, de asemenea, una dintre lucrările sale în stil „PopBang” în transmisiune directă la un post de televiziune.
Ian deţine peste 100 de maşinuţe teleghidate cu ajutorul cărora creează o gamă variată de efecte de pensulă, prin trecerea pneurilor acestora prin vopsea acrilică şi apoi pe pânză. Printre maşinuţele sale teleghidate preferate se numără un Chevrolet Camaro 2011 şi WTCC Cruze, care i-au fost dăruite de pilotul de curse Chevrolet, Rob Huff.
„În artă, nu îmi place să mă ghidez după reguli, deşi sunt licenţiat în Arte plastice. Gândesc liber – îmi place ideea că poţi crea artă şi te poţi distra în acelaşi timp, că aceasta poate fi accesibilă tuturor şi că poate provoca reacţii din partea admiratorilor.”
Ian, care a creat peste 250 de opere de artă cu autovehicule, nu este constrâns de spaţiu sau de amplasament. Cea mai mare pânză creată de acesta este portretul lui Lewis Hamilton, care măsoară 8 metri înălţime şi 12 metri lungime, expusă pe celebrul pod Tower Bridge din Londra în anul 2008. Pentru aceasta, Cook a utilizat, de asemenea, un camion de curse de 1.000 CP şi autoturisme adevărate în loc de pensule.
„Ideile unice şi neobişnuite au forţă şi pot avea un impact imediat, indiferent dacă este vorba despre portrete sau autovehicule”, a declarat Cook. „Uneori, oamenii nu cred că operele de artă pot fi create în cele mai neobişnuite moduri – chiar şi după ce au asistat la procesul de creaţie!”
Atacul Spark!
Cea mai mare maşină teleghidată din colecţia de maşini pentru pictat a lui Ian este autovehiculul Chevrolet Spark.
Autovehiculul de oraş este „decorat” cu un strat de vinil reprezentând lucrările sale, arată ca una dintre maşinile sale teleghidate şi îl ajuta în efortul său depus în calitate de artist din comunitate care lucrează cu şcolile, universităţile şi grupurile de tineri.
„Am convingerea că procesul de creaţie artistică ar trebuie să fie accesibil pentru toată lumea, fiind o provocare adusă unor idei elitiste predominante în artă. Datorită culorilor sale stridente şi atracţiei pe care o exercită asupra tinerilor, modelul Spark atrage imediat orice privire şi devine subiect de conversaţie.”
De la crearea prototipului Camaro în cadrul Salonului Auto de la Londra din 2008— prima sa operă de artă pentru Chevrolet – Ian a creat 12 piese pentru Chevrolet şi peste 100 de opere de artă individuale utilizând tehnica sa cu maşini teleghidate. Niciuna dintre aceste lucrări nu a fost realizată cu pensula!
Ian este un susţinător dedicat (şi fost membru al juriului din Marea Britanie) al concursului de artă paneuropean Young Creative Chevrolet, care aduce laolaltă studenţi de pe întreg teritoriul Europei într-o competiţie care vizează o serie de discipline, inclusiv fotografie, video, modă şi arte vizuale.
„Am avut multe comenzi din partea Chevrolet”, a declarat Cook. „Mi-au plăcut dintotdeauna autovehiculele Chevrolet, încă de când erau la modă modelele Camaro clasice. Fiind pasionat de autovehicule, asocierea cu Chevrolet reprezintă o colaborare fantastică.”
Pentru mai multe informaţii referitoare la concursul Young Creative Chevrolet 2012 destinat universităţilor şi studenţilor de arte aplicate, accesaţi pagina de internet www.youngcreativechevrolet.eu